Problem z haluksami

Domowe sposoby na haluksy

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
Problem z haluksami
1 z 4

Haluksy są nie tylko szpecące, ale również potrafią być bardzo bolesne. Chociaż ten twardy twór, który narasta wokół dużego palca wygląda jak kość, to w rzeczywistości są to złogi solne twardniejące w okolicy stawu i spychające paluch w kierunku wewnętrznym. W efekcie haluks może spowodować zmianę ustawienia pozostałych palców. Na powstawanie haluksów wpływ mogą mieć bardzo różne czynniki, takie jak grypa, dna moczanowa, dieta, metabolizm a nawet wybór niewłaściwego obuwia. Bolesna interwencja chirurgiczna wymaga długiego procesu rekonwalescencji, ale może ona rozwiązać problem jedynie tymczasowo. Jeśli chcesz na stałe pozbyć się bólu stawu, podpowiadamy naturalne sposoby niewymagające interwencji chirurgicznej.

1
Gromadząca się sól w organiźmie
Organiczny przepis na pozbycie się gromadzącej się w organizmie soli

Jeden z głównych powodów, dlaczego nadmiar soli zalega w okolicy stawów jest taki, że ciągle tej soli organizmowi dostarczasz. Jeśli masz wysokosodową dietę, zauważysz u siebie nie tylko puchnięcie dłoni i stóp, ale również ból w obdarzonych haluksami stopach. Aby pozbyć się gromadzącej się w organizmie soli wystarczy pić pewną miksturę. Przepis na nią prezentujemy poniżej.

Składniki:

300 ml wody

łyżka stołowa zmielonych liści laurowych

Sposób wykonania:

Zmieszaj ze sobą wodę i liście laurowe a następnie gotuj w emaliowanym garnku przez pięć minut. Wlej otrzymaną miksturę do termosu i pozostaw na noc. Odcedź napój i popijaj go w ciągu dnia małymi łyczkami w celu oczyszczenia organizmu. Powtarzaj tę czynność przez trzy dni z rzędu, codziennie wieczorem przygotowując świeży napój na kolejny dzień. Po siedmiu dniach przerwy powtórz kurację przez trzy kolejne dni. Jeśli często oddajesz mocz, oznacza to, że sól jest usuwana i powinieneś odczuć ulgę w bólu stawów.

2
Pasta na haluksy
Pasta, która sprawi, że haluksy znikną

Jeśli poszukujesz specyfiku specjalnie dedykowanego haluksom, to istnieją naturalne składniki, które zmieszane ze sobą ukoją ból stopy, a nawet cofną zmiany w postaci haluksów. Należy smarować haluksy uzyskaną pastą, aby pozbyć się niechcianych złogów.

Składniki:

100 mililitrów 96-procentowego alkoholu

pięć dużych liści laurowych

trzy litry wody

jedna łyżka stołowa sody oczyszczonej

Sposób wykonania:

Zmieszaj liście laurowe z alkoholem i pozostaw je w temperaturze pokojowej na jeden tydzień w suchym pomieszczeniu. Namocz stopy w ciepłej wodzie z sodą oczyszczoną. Następnie wetrzyj wykonaną wcześniej organiczną pastę w haluksy. Nałóż bawełniane skarpety i połóż się w oczekiwaniu na efekty.

3
Leczniczy masaż
Wykonaj masaż z wykorzystaniem oliwy z oliwek

Kto by pomyślał, że składnik, którego używasz do przyrządzania zdrowych potraw może się okazać środkiem do walki z haluksami. Oliwa z oliwek oraz trochę delikatności mogą poprawić krążenie w twoich stopach. Masaż sprawi, że maź stawowa znowu będzie przesuwać się po powierzchni chrząstek, dzięki czemu ból nie będzie tak dotkliwy. Weź oliwę z oliwek i masuj swoje palce oraz górną część stopy przez piętnaście minut dwa razy dziennie każdego dnia. Wkrótce zauważysz, jak haluksy zmniejszają się. Wraz ze zniknięciem narośli stawy odzyskają zdrowie.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (22)

* Pola wymagane

Kasia
04.09.2017
Ja zaczęłam stosować specjalną ortezę na haluksy i czuję dużą poprawę. Moje dolegliwości były naprawdę dokuczliwe, nie pomogła zmiana obuwia, a leki tylko chwilowo uśmierzały ból.
ben
26.02.2016
ta mikstura to tragedia,halluks się obkurcza a potem boli jak diabli-ten kto to wymyślił powinien mieć
zakaz wypisywania bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dota
15.02.2016
Madameh ja słyszałam o okładach ze słoniny. Moja mama uratowała tym sposobem pewną młodą kobietą z jakiejś poważnej choroby stawów. Kobieta była zrozpaczona, bo odwiedziła już najlepszych specjalistów i nikt jej nie mógł pomóc. Dziękowała mamie jak nie wiem co
Dota
15.02.2016
Madameh, moja mama wyleczyła słoniną stawy pewnej młodej kobiety, która odwiedziła już wszystkich najlepszych specjalistów i nikt jej nie pomógł. Ale dziękowała mamie :)
luk
08.02.2016
halluksy powodują to,że następuje wykrzywienie palców,jakby wypadanie ze stawów,dlatego powinno się je naciągać tak,aby wróciły na swoje miejsce,powinny być ustawione tak jak poprzednio.Należy tez smarować miejsca zaczerwienione /stan zapalny/ maściami przeciwbólowymi i przeciwzapalnymi ,dostępnymi w aptekach. No i chodzić w odpowiednim obuwiu,na niezbyt wysokim obcasie.Inne stosować sporadycznie w wyjątkowych okolicznościach. Trzeba dbać o stopy,bo zniekształcone stopy są jeszcze gorsze od starości!
jolak
08.02.2016
Oczywiście, że zmielone liście laurowe, a do tego 100 ml spirytusu. 3 litry wody i soda służą do wymoczenia kopytek. Zgadzam się, że metoda nie usunie haluksów, ale daje ulgę w dolegliwościach bólowych, podobnie jak masaż. Przy niewielkim zaawansowaniu zmian dobrym rozwiązaniem są aparaty korygujące i wcale nie trzeba kupować tych reklamowanych jako "jedynie skuteczne" za duuuże pieniądze, bo niczym się nie różnią od tych za kilkadziesiąt zł. Zasada ta sama, chodzi o prawidłowe ustawienie palucha. Jeśli natomiast zmiana jest już zaawansowana, to niestety pozostaje tylko zabieg chirurgiczny, ale to może ocenić tylko ortopeda lub dobry fizjoterapeuta.
qwerty
08.02.2016
Haluksy u kobiet to w większości przypadków efekt noszenia "modnego"obuwia, natomiast u mężczyzn to efekt dny moczanowej. Jesli chcecie tego uniknać to badajcie krew na moczany i łykajcie poza alkoholem również tabletki. Mało inwazyjny to Milurit. W przypadku ataku dny jedyny skuteczny lek to Kolchicyna...
qwerty
08.02.2016
Stosujcie się do rad w umieszczanych tu artykułach a któregoś dnia nie wstaniecie rano z łóżka.
Krzysztof
08.02.2016
do sss: Od 15 lat śmigam w bardzo wygodnych, bardzo drogich butach. I co? Haluks się pojawił, ale żeby było jeszcze ciekawiej - tylko na lewej stopie. Nie zawsze buty mają tutaj znaczenie.
Agnieszka
08.02.2016
Proszę o precyzyjny przepis na tę pastę na haluksy . g35x