Pleśń w pralce

Jak usunąć pleśń na uszczelce pralki?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
Pleśń w pralce
1 z 4
Jeśli po każdym praniu twoje ciuchy śmierdzą, a pralka nie pachnie świeżością to wiedz, że coś się w niej zalęgło. Jest to pleśń, która porasta uszczelkę pralki. Część wody z prania pozostaje w załamaniach uszczelki, dając pleśni znakomite warunki do rozwoju. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak wyczyścić uszczelkę i utrzymać pralkę w czystości.
P

* 2 szklanki octu
* 1/3 szklanki sody
* szmatka lub stary ręcznik
* szczoteczka do zębów

1
Czyszczenie pralki
Większość najnowszych pralek posiada program do samooczyszczania. Pomimo tego woda dalej pozostaje w uszczelce, pozwalając pleśni rosnąć. Uszczelka gromadzi włosy, sierść, które długo w niej zalegając powodują nieprzyjemny zapach pralki jak i samych ubrań.
2
Czyszczenie uszczelki
Aby wyczyścić uszczelkę najpierw w jej szczeliny wsyp sodę oczyszczoną. Potem spryskaj ją octem. Soda czyni powierzchnię bardziej szorstką, a wchodząc w reakcję z octem powoduje oderwanie brudu z uszczelki. Przetrzyj uszczelkę ręcznikiem, trudno dostępne miejsca wyczyść szczoteczką do zębów. Wymyj dokładnie uszczelkę.
3
Oczyszczenie pralki
Jeśli nie masz programu samoczyszczącego, pora odświeżyć wnętrze pralki. Przed włączeniem pralki, rozsyp 1/3 szklanki sody po bębnie. Soda usunie nieprzyjemny zapach z pralki. Wlej dwie szklanki octu do podajnika na proszek i włącz program. Wybierz program trwający od 1 do 1,5 godziny, o wysokiej temperaturze.

Takie oczyszczanie pralki należy wykonywać co parę miesięcy. Dzięki tym zabiegom utrzymasz pralkę w dobrej kondycji i będzie ci ona długo służyć.
?

Wskazówki
* Po praniu zostawiaj drzwiczki pralki zawsze otwarte. Bęben pralki i uszczelka szybciej wyschną, a zgromadzona woda szybciej odparuje.
* Nie zostawiaj ciuchów w pralce przez dłuższy czas. Jak najszybciej wyciągnij pranie z pralki po skończonym praniu, inaczej ciuchy zaczną śmierdzieć.
* Staraj się wycierać uszczelkę pralki regularnie zaraz po wykonanym praniu, aby uniknąć ponownego zgromadzenia się brudu i pleśni.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grzesiek
29.02.2016
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy pralka grzeje... My mielismy trwający kilka miesięcy epizod ze śmierdzącymi ręcznikami i jak już "wszystkie sposoby ratunku upadły" to się okazało, że pierzemy w zimnej wodzie. po wymianie grzałki - jak ręką odjął :)