prostowanie włosów

Jak prostować włosy?
emogirlemogirl - specjalista Tipy.pl

Masz dosyć niepokornych, kręconych i pofalowanych włosów? Marzysz o nowej, eleganckiej fryzurze? Zastosuj się do poniższych rad i ciesz się wspaniałymi prostymi włosami!
P

* prostownica
* suszarka
* ręcznik
* szampon i odżywka
* odżywka regenerująca włosy
* spray do włosów
* lakier do włosów

1
Zaopatrz się w dobrą prostownicę. Jeśli masz długie włosy, możesz kupić szeroką prostownicę, jednak wąska da ci większą elastyczność i będzie odpowiednia zarówno do włosów krótkich, jak i długich. Zapytaj fryzjerkę, jaką markę poleca. Unikaj tanich prostownic sprzedawanych w drogeriach. Te kupione w profesjonalnych sklepach charakteryzują się większą trwałością, a ze względu na lepszą jakość powierzchni grzejącej i możliwość regulacji temperatury – w mniejszym stopniu uszkadzają włosy.
2
Zainwestuj w ochronny spray do włosów. Można go dostać w większości sklepów, a jego wygładzająca warstwa ochronna zabezpieczy włosy przed uszkodzeniem termicznym.
3
Umyj włosy i nałóż na nie odżywkę. Prostownica może wysuszyć włosy więc używaj odżywki regenerującej lub pozostaw swoją dotychczasową odżywkę na włosach parę minut dłużej niż zwykle. Dokładnie umyj włosy i spłucz odżywkę.
4
Owiń włosy ręcznikiem i postaraj się, by wchłonął on z włosów tyle wilgoci, ile tylko możliwe.
5
Spryskaj włosy odżywką w sprayu bez spłukiwania.
6
Rozczesz włosy przy pomocy grzebienia z szerokimi zębami. Zrób przedziałek.
7
Wysusz włosy suszarką. Używaj nakładki na suszarkę, która skieruje gorące powietrze w stronę włosów i grzebienia.
8
Rozczesz suche włosy, żeby pozbyć się kołtunów.
9
Upnij górną połowę włosów w kok.
10
Podziel dolną połowę na cienkie pasma. Najlepiej, gdy będą one miały 2,5-5 cm szerokości i tylko centymetr grubości.
11
Spryskaj pasmo sprayem ochronnym i rozczesz je. Włosy bez kołtunów są łatwiejsze w prostowaniu.
12
Przytrzymaj pasmo włosów jedną ręką, a drugą umieść włosy w prostownicy, jak najbliżej ich nasady. Mocno ściśnij włosy prostownicą.
13
Pociągnij prostownicę wzdłuż pasma włosów jednym ciągłym ruchem. Jeśli włosy nie staną się całkiem proste, powtórz ruch.
14
Nie szarp włosów prostownicą. Pozostawisz wówczas na włosach trudne do usunięcia poziome załamania.
15
Nie przestrasz się, gdy z prostownicy zacznie wydobywać się para. Płytki są bardzo gorące, a w połączeniu z resztkami sprayu czy odżywki mogą spowodować powstanie pary. Może to być szkodliwe dla włosów, ale nie jest niczym nienaturalnym. Dopóki nie usłyszysz skwierczenia, ryzyko zniszczenia włosów nie jest duże.
16
Powtórz proces dla kolejnych pasm włosów. Kiedy skończysz, zepnij dolną część, rozpuść kok i zacznij prostować górną partię włosów.
17
Sprawdź w lustrze, czy nie ominęłaś żadnego pasma. Nie zapomnij obejrzeć fryzury z tyłu. To najlepszy moment na ewentualne poprawki.
18
Ułóż włosy w odpowiadającą ci fryzurę. Możesz użyć prostownicy do nadania pasmom różnych kierunków.
19
Nie stosuj dodatkowej pianki lub sprayu. Woda w nich zawarta spowoduje, że twoje włosy natychmiast się poskręcają.
20
Jeśli chcesz dodać fryzurze subtelnych loczków, użyj lokówki. Utrwal fryzurę lakierem do włosów, szczególnie jeśli są one narażone na wilgoć.
21
Nałóż na włosy odrobinę środka nabłyszczającego na bazie silikonu. Rozprowadź parę kropli na dłoniach i wetrzyj we włosy. Nie przesadź, bo twoje włosy będą wyglądały na tłuste.
22
Miej pod ręka parasol. Deszcz zniweczy cały twój wysiłek i sprawi, że włosy na nowo się poskręcają.
23
Po umyciu twoje włosy wrócą do normalnego stanu. Powtórz wszystkie kroki, jeśli ponownie chcesz je wyprostować.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

snowarskakarolina
01.04.2017
Ja swoich nie prostuje- kiedys to robilam. Teraz odzywiam wlosy ile wlezie, stosuje odzywki, biore vitapil, i mam ladne zdrowe wlosy :)
beybeeful
14.12.2011
Siemka.
A ja mam piankę Tafta do stylizacji na gorąco, to mogę jej używać zamiast sprayu?
moniczka28
10.02.2011
a mi się podkręcaja włosy z tyłu...czy przeprasowanie ich prostownicą coś da?
sheltie
03.04.2010
Hmm.. rozczesywanie wlosow, wysuszonych uprzednio suszarka nie jest chyba dobrym pomyslem, przynajmniej moje koltuny pozostalyby na szczotce, zamiast sie rozczesac. Tym bardziej w artykule przerazily mnie slowa typu "skwierczenie wlosow". Masakra. Mysle, ze ladnie to wygladaja tylko wlosy, ktore maja pozamykane luski, i takie ktore sa zdrowe. Ale jak to zrobic, gdy uzywa sie prostownicy?