ciasteczka na Boże Narodzenie

Jak zrobić ciasteczka bożonarodzeniowe?
JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl

Ciasteczka mogą mieć najróżniejszy kształt i rozmiar, jednak na święta Bożego Narodzenia najlepsze będą ciasteczka w kształcie Mikołaja i aniołka. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak je wykonać.
P

* 3,5 szklanki mąki
* 0,5 łyżeczki soli
* 1 szklanka rozpuszczonego niesolonego masła
* 2/3 szklanki cukru
* 1 duże jajko
* 1 łyżka syropu kukurydzianego
* 1 łyżka ekstraktu waniliowego
* Forma do ciastek kształcie aniołka i mikołaja
* Biały lukier w tubkach
* Czerwona i żółta cukrowa posypka
* Cukierki M&M's lub Skittles
* Skórka owocowa
* Żółte żelki
* Drobne, białe, okrągłe cukierki
* Pisaki do dekoracji ciast – niebieski i czerwony

1
W średniej wielkości misce wymieszaj mąkę z solą. W dużej misce utrzyj masło z cukrem, dodaj jajko, syrop kukurydziany i ekstrakt waniliowy. Co jakiś czas dodawaj powoli mąkę zmieszaną z solą.
2
Ciasto włóż między 2 deski, zawiń w folię i wstaw do lodówki na 2-3 godziny. Rozgrzej piekarnik do temperatury 190ºC. Ciasto wyjmij z lodówki i rozwałkuj miedzy dwoma arkuszami papieru woskowanego do grubości około 1 cm. Z ciasta przy pomocy specjalnych foremek wytnij mikołaje i aniołki.
3
Wycięte ciasteczka piec na nie nasmarowanej blaszce do pieczenia przez 8 – 10 minut lub do czasu, gdy krawędzie zaczną brązowieć. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw je chwilkę na blaszce, a następnie przenieś na inną tackę i odstaw do ostygnięcia.
4
Jeśli chcesz zrobić Mikołaja, przy pomocy lukru w tubce ozdób jego brodę i czapkę. Czerwoną posypką ozdób wnętrze czapki Mikołaja, pozostawiając biały pompon i wykończenie. Użyj odrobiny lukru, aby przymocować M&M`s, które będą stanowić nos, oczy i usta.
5
Jeśli chcesz ozdobić aniołka, za pomocą lukru w tubce narysuj zarys jego sukni i kołnierzyka. Nałóż lukier na skrzydła i posyp je żółtą posypką. Z żółtego żelka odkrój niewielki plasterek i przy użyciu lukru, przymocuj go tak, by tworzył aureolę. Z drobnych białych cukierków utwórz guziki na sukni, przyklejając je do ciasteczka przy pomocy lukru. Pisaki do dekoracji ciast wykorzystaj do narysowania oczu i ust aniołka.
?

Wskazówki
* Z podanego przepisu możesz upiec około 20 – 60 ciasteczek, w zależności od wielkości foremek.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

AnnaKowalska1
09.12.2011
Świetne mi wyszły:)
POZDRAWIAM:)
ANIA!!!