Jak dbac o zmywarke

Jak umyć zmywarkę domowym sposobem?

wichrzyciel - specjalista Tipy.pl
Jak dbac o zmywarke
1 z 7
Myć zmywarkę? Jak można myć coś co odpowiada za mycie czegoś innego? Myślisz, że zmywarka jest czysta, skoro tyle razy była używana? Jesteś w błędzie. Resztki jedzenia, tłuszcz i brud osadzają się w jej zakamarkach powodując nieprzyjemny zapach. Za pomocą naturalnych środków możesz skutecznie wymyć zmywarkę. Powiemy ci jak.
P

* ocet
* soda oczyszczona
* sok z cytryny
* szmatka
* szczoteczka
* wykałaczka

1
Sprawdź dysze
Ze zmywarki wyciągnij wszystkie kosze i pojemnik na sztućce. Sprawdź ramię zmywarki czy otwory podające wodę są zablokowane. Jeśli otwory są przyblokowane, wykałaczką wyjmij nagromadzony brud.
2
Wyjmij filtry
Wymyj spód zmywarki. Wokół odpływu gromadzi się dużo resztek jedzenia i osadza brud. Sprawdź czy coś nie blokuje odpływu. Jeśli masz filtr, wykręć go i umyj w zlewie. W trudno dostępnych miejscach użyj szczoteczki z odrobiną sody lub wody z płynem. Dobrze spłucz.
3
Odpływ wody
Szczoteczką i pastą z sody oczyszczonej przetrzyj odpływ. Sprawdź czy większe resztki jedzenia w nim nie zalegają. Często odpływ zatykają etykietki i naklejki ze słoików i naczyń.
4
Uszczelka drzwi
Przetrzyj uszczelki wokół drzwi i wewnątrz zmywarki. Użyj do tego szmatki namoczonej w białym occie z odrobiną soku z cytryny. W zagięciach i trudno dostępnych miejscach użyj szczoteczki. Upewnij się, że umyłaś dokładnie boki i krawędzie drzwi.
5
Kosze zmywarki
Kosze i pojemniki wyjęte ze zmywarki przetrzyj szmatką. Jeżeli są bardzo zabrudzone zrób im kąpiel z bąbelkami w wannie lub zostaw na noc do odmoczenia.

Osad z twardej wody usuniesz za pomocą octu. Wystarczy wlać dwie szklanki do podajnika i włączyć program. Zatrzymaj program zmywarki w połowie na 20 minut, by woda zatrzymała się na dnie zmywarki i odmoczyła osad. Włącz ponownie zmywarkę, by skończyła program.
6
Czyszczenie zmywarki
Przetrzyj panel sterujący zmywarki. Przemyj drzwiczki wodą z octem i sokiem z cytryny. Wykałaczką wyjmij brud nagromadzony w szczelinach panelu sterowania.

Takie oczyszczanie zmywarki warto robić raz w miesiącu. Uważaj na żele do mycia w zmywarkach. Dość często w składzie zawierają wybielacz, a z czasem wybielacz może uszkodzić gumowe uszczelki zmywarki powodując wyciekanie wody.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

zapachy kuchni
pleśń
mole spożywcze

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane