Napój energetyczny właściwości

Co się dzieje w organizmie po wypiciu napoju energetycznego

monika_w - specjalista Tipy.pl
Napój energetyczny właściwości
1 z 8
Lubisz uczucie, które pojawia się tuż po wypiciu ulubionego napoju energetycznego? Przeczytaj co dokładnie dzieje się w twoim organizmie. Być może dzięki temu zdasz sobie sprawę, że oprócz początkowej euforii i przypływu energii, odpowiada on także za fatalne samopoczucie.
1
Zwiększenie rytmu serca
Pierwsze 10 minut

W ciągu pierwszych 10. minut od picia napoju, kofeina zaczyna być przyswajana przez układ krwionośny, ciało odpowiada zwiększeniem rytmu serca i podwyższeniem ciśnienia krwi.
2
Poprawa koncentracji
Od 15 do 45 minut

Między 15. a 45. minutą, w zależności od tego, jak szybko wypiłeś napój, poziom kofeiny osiąga szczyt. Czujesz się pobudzony, twoja koncentracja uległa poprawie. Dlatego czasami zaleca się picie energetyków przed jazdą samochodem, kiedy potrzebujesz skupienia uwagi.
3
Przyswajanie cukru
Od 30 do 50 minut

W ciągu 30 do 50 minut po wypiciu napoju, twoje ciało wchłonęło już całą kofeinę, a wątroba zaczyna przyswajać coraz więcej cukru.
4
Spada poziom kofeiny
Po godzinie

Po około 1. godzinie od wypicia, twoje ciało wejdzie w stan nagłego spadku poziomu cukru. Często wraz z nim spada poziom kofeiny.
5
Wydalenie kofeiny z organizmu
Od 5 do 6 godzin

Okres pomiędzy 5. a 6. godziną po wypiciu napoju, oznacza połowę czasu działania kofeiny. Wtedy twój organizm będzie dążył do wydalenia połowy zawartości kofeiny z krwiobiegu. Dla kobiet, które przyjmują doustną antykoncepcje ten czas wydłuża się o połowę.

Po 12 godzinach
Po tym czasie u większości osób kofeina została już wydalona z krwioobiegu, choć szybkość i czas wydalania może być różny u różnych osób.
6
Syndrom odstawienia kofeiny
Od 12 do 24 godzin

Osoby, które piją napoje energetyczne regularnie, zauważą, że pomiędzy 12 a 24 godzinami po wypiciu napoju następuje zjawisko zwane syndromem odstawienia: pojawia się silna potrzeba spożycia kofeiny, inne symptomy to ból głowy, poirytowanie i zaparcia.
7
Regularne picie napojów energetycznych
Od 7 do 12 dni

W ciągu 7 do 12 dni regularnego picia napojów energetycznych organizm zaczyna rozwijać tolerancję na codzienną dawkę kofeiny. Jedno z badań naukowych, w którym podawano jednej grupie osób pastylki z kofeiną, a drugiej pastylki bez substancji aktywnej (placebo), wykazało, że osoby, które zażywały placebo nie wykazywały zmian w nastroju, pobudzeniu czy poziomie energii, podczas gdy osoby, którym podawano pastylki z kofeiną wytworzyły tolerancję na środek i po odstawieniu pigułek ich nastrój, koncentracja i poziom energii uległ zaburzeniu.
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Pina Colada
Kefir domowy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane