Poranne picie kawy

Dlaczego nie można pić kawy na pusty żołądek

katarzyna_a - specjalista Tipy.pl
Poranne picie kawy
1 z 5

Pierwszą czynnością, którą większość ludzi wykonuje rano jest nastawienie ekspresu do kawy, aby wkrótce móc cieszyć się pierwszą tego dnia filiżanką aromatycznego napoju. Niektórzy nie jedzą nawet śniadania, piją tylko w przelocie kawę. Czasami, gdy trafi się wyjątkowo pracowity dzień, gdy nie ma szans na przekąskę czy lunch, niektórzy ludzie wybierają kawę, próbując w ten sposób oszukać głód i dodać sobie energii. Picie kawy na pusty żołądek może jednak mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie.

1
Nadkwasota żołądkowa
Zwiększona ilość kwasów żołądkowych

Kawa wypita na pusty żołądek zwiększa jego kwasotę. Powoduje to problemy ze zgagą i niestrawnością, które mogą wystąpić w dalszej części dnia. Wysoka kwasowość może ostatecznie prowadzić do poważnych problemów, takich jak wrzody żołądka, zgaga, zespół jelita drażliwego oraz choroba refluksowa. Tańsza kawa zwykle charakteryzuje się wyższą kwasowością, co może dodatkowo pogorszyć sytuację. To jeden z powodów, dla których kawę należy kupować kierując się jakością a nie ilością.

2
Przyczyny stanów lękowych
Problemy natury lękowej

Picie kawy generalnie prowadzi do pogłębienia lęku i stresu. Jeśli jednak pijemy ją na pusty żołądek sytuacja dodatkowo się pogarsza. Jedzenie ma na nas uspokajający wpływ a trawienie koi nasze nerwy. Kawa, która przynosi odwrotny efekt, pogłębia stres. Powinniśmy natychmiast po wypiciu kawy coś zjeść, aby załagodzić to działanie. Jedzenie podczas picia kawy pomaga obniżyć czynnik zwiększający stres.

3
Niski poziom hormonów objawy
Obniżony poziom hormonów

Głównym powodem, dla którego kawa wzmaga stres i lęk, jest zachwianie równowagi hormonalnej spowodowane kofeiną. Kawa wypita z rana blokuje produkcję serotoniny, neuroprzekaźnika, który wywołuje uczucie przyjemności, szczęścia oraz dobrostanu. Główną przyczyną depresji rozumianej jako choroba psychiczna jest brak serotoniny. Osoba, która porzuci zwyczaj picia kawy na pusty żołądek zauważy nagłe polepszenie się nastroju. Zachwianie równowagi chemicznej to powód, dla którego regularne picie kawy może być groźne, a ze względu na opisane powyżej powody, picie kawy na pusty żołądek to jeszcze gorszy pomysł.

4
art/2016/24238_154333_big.jpg

Dla większości z nas picie kawy to codzienny rytuał i pierwsza rzecz, o której myślimy tuż po przebudzeniu. Niektórzy twierdzą, że są od kawy uzależnieni i bez niej rano przypominają zombie. Negatywne skutki picia kawy w większości wynikają z nadmiernego jej spożycia lub z faktu, że pijemy ją nie jedząc przy tym. Jeśli zauważyłeś u siebie któryś z opisanych powyżej objawów, powinieneś na jakiś czas wyeliminować kawę ze swojej diety, żeby przekonać się, że to właśnie jest źródło problemów. Kofeina, tak jak każda inna substancja uzależniająca, powinna być przyjmowana z umiarem.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

oli
02.07.2018
ale kawusia jest taka przepyszna rano, nie chcę z niej rezygnować :(
jerry
08.02.2016
Kawa najlepiej właśnie smakuje na pusty żołądek a po jedzeniu NIE!!!!
Lunch
08.02.2016
Polacy masowo jadają lunch, piją drinki i five o'clock.
jzTallim
08.02.2016
Mam 87 lat - od 62 lat piję kawę na pusty żołądek i jest sPOko.
Ompa Pompa
08.02.2016
Zaraz po wstaniu z łóżka robię kilkadziesiąt pompek i żadna kawa nie jest mi rano potrzebna.
Kawosz
08.02.2016
Kawa z rana jak śmietana :)
widz11
08.02.2016
Bzdura cena nie stanowi o jakości [kwasowości] kawy
kup sobie krunung droższą kawę to zobaczysz jaka kwaśna
Ola
08.02.2016
Od 4 lat piłam kawę na pusty żołądek i doprowadziłam do refluksu, zgagi, nadżerek. Teraz to pijam rano tylko kawę zbożową a zwykłą kawę wieczorem po kolacji. Choć może poranna kawa wybudziła by mnie bardziej ale jak nie wyleczę refluksu i nadżerek to mogę doprowadzić do raka przełyku. Wole już ziewać niż mieć raka.
klara
08.02.2016
moją poranną kawę podaje mi mój mężczyzna i wytwarza mi się wtedy ogromna dawka serotoniny.Więc będę pić rano kawę i nie mąćcie ludziom w głowach:) pozdrawiam :)
Maria
08.02.2016
Coś w tym jest, ja od conamniej 25 lat pije kawę na czczo a teraz mam problemy jelitowe, obecnie jestem na etapie badań. Od jutra nie będę piła kawy na czczo zobacę czy bedą jakieś zmiany.