aniołki na Boże Narodzenie

Jak zrobić świąteczne ozdoby - aniołki?

DonataDonata - specjalista Tipy.pl
Każdy z nas może samodzielnie wykonać świąteczne ozdoby. Z pewnością myślisz, że jest to bardzo trudne zadanie – nic bardziej mylnego. Wystarczy jedynie odrobina chęci i trochę wolnego czasu. Własnoręcznie wykonane świąteczne ozdoby w kształcie aniołka mogą być doskonałym prezentem dla najbliższych i mogą stanowić wspaniałą dekorację dla domu. Przeczytaj poniższe wskazówki, aby dowiedzieć się, jak wykonać aniołki.
P

* Drewniany klocek o wymiarach 18 x 12 cm
* Włóczka
* Wstążka o szerokości ok.4 cm na skrzydła (do kupienia tutaj)
* Sznurek koralików
* Cienki drucik
* Biały kwiatek z taśmy
* Klej
* Cienka wstążka
* Drewniana kuleczka o średnicy około 2,5 cm (do kupienia tutaj)

1
Pracę rozpocznij od owinięcia włóczki wokół drewnianego klocka, wykorzystaj do tego celu bok o długości 18 cm. Zrób to około 150 razy. Teraz ostrożnie zsuń włóczkę z drewnianego klocka. Przygotuj kawałek włóczki o długości około 25 cm i przewiąż nim jeden koniec nawiniętej wcześniej włóczki, łącząc wszystkie sznurki ze sobą – unikniesz w ten sposób jej rozwinięcia. W tym miejscu będzie znajdować się czubek głowy naszego aniołka. Resztę sznurka wykorzystaj jako wieszak, łącząc jego dwa końce ze sobą.
2
Wsuń drewnianą kuleczkę pomiędzy sznurki włóczki znajdujące się na końcu, który ma tworzyć głowę aniołka. Przy użyciu szczotki lub grzebienia rozłóż równomiernie włóczkę wokół kulki. Przygotuj fragment włóczki o długości około 25 cm i przewiąż go poniżej drewnianej kulki, zamykając ją w środku włóczki. Upewnij się, że całość jest odpowiednio związana, zrób jeden supełek z przodu i dwa z tyłu ciała aniołka.
3
Teraz owiń włóczkę wokół boku klocka o długości około 12 cm, zrób to około 50 razy – to będą ręce naszego aniołka. Ostrożnie zsuń włóczkę z klocka, uważając by się nie rozwinęła. Przygotuj dwa kawałki włóczki o długości około 10 cm i przewiąż je w pobliżu obu końców nawiniętej włóczki, tworząc dłonie aniołka. Włóż tak przygotowane ręce do wnętrza ciała aniołka, pomiędzy pasma włóczki, tak by wystawały równo po obu stronach. Utnij kawałek włóczki o długości 20 cm i przewiąż go poniżej linii rąk, formując w ten sposób ciało aniołka. Sklej obie dłonie aniołka razem, ustawiając je z przodu ciała.
4
aniołek - zrób to sam
Teraz przetnij wszystkie pasma włóczki znajdujące się na dole. Utworzysz coś w rodzaju sukni aniołka.
5
aniołek - zrób to sam
Wokół sznurka koralików owiń drucik i uformuj z nich aureolę i serduszko. Przyklej je do ciała aniołka. Do rąk możesz teraz przykleić również kokardkę z cienkiej wstążeczki i wykonanego z materiału kwiatka.
6
aniołek - zrób to sam
Utnij odpowiedniej długości kawałek szerokiej wstążki na skrzydła – ok. 25 – 30 cm. Zwiąż ją w kokardkę i przyklej do pleców aniołka.
?

Wskazówki
* Możesz wykonać wiele ciekawych aniołków, przy użyciu różnych kolorów włóczek i wstążeczek.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

papierowe bombki na choinkę
słoik ze śniegiem

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Berenika0
14.12.2011
Życzymy wszystkim zdrowych i wesołych świąt, oraz pomyślności w Nowym Roku.
Pozdrawiamy Mistrzowie Szeptów :)
kasia
13.12.2011
super fajne aniolki bardzo mi sie podobaja .
gosia10
18.11.2010
własnie zrobiłam tego aniołka jest słodki super!!robie dalej inne kolory ;)