lampion z papieru

Jak zrobić lampion z papieru (domek)?

DonataDonata - specjalista Tipy.pl
Jeżeli lubisz rękodzieła z papieru i poszukujesz pomysłu polecam wykonanie prostego a tym samym bardzo dekoracyjnego domku. Jego wykonanie może z pewnością być pracą grupową, jest zatem doskonałym pomysłem na zimowy wieczór. Dzieci bez większego problemu będą mogły sprostać jego wykonaniu. Nie zapominaj jednak o pomocy dorosłej osoby jeśli w grupie jest małe dziecko.
P

* papier kolorowy A4,
* linijka,
* dwustronnie klejąca taśma lub klej
* nożyczki,
* papier bibułowy lub cienka bibuła,

1
lampion na podgrzewacz
Kliknij na zdjęcie obok w celu powiększenia a następnie wydrukuj.
2
Wytnij domek po zewnętrznych liniach. Inne są liniami pomocniczymi, po których będziesz zginać kartkę.
3
Przykładając linijkę do każdej wewnętrznej linii przejedź po nich cyrklem lub igłą, aby powstało delikatne zagłębienie. Ten krok powinien wykonać ktoś dorosły, aby nie przeciąć karki i się nie skaleczyć. Czynność ta ułatwi później zaginanie części.
4
Skalpelem lub żyletką wytnij kwadraty okiennic.
5
Wytnij z kalki cztery kwadraty o wymiarach boków domku i wklej w miejsce wyciętych okiennic. Najłatwiej jest przykleić je taśmą dwustronną.
6
Poskładaj domek po liniach. Powinnaś otrzymać domek z czterema ścianami i oknami. Składaj tak aby naklejona kalka była wewnątrz domku. Naklej pasek taśmy na wypustce bocznej i przylej ją zamykając domek w kwadrat.
7
Naklej paski taśmy dwustronnie klejącej do krótszych wypustek znajdujących się na dole domku, a następnie przyklej do nich dużą wypustkę – podstawę domku. Postaraj się dokładnie dopasować wszystkie ściany. W efekcie ostatecznym wypustek nie powinno być widać.
8
Teraz wstaw do środka mały podgrzewacz i postaw domek w wybranym miejscu.
?

Wskazówki
* jak już wspomniałam możecie wykonać kilka domków, które mogą ozdobić wasze pokoje, albo również być doskonałym prezentem dla babi, cioci itp.

!

Uwaga!
* Domek jest z papieru i kalki - są to materiały łatwo palne. Z tego powodu zamiast zwykłego podgrzewacza - świeczki lepiej jest wstawić do środka świeczkę ledową. Świeczki LED wyglądają bardzo realistycznie a są bezpieczne dla dzieci i dla twojego domu. Można je kupić w sklepach internetowych.

Powiązane porady

Dekoracje Bożonarodzeniowe
Ozdoby z masy solnej
Ozdoby na choinkę z żarówki

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

ModziO
15.11.2016
Pomysły nice ;) Oby było takich wiele :D Czekam na inne dekoracje z papieru d-.-b
Anika739
10.12.2011
Super pomysł.ją bardzo interesuję się takimi robótkami jak masz więcen takich fajnych pomysłów to bardzo bym była wdzięczna
ty już wiesz
05.10.2010
jak zrobić dom z papieru