Zalety rzucenia palenia

Co się dzieje z organizmem po rzuceniu palenia

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
Zalety rzucenia palenia
1 z 9
Nie ma wątpliwości, że palenie jest jedną z najbardziej szkodliwych rzeczy, (jeśli nie najbardziej szkodliwą), jaką możemy z własnego wyboru sami zafundować swojemu organizmowi. Negatywne skutki palenia papierosów to o wiele więcej niż tylko rak płuc. W rzeczywistości palenie ma związek z większością nowotworów mogących rozwinąć się w naszym ciele. Nałóg ten może powodować ciąże pozamaciczne, zaburzenia erekcji, wiele chorób serca i krążenia, a także ogólne pogorszenie stanu zdrowia. Rzucenie palenia, to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego organizmu. Pozytywne zmiany zerwania z nałogiem można zauważyć niemal natychmiast. Twoje włosy, ubrania i skóra będą lepiej pachnieć, koniec z wszechobecnym zapachem tytoniu! Co więcej, twój organizm bardzo szybko zacznie się uzdrawiać.
1
Poprawa pracy układu krążenia
Spadek ciśnienia

Już w ciągu pierwszych 20 minut od czasu, kiedy puściłeś ostatniego dymka twoje serce oraz układ krążenia zaczynają pracować bardziej wydajnie.
2
Normalizacja poziomu tlenku węgla

Zgodnie z raportem opublikowanym przez biuro naczelnego lekarza USA w 1988 roku, w przeciągu 12 godzin od rzucenia palenia poziom tlenku węgla we krwi wraca do normalnego stanu.
3
Zwiększona wydolność płuc
Krążenie

Około dwóch tygodni od rzucenia palenia wydolność płuc poprawia się a krążenie zwiększa się. Z czasem następuje coraz większa poprawa, chociaż niektóre osoby mogą nie zauważyć konkretnych efektów aż do upłynięcia trzech miesięcy od daty porzucenia nałogu.
4
Polepsza się oddychanie
Oddychanie

Od 1 do 9 miesięcy po odstawieniu palenia, oddychanie polepsza się. Wraz z tym, jak rzęski płucne odrastają i zaczynają właściwie funkcjonować płytki oddech staje się coraz głębszy. Charakterystyczny kaszel ustępuje i organizm ma większe szanse w zwalczaniu przeziębień oraz infekcji.
5
Mniejsze ryzyko choroby
Ryzyko wystąpienia raka / udaru

W przeciągu 2 – 5 lat po rzuceniu palenia prawdopodobieństwo wystąpienia udaru wynosi tyle, ile u osoby nigdy niepalącej. Po pięciu latach, ryzyko zachorowania na niektóre formy raka takie jak rak pęcherza moczowego, przełyku, oraz nowotwory umiejscowione w gardle oraz w ustach spada o połowę. Ryzyko zachorowania na raka szyjki macicy spada do poziomu, jaki zwykle dotyczy osób niepalących.
6
Rak płuc
Rak płuc

Po 10 latach bez papierosa szanse na zdiagnozowanie u nas raka płuc wynoszą o połowę mniej niż u osób ciągle palących. Spada też ryzyko zachorowania na raka krtani i trzustki.
7
Mniejsze rzyzko wystapienia choroby wieńcowej
Choroba wieńcowa

Jak donosi IARC, po 15 latach od pożegnania się z nałogiem tytoniowym szanse wystąpienia u nas choroby wieńcowej spadają do poziomu charakterystycznego dla osoby niepalącej. Twoje serce jest znowu szczęśliwe!
8
Inne zalety wynikające z rzucenia palenia
Więcej korzyści wynikających z rzucenia palenia

Powyższa rozpiska dotyczy jedynie niektórych pozytywnych efektów pożegnania nałogu. Obniża się również prawdopodobieństwo wystąpienia cukrzycy, a diabetykom łatwiej jest kontrolować poziom cukru we krwi. Oprócz tego, że nie pachną już dymem tytoniowym, włosy i skóra wyglądają też lepiej, a paznokcie nie mają już charakterystycznego żółtego zabarwienia. Zmarszczki znajdujące się wokoło ust mogą się trochę zmniejszyć a ich pogłębianie się będzie wolniejsze. Zęby staną się bielsze w przeciągu kilku tygodni. Również twój oddech się polepszy! Kolejnym bonusem jest fakt, że twój zmysł powonienia zacznie na powrót dobrze funkcjonować, a jedzenie odzyska dawny smak bez dodatkowej soli oraz przypraw.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

domowy detoks
uzależnienie od kokainy
kawa

Podobne porady

Komentarze (39)

* Pola wymagane

znachor
13.10.2016
Nie pale od 23 lat i dalej mam kaszel i jestem słaby jak byłem a tesciowa nigdy nie paliła i nigdy nie chorowała i zmarła w wieku 64 lata na trzustkę 4 mic temu
ania
25.02.2016
jak czytam wiekszosc wypowiedzi, to zastanawiam sie czy to pisza ludzie dorosli ?
vazon
25.02.2016
Przez pierwszy tydzień chodziłem i jęździłem jak jakiś nieobecny głupek, a później było już tylko lepiej i lepiej. No dobra, trochę przytyłem, ale lepsze to od palenia.
były palacz
25.02.2016
rzuciłem palenie 5 lat temu, po 30 latach zasilania kasy państwa w akcyzy i inne daniny.
Byłbym zadowolony w pełni, gdyby nie te 25 kilogramów, które mi przybyły w pół roku od rzucenia
Zwierz
25.02.2016
Nic się ciekawego nie dzieje. Ciut do góry na wadze i nerw bez powodu. Paliłem od 22 roku życia do 35tego. Rzuciłem, choć nie do końca. Zapalę czasem na zakrapianych imprezach. Średnio raz na dwa miesiące. Nie lubię śmierdzieć "kipami", więc na codzień nie palę wcale. I nie dam się namówić. Za to prawdą jest, że nikotyna sprowadza uzależnionych do stanu "spokojności". Co sugerują moi palący znajomi. Zwłaszcza przy kawie. Sam, żłopię zbyt dużo kawy ale nie muszę sięgać po papierosa, albo latać w biurze jak kot z pęcherzem, "bo po kawie to trzeba zapalić".
Rzućcie to cholerstwo w cholerę a gwarantuję, że już po tygodniu będziecie budzić się w lepszej formie.
Olka
25.02.2016
Samo rzucenie palenia nie przywróci wam cudownie zdrowia czy nie polepszy wam kondycji. Piszecie ze przytyliscie, ruch to zdrowie, papierosy rzuciliscie to zastąpcie je jakimim ćwiczeniami 3-4 razy w tygodniu. Taka moja rada. Sama pale i ćwicze i w ogóle zdrowe odżywianie ale i tak truje sie tymi papierosami. Dziwicie sie ze organizm po kilkunastu latach nałogowego palenia wam szwankuje? Ja bym sie nie dziwiła, przez tyle lat organizm był zatruwany to teraz czas na "odtrucie", być moze stad wasze negatywne objawy rzucania palenia. A co do artykułu, to w kazdym jednym artykule wszystko jest przekolorowane, "dieta cud", "rzuc fajki a bedziesz jak nowo narodzony". Gówno prawda. Sama nie wiem jak mój organizm zareagowałby na rzucenie palenia a pale już z jakieś 7 lat
qwe33
25.02.2016
Rzuciłem ok 10 lat temu, po ok 33 latach palenia a... miałem wtedy 53 lata.
Paliłem średnio 20 szt dziennie. Przez pierwszy rok, przytyłem rok 10 kg. Poza tym, żadnych z opisanych tu "pozytywów" nie odczułem co nie znaczy, że żadne pozytywne zmiany, w moim organizmie nie zaszły. Szczególnie zawiedziony jestem barakiem powrotu kondycji, która - teoretycznie - powinna wrócić po ok 6 latach niepalenia ale, może to też kwestia wieku.
Czy wiedząc to wszystko, dziś też rzuciłbym palenie? TAK(!) - a nawet więcej;
NIE ZACZYNAŁBYM...
Agata
25.02.2016
Nie palę pięć miesięcy z tym tyciem to przesadzacie,a efekty są widoczne mniej kaszlę nie miałam ani raz chrypki szybciej chodzę nie śmierdzę mam lepszy smak zaczekam jeść śniadania paliłam trzydzieści lat,rzuciłam z desmoxanem wierzę że na zawsze i strasznie żałuję że kiedykolwiek palilam
qwe33
25.02.2016
NIE ZACZYNAŁBYM...
partagos
25.02.2016
Paliłem papierosy 47 lat , w wieku 68 lat miałem chrypkę , ibyłem na komputerowym badaniu gardła . Wynik badania : to może być rak , ale nie musi .Rzuciłem palenie , 11 rok jak nie palę , paliłem papierosy od Mazurów począwszy , na giewontach skończyłem , paliłem od 40 do 50 papierosów dziennie , dziwię się że jeszcze żyję , teraz mam 75 lat .