konserwacja roweru

Jak konserwować rower?
AndrzejAndrzej - specjalista Tipy.pl

Oto kilka porad, które pomogą ci utrzymać rower w dobrym stanie. Dobrze jest stosować się do nich przy każdej wyprawie. Regularna konserwacja roweru pozwoli nam uniknąć częstych wizyt w serwisie.
1

Umyj rower. W tym celu przygotuj miskę z ciepłą wodą i wlej do niej odrobinę płynu do mycia naczyń. Mokrą szczotką przetrzyj obręcze, hamulce i ramę. Koronki korby i wielotrybu oczyść z brudu i smaru przy pomocy szczoteczki do zębów. Wytrzyj rower do sucha.

2

Wyczyść łańcuch. Jeśli jest bardzo brudny, można zdjąć go i włożyć na chwilę do słoika z benzyną. Na końcu należy łańcuch nasmarować specjalnie do tego celu przeznaczonym olejem (do kupienia tutaj).

3

Sprawdź hamulce. Jeśli zauważysz, że linka jest postrzępiona lub gumki w klockach hamulcowych zużyte, konieczne będzie udanie się do fachowca w celu ich wymiany.

4

Sprawdź przerzutki. Skontroluj stan linek i płynność poszczególnych biegów.

5

Siodełko. Sprawdź czy siodełko jest dobrze przymocowane.

6

Sprawdź koła. Zobacz czy opony są odpowiednio napompowane i czy nie ma żadnych pęknięć na dętkach.

7

Pamiętaj o regularnym smarowaniu roweru. Najlepiej robić to co dwa tygodnie lub po każdej większej trasie terenowej. Części należy również smarować po każdym myciu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

niki
24.02.2014
Super dzięki temu dostałam 5 z pracy domowej
dobredobre
12.02.2013
dobre dobre