jak być bardziej fotogenicznym

Jak być fotogenicznym?
UrodaUroda - specjalista Tipy.pl

Nie każdy czuje się dobrze przed obiektywem aparatu. Jeśli nie chodziłaś do szkoły modelingu lub nie uczęszczałaś na tego typu kurs prawdopodobnie nie wiesz co robić, aby lepiej wychodzić na zdjęciach. Możliwe, że się starasz, ale czy twoje starania mają pozytywny efekt? Prawdopodobnie nie.

Zatem pytanie brzmi: dlaczego niektórzy ludzie wychodzą na zdjęciach dobrze a nawet lepiej niż wyglądają w rzeczywistości? Prawda jest taka, że wiedzą oni dokładnie co zrobić, aby wyglądać lepiej i przybierają konkretne pozycje przed aparatem. Ty też możesz się tego nauczyć. Nie jest to takie trudne jak się wydaje. Poniżej przedstawiam kilka kroków, które pomogą ci świetnie wychodzić na zdjęciach.

Wskazówki te będą również pomocne jeśli jesteś profesjonalnym fotografem i robisz zdjęcia innym ludziom, szczególnie gdy:

- Klientom nie podoba się to, jak wychodzą na zdjęciach,
- Nie kupują u ciebie zdjęć,
- Nie zarabiasz pieniędzy.

Zatem, naucz się jak ustawiać ludzi do zdjęć oraz jak samemu pozować, aby ładnie wychodzić na zdjęciach.

1
pozowanie do zdjęć
Zwróć uwagę na to jak stoją mężczyźni i kobiety.

Jest pomiędzy nimi ogromna różnica. Kobiety zwykle w naturalny sposób przenoszą ciężar ciała na jedną z nóg. Przez ten ruch ich biodra ustawiają się pod pewnym kątem do rozmówcy tak samo jak ich ramiona. Ta postawa na zdjęciu wygląda naturalnie i bardziej interesująco.

Z drugiej strony mężczyźni stoją zwykle przed aparatem wyprostowani jak struna i patrzą prosto w obiektyw. Ich stopy są równomiernie oparte o ziemię. Takie zdjęcia wychodzą nienaturalnie i sztywno.

Rozwiązanie - stając przed aparatem oprzyj ciężar ciała na jedną nogę. Dotyczy to zarówno mężczyzn jak i kobiet. Możesz się czuć trochę głupio jednak dzięki temu wyglądasz dużo lepiej.

Jeśli siedzisz - również przenieś ciężar ciała na jedną lub na drugą stronę.

2
Pochyl się delikatnie w kierunku aparatu.

Osoba delikatnie pochylona wygląda na zdjęciu bardziej interesująco i naturalnie. Wyobraź sobie, że masz szyję długą jak żyrafa, wyciągnij ją do góry a następnie pochyl głowę delikatnie w dół. Dzięki takiemu pochyleniu na zdjęciu nie będzie widać twoich dziurek w nosie oraz unikniesz podwójnego podbródka.

3
Samopoczucie

Musisz się nauczyć jak zmienić swój stan samopoczucia. Nawet jeśli jesteś bardzo zmęczona, znudzona czy wściekła w ciągu ułamka sekundy musisz wyglądać tak, jakbyś była szczęśliwa i w dobrym nastroju. Aby to osiągnąć najlepiej jest przypomnieć sobie o czymś miłym - samo wspomnienie sprawi, że będziemy od razu wyglądać lepiej. Pamiętaj, że nie wystarczy się tylko uśmiechnąć. Jeśli uśmiechniesz się na siłę wówczas wyjdzie to na zdjęciu. Przy prawdziwym uśmiechu oczy są bardziej przymrużone, robią się delikatne zmarszczki zaś linia powiek idzie nieznacznie w górę.

4
Uśmiech 3/4

Naucz się uśmiechać na 3/4. Nikt nie wygląda bardzo ładnie gdy ma wszystkie zęby na wierzchu i widać mu migdałki. Poza tym, przy zbyt szerokim uśmiechu nie będzie ci prawie widać oczu. Naucz się zatem uśmiechać na 3/4.

5
Nigdy nie patrz prosto w obiektyw

Podczas robienia zdjęcia staraj się patrzeć nad obiektyw - na czubek głowy fotografa lub w górny bok. Dzięki temu zdjęcie będzie bardziej naturalne.

6
Nie zamykaj oczu

Staraj się nie mrugać ani nie zamknąć oczu podczas błysku ani zaraz po nim. Zamykanie oczu jest złym nawykiem, który ma decydujący wpływ na to jak wyglądamy na zdjęciu. Staraj się również nie mrużyć ani nie przymykać oczu. Są one zwierciadłem duszy zatem im szerzej je otworzysz tym lepiej (potrenuj wcześniej przed lustrem aby nie przesadzić).

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

Fotograf Sadlej
30.10.2018
Ciekawy i przydatny artykuł.
Random Man
12.12.2016
Dla kogo robicie fotki? Dla siebie czy kogos?
Era fejsa itp przegryza Wam mozgi.
lusii123
21.07.2014
Z tym lusterkiem to nie do końca. Stoję przed lustrem wygladam fajnie to samo przed aparatem i już nie.
yanosik
30.06.2014
Mam dwie rady. Wykorzystać funkcję zdjęć seryjnych w aparacie. Druga to... schudnąć. Odkąd schudłem 15 kg pozbyłem się niefotogeniczności.
No jeszcze trzecia. Najważniejsza. Polubić siebie ;)
sue333
22.02.2011
dokładnie, zgadzam się z Honoratą. ;)
Honoratka
30.06.2010
najlepiej przećwiczyć przed lustrem różne miny i pozycje i zobaczyć w jakich się wygląda lepiej a w jakich gorzej.