reklama w internecie

Jak reklamować książkę w Internecie?

AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl
Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, YouTube, czy Twitter mogą być doskonałymi miejscami na reklamę książek. Jeśli aktywnie korzystasz z sieci, wykorzystaj ją do promowania swojej pracy. Jeśli nie masz doświadczenia w marketingu internetowym, uwzględnij te porady w swojej strategii:
1

Napisz kilka postów dotyczących twojej książki. Czy często aktualizujesz swoje konto na Twitterze lub Facebooku? Umieść informacje o wydaniu twojej książki w opisie. Wielu ludzi używa opisów do informowania o swoich uczuciach czy działaniach. Ty chcesz wykorzystać serwisy społecznościowe do reklamy książki, zatem postaraj się żeby twój opis był profesjonalny i oferował ciekawą informację, która może zainteresować potencjalnego czytelnika. Zasiejesz w ten sposób myśl związaną z twoją książką w świadomości innych użytkowników.

2

Stwarzaj fankluby. Wiele serwisów społecznościowych umożliwia użytkownikom tworzenie grup i fanklubów. Żeby wieść o twojej książce szerzej się rozprzestrzeniła, możesz założyć własną grupę lub fanklub i zachęcić przyjaciół, żeby do niego dołączyli. Pomoże to pozyskać do grupy innych ludzi, którzy zobaczą informacje o danej grupie w profilu twoich znajomych. Dzięki temu twoje nazwisko i tytuł książki będą stawać się coraz bardziej rozpoznawalne. Nie zapomnij o monitorowaniu stworzonych przez siebie grup, ponieważ mogą być one narażone na ataki spamu. Nikt nie będzie dyskutował na temat twojej książki na forum zapełnionym spamem. Pamiętaj, żeby w obrębie grupy zawrzeć informacje o tym, gdzie można kupić książkę i umieścić linki do stron księgarni internetowych, które prowadzą jej sprzedaż.

3

Skorzystaj z opcji powiadamiania. Jeśli serwisy społecznościowe, z których korzystasz, mają możliwość powiadamiania o wydarzeniach, skorzystaj z niej. Jeśli organizujesz promocję książki połączoną z rozdawaniem autografów lub planujesz publiczny odczyt jej fragmentów, stwórz informację o tym wydarzeniu i opublikuj online. Powiadom o niej swoich znajomych i zachęć ich, by przekazali informację dalej. Nawet jeśli takie działania nie wpłyną na zwiększenie liczby uczestników spotkania, twoje nazwisko i tytuł książki zostaną zauważone przez szerszą grupę odbiorców.

4

Załóż blog, jeśli jeszcze go nie posiadasz. Blog powinien być centralnym punktem twojej kampanii marketingowej. Możesz na nim umieścić informacje o nadchodzących wydarzeniach, dowiedzieć się, co czytelnikom podoba się w twojej książce, a co ich zdaniem należałoby zmienić. Masz też możliwość utrzymywania stałego kontaktu ze swoimi czytelnikami. Możesz umieścić na blogu fragmenty książki lub zacząć dyskusję na temat kolejnych rozdziałów twojej pracy. Koniecznie zamieść na blogu linki do wszystkich serwisów społecznościowych, na których masz konta, żeby użytkownicy mogli w łatwy sposób dotrzeć do informacji o tobie, zamieszczonych w innych miejscach. Pamiętaj, że blog musi być prowadzony regularnie, inaczej nie będzie efektywnym narzędziem marketingowym. Ludzie oczekują, że blog będzie często uaktualniany, jeśli tak się nie dzieje – przestają go czytać. Nawet jeśli twoje posty będą krótkie, wyrób w sobie nawyk regularnego dodawania nowej treści do swojego bloga. Jeśli ludzie przestaną czytać twój blog, informacja o twojej książce może zostać szybko zapomniana i nie spowoduje wzrostu liczby nowych czytelników.

5

Stwórz spójną internetową osobowość. Żeby marketing społecznościowy mógł być skuteczny, musisz konsekwentnie budować spójny wizerunek siebie we wszystkich serwisach społecznościowych. Gdy zdecydujesz się na to, jaki obraz siebie i swojej twórczości chcesz stworzyć, trzymaj się go pisząc posty lub umieszczając komentarze do wypowiedzi innych użytkowników. Zawsze szukaj nowych możliwości zapoznania potencjalnych czytelników z owocami swojej pracy, rób to jednak w sposób profesjonalny, w zgodzie z tym, z czym chcesz by cię kojarzyli.

?

Wskazówki
* Serwisy społecznościowe i portale internetowe stanowią tani i łatwy sposób poinformowania świata o twojej twórczości. Dają również ogromne możliwości pozyskania nowych odbiorców Co więcej, dzięki takiej formie reklamy zyskujesz możliwość bardziej osobistego kontaktu ze wszystkimi twoimi czytelnikami.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

celny mailing
Reklama
sprzedaż w internecie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane