rysy na meblach sposoby

10 domowych sposobów, żeby usunąć rysy na meblach

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
rysy na meblach sposoby
1 z 11
Nawet gdy staramy się dbać o meble, nieuniknionym jest, że na ich powierzchni prędzej czy później powstaną rysy i zadrapania. Nie musimy wtedy od razu rwać włosów z głowy. Na szczęście istnieją domowe sposoby, które pozwolą pozbyć się problemu. Dzięki nim rysy staną się niewidoczne, a meble znów będą wyglądać jak nowe. Więcej informacji znajdziesz w dalszej części porady.
1
sposoby jak pozbyć się rys na meblach - krok 1
Sok z cytryny i olej

Jeśli zadrapanie jest niewielkie (płytkie), nanieś na nie roztwór zrobiony z równych części soku z cytryny i oleju roślinnego. Zwilżoną w roztworze bawełnianą szmatką pocieraj zadrapanie, aż przestanie być widoczne.
2
Orzechy

Skutecznym sposobem jest również wcieranie w rysy orzechów włoskich, brazylijskich, pekan lub migdałów (w zależności od koloru drewna). Orzechy są na tyle miękkie, że wnikają w zadrapania i zmniejszają ich widoczność. Pocierać należy energicznie wzdłuż rysy. Efekty są zaskakujące. Sposób nie zadziała jednak w przypadku mebli z ciemnego drewna (wiśnia, mahoń) oraz mebli lakierowanych.
3
Fusy z kawy

Rysa na meblach z ciemniejszego drewna jest zazwyczaj jasna i dobrze widoczna. Jednym ze sposobów, żeby nie rzucała się w oczy jest przyciemnienie jej. W tym celu możemy zastosować fusy z kawy. Nanosimy je na patyczek do uszu i nakładamy w szczelinę cienką warstwą. Teraz musimy odczekać kilka godzin i w razie potrzeby dołożyć więcej fusów.
4
Torebki z herbatą

Zalej torebkę czarnej herbaty kilkoma łyżkami wrzątku. Po 2-3 minutach zanurz w herbacie wacik i wyciśnij go w zarysowanie w meblach. Szybko powycieraj nadmiar płynu papierowym ręcznikiem. Powtarzaj tę czynność do czasu, aż rysa przybierze taki kolor jak powierzchnia mebli.
5
Kredka do brwi

Jeśli zadrapanie jest niewielkie, wystarczy wypełnić je kredką do brwi w kolorze odpowiadającym kolorowi mebli. Uwaga! Nie stosuj tego sposobu na krzesłach, ani stołach, ponieważ kredka będzie brudzić ubrania i obrusy.
6
Kredki woskowe

Jeśli masz to szczęście, że uda ci się dobrać kredkę woskową w takim samym odcieniu jak kolor twoich mebli, możesz z powodzeniem użyć jej jako wypełnienia rys. Po skończonym zabiegu powierzchnię mebla wypoleruj, żeby usunąć z niej ślady wosku.
7
Jodyna

Zanurz w jodynie cienki pędzelek i nałóż ją wewnątrz zarysowania. Poczekaj, aż wyschnie. Jeśli nie zabarwi zadrapania wystarczająco mocno, powtórz czynność. Lepiej wykonywać cały proces etapami, żeby nie okazało się, że rysa będzie ciemniejsza, niż powierzchnia mebli. W przypadku mebli z jasnego drewna, można rozcieńczyć jodynę w proporcji 1:1 z denaturatem.
8
Farba olejna

Stosując odcień nieco ciemniejszy, niż wykończenie mebla, nanieś farbę olejną w zadrapanie i poczekaj, aż wyschnie. Używaj cienkiego pędzelka, żeby przy okazji nie pomalować powierzchni mebla.
9
Pasta do butów

Może być w płynie lub w kremie. Za pomocą cienkiego pędzelka nałóż ją do środka rysy. Wierzch przetrzyj bawełnianym wacikiem.
10
Marker permanentny

Jeśli rysa głębsza i znajduje się na przykład na krześle, możesz zamalować ją niebrudzącym markerem permanentnym w kolorze zbliżonym do koloru mebla. Specjalne pisanki do retuszu rys znajdziesz też w sklepach z artykułami budowlanymi. Jest to wydatek rzędu kilkudziesięciu złotych.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

odnawianie starych mebli
lawa z kloców drewna
Stolik z palety drewnianej

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane