Fazy księżyca

4 zaskakujące sposoby jak księżyc wpływa na człowieka

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
Fazy księżyca
1 z 5
Mówi się, że fazy księżyca mają związek z psychiką ludzką. Wiele osób wierzy, że fazy księżyca wpływają na nasze emocje i stan umysłu. Ludzie uwielbiają superksiężyc z wiadomych powodów, ale jest coś więcej niż uroda księżyca w pełni czy nawet superksiężyca, co sprawia, że wzbudza on fascynację. Według NASA superksiężyc występuje jednie raz w roku. Istnieje wiele badań zajmujących się wyjaśnianiem, w jaki sposób księżyc na nas oddziałuje. Oto przykłady:
1
Niespokojny sen
Zakłóca twój sen

Kto lubi jasne światło, kiedy właśnie próbuje zapaść w sen? Ta teoria dotycząca zakłócającego wpływu pełni księżyca na sen została poparta badaniami opublikowanymi w magazynie Current Biology. Uczestnicy badania zostali poproszeni o spędzenie 3,5 dnia w laboratorium snu z dala od światła zewnętrznego i zegarów. Mogli zapadać w sen i budzić się w swoim normalnym rytmie. Następnie szwajcarscy naukowcy zgromadzili dane dotyczące snu od 33 osób i porównali je z fazami księżyca. Wyniki pokazały, że podczas czterech dni przed i czterech dni po pełni księżyca zapadnięcie w sen zajęło osobom badanym 5 minut dłużej, ich sen był o 30% płytszy, i trwał 20 minut krócej. Poziom wywołującej sen melatoniny również był obniżony. Naukowcy planują przeprowadzenie kolejnego badania, w którym chcą prześledzić 30 dni snu.
2
Długość trwania cyklu miesiączkowego
Wpływa na twój cykl menstruacyjny

Istnieje więcej analogii pomiędzy księżycem i cyklem menstruacyjnym niż tylko podobna długość trwania cyklu (28 dni) i faz księżyca (29 dni). W 2011 roku opublikowano badanie w magazynie the Journal Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica, w którym prześledzono cykle menstruacyjne 826 kobiet w wieku 16-25 lat i na tej podstawie stwierdzono, że około 30% kobiet miesiączkuje w okolicach pełni księżyca. Kolejna większa grupa kobiet miesiączkująca podczas konkretnej fazy księżyca składała się z 12,5% uczestniczek badania.
3
Większy współczynnik urodzeń gdy księżyc jest bliżej Ziemi
Może wpłynąć na współczynnik urodzeń

To ciekawe, ale tylko superksiężyc, a nie księżyc w pełni ma wpływ na ilość urodzeń. Japońscy badacze przyjrzeli się 1000 nieindukowanym urodzeniom w prywatnym szpitalu położniczym w Kyoto w Japonii. Więcej urodzeń miało miejsce w czasie, kiedy księżyc znajdował się bliżej Ziemi. W im bliższym położeniu w stosunku do Ziemi znajdował się księżyc, czyli im mocniejsza była siła grawitacji, tym więcej narodzin odnotowano. Pełnia księżyca z kolei nie miała żadnego wpływu na ilość urodzeń, ponieważ siła grawitacji nie jest wtedy mocna.
4
Operacja w czasie pełni
Może mieć wpływ na przeprowadzane operacje

Informacja ta może sprawić, że będziesz czuł się bezpieczniej, jeśli będziesz musiał nagle poddać się operacji w czasie pełni księżyca. Naukowcy odkryli, że pacjenci poddani nagłej operacji kardiologicznej w czasie pełni księżyca dochodzili do siebie szybciej i krócej pozostawali w szpitalu. Istniało również mniejsze prawdopodobieństwo ich śmierci, niż pacjentów poddanych takiej samej operacji w dwóch pozostałych fazach księżyca. Badanie z 2013 roku, które zostało opublikowane w magazynie Interactive Cardiovascular and Thoracic Surgery wykazało, że pacjenci poddani operacji w czasie pełni pozostawali w szpitalu 10 dni, czyli 4 dni krócej niż przeciętnie. Niestety nie możemy sobie ustalić terminu nagłej operacji ratującej życie.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

oko
liposukcja
podpisanie zgody na operację

Komentarze (3)

* Pola wymagane

c
29.02.2016
Ja tam w czasie pełni normalnie zmieniam się w wilkołaka i tyle
Janko Muzykant
29.02.2016
Dowiedziałem się, że z faz księżyca mamy: pełnię i dwie inne fazy oraz że siła grawitacji może być mocna. Uczyniło mnie to lepszym człowiekiem, pozdrawiam wszystkich którzy doklikali do końca.
mix
29.02.2016
Księżyc wpływa na ludzi masakrycznie. Ale na tej samej zasadzie co placebo. Wpływa tylko na tych, którzy wierzą we wpływ księżyca na nich. A żeby w coś takiego wierzyć trzeba mieć nie po kolei ...