Święty Mikołaj

Jak przekonać starsze dzieci, że Mikołaj istnieje?
teresa - specjalista Tipy.pl

Dzieci wraz z wiekiem przestają wierzyć w Mikołaja. Zadają mnóstwo pytań, domagają się dowodów na jego istnienie itd. Mikołaj jest ważną postacią bowiem sprawia, że święta są naprawdę magiczne. Oczekiwanie na przyjście Mikołaja z prezentami jest ważną częścią świąt Bożego Narodzenia. Dlatego postanowiłam podzielić się z wami kilkoma poradami, które mogą pomóc sprawić że wasze dzieci powrotem uwierzą w istnienie świętego Mikołaja.
1
Odpowiadaj na pytania dzieci, kiedy pytają o Świętego Mikołaja. Twoje odpowiedzi muszą być kreatywne i satysfakcjonujące dzieci. Od nich w dużym stopniu zależy jak dziecko będzie się zapatrywać na istnienie świętego Mikołaja. Ja często powtarzam swoim dzieciom, że są pewne rzeczy, które widzimy oczami, ale są również takie, które czujemy i widzimy sercem.
2
Mimo naszych starań dzieci nadal zadają dociekliwe pytania. Zapytaj ich dlaczego myślą, że nie ma Świętego Mikołaja? Swoje wypowiedzi poprzyj faktem bajek i filmów o świętym Mikołaju. Zapytaj ich po co powstałoby aż tyle filmów, jeśli Mikołaj byłby tylko wymysłem rodziców? W taki sposób dasz im do myślenia. Ja często powtarzam dzieciom, że Boga też nie widzimy, ale w niego wierzymy, tak samo powinny wierzyć w Mikołaja.
3
Powiedz dzieciom aby napisały listy do Mikołaja. Jest kilka sposobów na ich wysłanie. Jedną bardzo przekonywującą dla moich dzieci jest wysyłanie listów e-mailem. Mają mnóstwo radości gdy niedługo po wysłaniu otrzymują list zwrotny, który koniecznie należy odczytywać z włączonymi głośnikami w komputerze.
4
Jeśli twój niedowiarek ma nadal wątpliwości, bo dzieci w szkole mówią, że nie ma Mikołaja i rodzice przynoszą prezenty, powiedz mu, że Mikołaj przynosi prezenty tym, którzy w niego wierzą. Jeśli uważa, że go nie ma, to nie będzie więcej prezentów. Nikt go nie zmusza do wiary. Często to działa. Dziecko bez względu na wiek chce dostać prezent, a jeśli któregoś roku faktycznie nie dostanie z pewnością uświadomi sobie, że to dlatego, że już wierzy w Mikołaja.
5

Przeczytaj również historię ośmioletniej Virginii O'Hanlon, która w 1897 roku zwróciła się do "New York Sun" z pytaniem, czy Święty Mikołaj naprawdę istnieje. Odpowiedź dziennikarza została zamieszczona na pierwszej stronie gazety - warto przeczytać, aby umocnić swoją wiarę w Mikołaja. Link -> "Uwierzmy w Świętego Mikołaja".

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane