Jakie sposoby na hemoroidy

12 domowych sposobów na hemoroidy

monika_w - specjalista Tipy.pl
Jakie sposoby na hemoroidy
1 z 12
Są dwa rodzaje hemoroidów. Te obrzmiałe żyły lub naczynia krwionośne zlokalizowane wewnątrz odbytnicy, to hemoroidy wewnętrzne. Natomiast te występujące wokół odbytu są hemoroidami zewnętrznymi.

Często pojawiają się w formie zgrubień przekrwionej skóry, która pęka w trakcie wypróżniania, pozostawiając jasne, czerwone plamki krwi na muszli toalety, bądź papierze toaletowym. Symptomy hemoroidów obejmują krwawienie z wnętrza odbytnicy bądź z odbytu i jego bezpośrednich okolic. Najczęstszymi objawami tej przypadłości jest bolesne puchnięcie i swędzenie odbytu.

Wewnętrzne hemoroidy nie wywołują poważnych bólów, poza sytuacjami, kiedy są tak opuchnięte, że zaczynają wychodzić poza odbyt. Stan tego typu określany jest w medycynie terminem wystające bądź wypadające hemoroidy i może prowadzić do schorzenia przewlekłego i komplikacji, jeśli na czas nie zostanie poddany leczeniu.

Jak zaradzić hemoroidom w domowy sposób?
1
Ocet jabłkowy na hemoroidy
Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy wpływa korzystnie na różnego typu dolegliwości za sprawą zawartych w nim substancji odkażających. Zwilż octem czystą szmatkę i delikatnie wmasuj ocet w podrażniony obszar. Stosuj 3-4 razy dziennie. Nie pozwól, by każdorazowy kontakt z ciałem trwał dłużej niż kilka minut - ocet jabłkowy zawiera dużo kwasu, który mógłby pogorszyć przypadłość, jeśli byłby aplikowany każdorazowo przez zbyt długi czas.
2
Olej kokosowy na hemoroidy
Olej kokosowy

Olej kokosowy także zawiera składniki, które szybko mogą przynieść ulgę w hemoroidach. Aplikuj go bezpośrednio na obszar schorzenia i spłucz po około godzinie. Stosuj 2-3 razy dziennie.
3
Aloes na hemoroidy jak stosować
Aloes (Aloe Vera)

Aloes jest środkiem powszechnie stosowanym w różnorodnych produktach do przeciwdziałania problemom skórnym. Z powodzeniem może być wykorzystywany w leczeniu hemoroidów. Stosuj bezpośrednio na zmieniony chorobowo obszar. Aloes przynosi najlepsze rezultaty, kiedy pozostawi się go na skórze przez długi czas.
4
Oczar wirginijski na hemoroidy
Oczar wirginijski

Oczar wirginijski jest jednym z najstarszych naturalnych środków wykorzystywanych w leczeniu hemoroidów. Nanieś bezpośrednio na skórę, a następnie wytrzyj.
5
Olej z bergamotki właściwości
Olej z bergamotki

Ciepła kąpiel z dodatkiem 10 kropel oleju z bergamotki pomoże zredukować ból i zadziała odkażająco. Olej z mirry ma podobne, łagodzące, przeciwzapalne działanie i można stosować go podobnie.
6
Myszopłoch kolczasty właściwości
Myszopłoch kolczasty

Znany pod wieloma nazwami, m.in. ruszczyk kolczasty, myszopłoch jest jednym ze składników leków stosowanych w leczeniu żylaków i hemoroidów. Jest dostępny w formie kapsułek bądź suszu, wykorzystywanego do sporządzania herbaty (jedną łyżeczkę zalej szklanką wrzątku) – jest gorzkawa, więc można dodać do niej miód. Należy pamiętać, że napar z myszopłocha może wchodzić w reakcje z lekami na wysokie ciśnienie, depresję i inne choroby, stosowanie jej należy zatem skonsultować z lekarzem.
7
Rutyna gdzie występuje
Rutyna

Rutyna jest naturalnym składnikiem występującym w kaszy gryczanej, pomarańczach, grejpfrutach, cytrynach, żurawinie i szparagach. Jest to popularny domowy środek do leczenia hemoroidów. W celu ustalenia i przyjmowania właściwej dawki, najlepiej skorzystać z jej wersji suplementowej.
8
Kasztanowiec na hemoroidy
Kasztanowiec

Nasiona kasztanowca, czyli popularne kasztany, są stosowane w medycynie naturalnej od tysięcy lat. Znane są z tego, że redukują stany zapalne, obrzmienia i opuchliznę oraz wpływają na poprawę drożności żył i naczyń włosowatych.
9
Suszone śliwki na hemoroidy
Suszone śliwki

Zarówno suszone śliwki, jak i sporządzony z nich sok, są znanym środkiem poprawiającym trawienie. Zawierają komponent cukru i alkoholu o nazwie sorbitol, który działa jak naturalny środek udrażniający. Sorbitol wywołuje odprowadzenie wody do jelita grubego, która następnie zmiękcza stolec i pozwala na jego swobodny ruch. Jedna bądź dwie solidne porcje suszonych śliwek dziennie to wszystko, czego ci potrzeba. Większa ilość może powodować skurcze, biegunkę i podrażnić hemoroidy.
10
Bioflawonoidy cytrusowe
Bioflawonoidy

Ten składnik roślinny występuje powszechnie w owocach cytrusowych. Uważa się, że wspomaga pracę żył i naczyń włosowatych w organizmie oraz działa przeciwzapalnie. Mogą jednak wchodzić w reakcje z niektórymi lekami, należy zatem skonsultować ich stosowanie z lekarzem.
11
Wyciąg z kory sosny na hemoroidy
Wyciąg z kory francuskiej sosny nadmorskiej

Wyciąg ten znany jest z dobroczynnego działania przy schorzeniach hemoroidalnych, szczególnie u kobiet po porodzie. Dla osiągnięcia rezultatu, konieczne jest konsekwentne stosowanie tego środka - może minąć kilka dni, lub nawet tygodni, zanim pojawią się efekty kuracji.
Strona 1 z 12

Powiązane porady

nasiadówka
brzuch
endometrioza domowe sposoby

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane