Zabielacz do kawy a zdrowie

9 powodów, żeby przestać używać zabielacza do kawy

monika_w - specjalista Tipy.pl
Zabielacz do kawy a zdrowie
1 z 9
Wielu z nas rozpoczyna poranek kubkiem kawy. Część lubi dodać do niej duże ilości cukru i śmietanki. Wielu miłośników kawy sądzi, że zdrowo jest dodać do ich ulubionego napoju słodzik i niskotłuszczowy zabielacz, ale jest to przekonanie błędne.

Zabielacze do kawy nie zawierają właściwie żadnych naturalnych substancji. Przeciwnie, są naładowane chemikaliami - niektóre z nich są wręcz łatwopalne. Zobacz jakie składniki niebezpieczne dla twojego zdrowia kryją się w tym dodatku do kawy.
1
Kazeinian sodu szkodliwość
Kazeininan sodu

Kazeinian sodu jest pochodną mleka, która jest często znajdowana w sztucznych zabielaczach do kawy. Wprawdzie nie jest to produkt mleczny, ale może wywołać reakcję alergiczną u osób, które nie tolerują mleka. Jest też podejrzewany o wywoływanie problemów przewodu pokarmowego i cukrzycę młodzieńczą pierwszego typu.
2
Nudności potasu właściwości
Fosforan potasu

Poza zastosowaniem jako dodatek do żywności zapobiegający zbrylaniu, fosforan używany jest jako nawóz do roślin. Może zaburzyć naturalny poziom fosforu w organizmie i spowodować nudności i biegunkę.
3
Lecytyna sojowa emulgator
Sztuczny dodatek smakowy - lecytyna sojowa

Lecytyna sojowa wykorzystywana jest często jako substancja wiążąca w sztucznych zabielaczach do kawy. Niestety, częste i regularne spożywanie produktów sojowych może podnieść w organizmie poziom estrogenu. Jest on szczególnie szkodliwy dla kobiet w ciąży lub kobiet po leczeniu raka piersi.
4
Sztuczne barwniki a ich wpływ na zdrowie człowieka
Sztuczne barwniki

Te substancje są dodawane do zabielaczy, choćby po to, by nadać im przyjemny, jasnobrązowy kolor. Ale kolor to jedyna przyjemna rzecz, jaką mają do zaoferowania i sztuczne barwniki zawierają substancje rakotwórcze.
5
Syrop kukurydziany właściwości
Syrop kukurydziany

Słodkawy syrop kukurydziany dodawany w formie proszku do zabielaczy, jest jednym z najbardziej nienaturalnych składników w przemyśle spożywczym. Uzyskuje się go poprzez odsączanie skrobi kukurydzianej przy pomocy wysoce korozyjnego kwasu chlorowodorowego. Tak otrzymany produkt może wywoływać przejadanie się i odczuwanie potrzeby jedzenia cukru.
6
Przetworzone cukry szkodliwe dla organizmu
Przetworzone cukry

Przetworzone cukry nie maja absolutnie żadnych wartości odżywczych. Stanowią wyłącznie źródło kalorii i powodują przybieranie na wadze. Niektóre badania naukowe łączą przetworzone cukry z przedwczesnym starzeniem się, a rozpoczynanie poranka od kawy pełnej przetworzonych cukrów sprawi, że będziesz miał na nie ochotę przez cały dzień.
7
Tłuszcze roślinne utwardzone
Częściowo utwardzony olej roślinny

Choć nazwy takie jak olej sojowy, rzepakowy, słonecznikowy, kukurydziany i olej z nasion bawełny nie brzmią zbyt szkodliwie, wszystkie te oleje zostały w procesie obróbki częściowo utwardzone. Z tego powodu zawierają niebezpieczne tłuszcze, które podnoszą ryzyko chorób serca, ataków serca, raka, otyłości i cukrzycy.
8
Mleko do kawy szkodliwe
Składniki mleka i mleka sojowego

Badania wykazują, że spożywanie produktów mlecznych z kawą może osłabić zdolność organizmu do wchłaniania flawonoidów zawartych w kawie, które obniżają ryzyko udaru, raka i niewydolności serca. Mleko sojowe może być natomiast szkodliwe ze względu na zawarty w niej estrogen, który destabilizuje produkcję hormonów tarczycy.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Janusz
22.02.2019
Luźno rzucone hasła, w dodatku nieprawdziwe mające nas przestraszyć - ale przed czym? Jakie badania? Niby chodzi o zabielacze, a w ostatnim slajdzie jest o produktach mlecznych i mleku sojowym (nie istnieje coś takiego jak mleko sojowe!). Ludzie, którzy piją wodę i umierają - zdanie prawdziwe.
Hobo
12.02.2016
"Przetworzone cukry nie mają absolutnie żadnych wartości odżywczych. Stanowią wyłącznie źródło kalorii" Jedno zdanie przeczy drugiemu. Poza tym wszystkie przyswajane przez człowieka cukry nawet te nie przetworzone są jedynie źródłem kalorii. Próżno doszukiwać się w nich witamin czy soli mineralnych.
pavv
12.02.2016
Nie myślałem, że ktoś jeszcze tego barwnika używa. Aha, zapomniałem o miłośnikach liofilizowanej kawy z mlekiem czy innego liofilizowanego kapuczino, będącego pochodną ropy naftowej i odpadów z elektrowni atomowych.
Rman
12.02.2016
nie można czytać tego artykułu 9 innych podobnych na temat żywności nie zadając sobie pytania za co bierze pieniądze nadzór sanitarny, weterynaryjny, agencje nadzorujące handel? kto wpuścił takie towary na rynek nasz obszar kraju (celny) ? czyż oni wszyscy są aż tak głupi i naiwni? biorą za to kasę? a potem i tak to jedzą i karmią tym swoje rodziny?