sprzedaż w internecie

Jak pisać artykuły przyciągające klientów?

AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl
Pisanie i publikowanie artykułów związanych z dziedziną, w której jesteś ekspertem, zawsze poskutkuje zwiększeniem ruchu na twojej witrynie. Jednak nie wszyscy użytkownicy odwiedzający witrynę zostaną twoimi klientami. Dlaczego? Ponieważ nie znaleźli tego, czego szukali. Takiej sytuacji da się jednak uniknąć. Ruch na stronie jest nic nie warty, jeśli klienci nie uznają, że twoje produkty lub usługi są w stanie zaspokoić ich potrzeby. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w dziedzinie marketingu lub to, co robisz, nie przynosi oczekiwanych rezultatów, spróbuj zastosować się do poniższych wskazówek, a nauczysz się pisać artykuły, które zachęcą twoich potencjalnych klientów do nawiązania z tobą współpracy.
1

Ustal do kogo chcesz trafić. Pierwszym krokiem do pozyskania klientów jest ustalenie do kogo konkretnie chcemy trafić z naszą ofertą. Każdy pisarz musi mieć w umyśle profil idealnego czytelnika. Dla marketingowca piszącego artykuł na potrzeby biznesu – idealny czytelnik staje się idealnym klientem. Określ komu możesz pomóc, kto odniesie korzyści ze współpracy z tobą lub kogo stać na twoje usługi. Możesz pogrupować te osoby ze względu na zawód, hobby, wiek, zainteresowania, płeć, dochód a nawet stan cywilny. Jeśli nie jesteś pewien, jaki jest profil twojego idealnego klienta, rozważ dostarczane przez ciebie rozwiązania pod kątem własnej osobowości i preferencji, a następnie zastanów się, w jaki sposób możesz zastosować je do sprostania określonym (najlepiej niszowym) potrzebom i celom. Na przykład, jeśli jesteś doradcą finansowym, który specjalizuje się w planach oszczędnościowych i jednocześnie jesteś młodą matką z dziećmi w wieku szkolnym, możliwe, że twoim idealnym klientem będą właśnie młode matki, które chcą zacząć oszczędzać. Podobny do twojego status społeczny sprawi, że łatwiej przekonasz je do swojej oferty. Pamiętaj, że możesz podzielić artykuły marketingowe na grupy odpowiadające poszczególnym profilom klientów docelowych. Dla doradcy finansowego przykładem kolejnej grupy klientów mogą być ludzie starsi, dla których warto napisać osobny tekst reklamowy.

2

Używaj takich słów kluczowych, które będą wyszukiwać twoi klienci. Po tym jak zidentyfikujesz profil klienta docelowego, zastanów się nad jego zachowaniem w sieci. Kiedy ktoś korzysta z wyszukiwarki, ma zazwyczaj problem, na który chce znaleźć odpowiedź wpisując w pole wyszukiwania swoje zapytanie. Mając to na uwadze, zastanów się jakie słowa kluczowe lub frazy może wpisywać do wyszukiwarki twój klient. Najbardziej popularne słowa kluczowe mogą różnić się od tych wymyślonych przez ciebie. Zamiast zgadywać „co podmiot liryczny miał na myśli”, wykorzystaj Narzędzie Propozycji Słów Kluczowych dostarczone bezpłatnie przez Google. Z narzędzia można korzystać online wchodząc na stronę: https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal i wpisując w odpowiednim polu słowa związane z profilem naszej działalności. Narzędzie Propozycji Słów Kluczowych powinno dostarczyć ci mnóstwo pomysłów na słowa kluczowe, które możesz następnie wykorzystać tworząc tytuł artykułu i jego treść.

3

Napisz o oferowanych przez ciebie produktach lub usługach. Może nie jest to zbyt odkrywcze, ale jeśli piszesz w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów, powinieneś wybrać temat artykułu związany z określonymi produktami, które sprzedajesz lub z usługami, które oferujesz. Jeśli na przykład chcesz sprzedać poradnik o tym, jak nauczyć psa załatwiać się na zewnątrz, możesz napisać artykuł opisujący różne aspekty wyprowadzania psa, ale nie będziesz pisać o tym, jak nauczyć psa siadać, służyć, czy aportować, ponieważ nie odnosi się to bezpośrednio do twojej oferty. Dlaczego odpowiednio dobrana tematyka ma tak wielkie znaczenie? Załóżmy, że ktoś wyszukuje w Google informacji na temat tego, jak nauczyć psa siadać. Gdy twój artykuł wyświetli się w wynikach wyszukiwania, osoba ta kliknie na link i przeczyta go. Wszystko wydaje się w porządku, ale w ten sposób przyciągnąłeś tylko czytelnika – nie klienta. Nie sprzedajesz informacji dotyczącej tego, jak wytresować psa, żeby siadał. Widzisz już różnicę? Jeśli chcesz, żeby ktoś coś od ciebie kupił, musisz napisać o tym, co możesz mu zaoferować.

4

Podawaj użyteczne informacje, ale nie wyjawiaj zbyt wielu szczegółów. Dla potencjalnego klienta nie ma nic bardziej przyciągającego, niż użyteczna informacja. Jeśli naprawdę chcesz wzbudzić zainteresowanie odbiorców twoją ofertą, musisz być pomocny i dysponować fachową wiedzą. Musisz podać im pewne informacje, które będą dla nich pożyteczne. Nie możesz jednak zdradzać wszystkich sekretów. A twoje sekrety są bardzo cenne... Najlepszym rozwiązaniem jest podawanie w artykule informacji, która jest użyteczna, ale nie jest kompletna. To złota reguła, którą stosują specjaliści od marketingu i eksperci do reklamowania swoich treści, włączając w to artykuły publikowane w internecie. Najlepsze jest to, że naprawdę nie jest trudno nie wyjawić zbyt wielu informacji. Przecież prawie niemożliwe jest zawarcie całej twojej wiedzy w jednym artykule, zawsze znajdzie się coś, co można pominąć.

?

Wskazówki
Pisanie artykułów jest czymś więcej niż tylko generowaniem ruchu na stronie internetowej. Artykuły mogą być tworzone tylko po to, żeby zwiększyć sprzedaż. Zanim napiszesz swój następny artykuł marketingowy, poświęć parę minut na dokładne ustalenie, do kogo chcesz go skierować i co możesz zaoferować. Im precyzyjniej określisz kto jest twoim docelowym klientem, co go nurtuje i nie daje w nocy spać, tym łatwiej będzie ci nakłonić go do przeczytania tego, co napisałeś. Znając profil swojego idealnego klienta i słowa kluczowe, jakich używa do znalezienia odpowiedzi na nurtujące go problemy, użyj tych informacji w pisanym przez ciebie artykule. Ludzie będą go czytać, licząc na uzyskanie odpowiedzi, która bezpośrednio odnosi się do ich pytania. Gdy przy okazji natrafią w artykule na opis usług lub produktów, które masz w ofercie, łatwiej będzie przemienić ich z czytelników w klientów. Przestrzegaj podanych tutaj porad, a z pewnością uda ci się pozyskać klientów, na których najbardziej ci zależy.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

książka
Pisanie artykułu reklamowego
jak reklamować firmę?

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane