wychowanie dziecka

Jak dobrze wychować dziecko?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Bycie dobrym rodzicem nie jest łatwe. Wymaga to ogromu umiejętności oraz samozaparcia. Od naszego sposobu wychowania będzie zależało kim będzie w przyszłości nasze dziecko i co będzie sobą reprezentowało.
1
Najpierw odpowiedz sobie na kilka pytań.

- Czego uczę moje dziecko?
- Czy mogę być dumny z rzeczy, których uczę moje dziecko?
- Czy rzeczy, których uczę moje dziecko pomogą mu w zostaniu odpowiedzialnym członkiem społeczeństwa?
- Czy uczę moje dziecko brania odpowiedzialności za popełnione czyny?
- Czy uczę go współczucia i empatii do innych ludzi i zwierząt?
- Czy moje dziecko jest nauczane etyki i zasad moralnych?
- Z drugiej strony czy uczę moje dziecko obwiniania innych za wszystkie problemy, czy uczę go bez uprzedzeń rasowych, kulturalnych i stereotypów?

Niezależnie od tego, czego uczysz swoje dziecko, poniżej znajdziesz 6 kroków, które pomogą ci wychować je na człowieka odpowiedzialnego, dostosowanego do życia w społeczeństwie i nie wywyższającego się nad innych.

2
Nigdy nie dawaj swojemu dziecku wszystkiego o co prosi. Dziecko musi uczyć się od małego, że nie można mieć wszystkiego. Dzięki temu, dziecko uniknie wielu rozczarowań w dorosłym życiu.
3
Nigdy nie mów przy dziecku negatywnych rzeczy na temat jakiś organizacji, kultur czy ras. Zasiane ziarenko niechęci może z wiekiem przerodzić się w coś znacznie większego. Ucz dziecko miłości do wszystkich kultur, ras i religii.
4
Nigdy nie bierz odpowiedzialności za występki swojego dziecka na siebie. Twoje dziecko musi od małego wiedzieć, że za swoje złe zachowanie czy złe decyzje odpowiada tylko i wyłącznie ono samo. Nigdy nie pozwól zrzucać winy dziecka na kogoś innego.
5
Nigdy nie porównuj swojego dziecka do innych dzieci. Pamiętaj, że każde dziecko jest inne tak jak każdy człowiek jest inny. Każdy z nas ma inne umiejętności i inne mocne strony. Nie wymagaj od swojego dziecka, aby naśladowało innych, aby nie straciło wiary we własne możliwości.
6
Ważne jest, aby nauczyć dziecko mówienia prawdy jednak pamiętaj, że dziecko będzie robiło nie to co mówisz, tylko to co ty robisz. Jeśli dziecko przyłapie cię kilka razy na kłamstwie prawdopodobnie pójdzie w twoje ślady i samo również będzie kłamać.
7
Twoje zachowanie ma największy wpływ na wychowanie dziecka. Dzieci zwykle naśladują zachowanie dorosłych. Jeśli nie chcesz, aby twoje dziecko nie było agresywne - nie krzycz i się nie awanturuj. Jeśli nie chcesz, aby dziecko w przyszłości wdawało się w bójki - nigdy nie podnoś na niego ręki. Jeśli chcesz, aby dziecko było życzliwe i niosło pomoc innym ludziom - daj mu przykład i wspieraj osoby potrzebujące.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

karmienie piersią
niegrzeczne dziecko
Dziecko smarka nos

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

asia
03.06.2014
Moim zdaniem w wychowaniu dziecka pomocne są regularne wizyty w teatrze - dziecko obserwując spektakle uczy się rozumienia i nazywania emocji, przez co łatwiej do niego dotrzeć i pewne rzeczy wytłumaczyć. My chodzimy do Teatru Małego Widza w Warszawie i bardzo sobie chwalimy. Zabawa w teatrzyk czy inna forma edukacji teatralnej też jest bardzo pomocna w wychowywaniu