Sposoby na pleśń

5 naturalnych sposobów walki z pleśnią

monika_w - specjalista Tipy.pl
Sposoby na pleśń
1 z 6
Jeśli w twoim domu na ścianach pojawia pleśń, pamiętaj, że nie jesteś skazany na wdychanie jej zarodników. Zamiast od razu sięgać po chemiczne środki grzybobójcze, takie jak chlorek czy tetro boran sodu, możesz skorzystać z naturalnych, ekologicznych sposobów walki z pleśnią, które nie będą szkodziły twojej rodzinie, zwierzętom domowym i środowisku.
1
Ocet na pleśń
Ocet

Spryskaj miejsce zakażone pleśnią octem prosto z butelki. Pozostaw go tam bez wycierania na kilka godzin a następnie usuń ściereczką. Jeśli zapach octu jest dla ciebie zbyt silny, możesz dodać do niego kilka kropli olejku zapachowego lub rozcieńczyć wodą. Pamiętaj jednak, że przykry zapach octu ulotni się i nie pozostanie po nim żaden ślad. Badania wykazały, że biały ocet zabija 82% zarodników pleśni, a także wirusy i bakterie.
2
Olejek z drzewa herbacianego na pleśń
Roztwór z olejku drzewa herbacianego

Wprawdzie olejek z drzewa herbacianego jest bardo efektywny jako zabójca pleśni, jest on także dość kosztowny. Warto wiedzieć, że dwie łyżeczki od herbaty olejku rozpuszczone w dwóch szklankach wody wystarczy na długi czas. Nanieś roztwór na zakażoną powierzchnię, lecz nie spłukuj. Choć miejsce to będzie początkowo wydzielało silny zapach pochodzący z olejku, zniknie on w przeciągu kilku dni.
3
Domowe sposoby na pleśń
Roztwór z pestek owoców cytrusowych połączony z wodą

Rozwiązanie to ma przewagę nad wcześniej opisanymi dzięki temu, że nie posiada drażniącego zapachu. Rozcieńcz około 20 kropli ekstraktu z pestek owoców cytrusowych (np. grejpfruta) w dwóch szklankach wody, wymieszaj, przelej do butelki z rozpylaczem i nanieś na pleśń. Nie spłukuj, pozostaw do wyschnięcia.
4
Woda utleniona właściwości czyszczące
Woda utleniona

Spryskaj powierzchnię zakażoną pleśnią 3 procentową wodą utlenioną i pozostaw na około 10 minut. Następnie zdrap pleśń i wilgotną szmatką przetrzyj zakażone miejsce w celu usunięcia pozostałych zarodników. Możesz także stosować miksturę wody utlenionej w połączeniu z octem i sodą do pieczenia. Mieszankę przechowuj w szklanej butelce w zaciemnionym miejscu (światło powoduje utratę przez wodę utlenioną jej grzybobójczych właściwości).
5
Proszek do pieczenia a pleśń
Soda piekarska

Użyta w połączeniu z octem i wodą bądź też rozpuszczona tylko w wodzie, soda piekarska (proszek do pieczenia) jest naturalnym zabójcą zarodników pleśni. Rozpuszczony proszek nałóż na zakażoną powierzchnię, pozwól wsiąknąć, następnie zdrap pleśń i wytrzyj miejsce mokrą szmatką. Soda jest naturalnym i łagodnym środkiem dezynfekującym, pokona pleśń i nie będzie wydzielać przykrego zapachu.

Jak w naturalny sposób przeciwdziałać powstawaniu pleśni w domu? Zmywaj regularnie powierzchnie, które łatwo ulegają zawilgoceniu, stosuj nawilżacze rozpraszające zimną mgiełkę, spryskuj zagrożone powierzchnie, takie jak np. okolice prysznica octem a ponad wszystko zwracaj uwagę na przecieki wody (brak uszczelek w oknach itp.). Pleśń jest zjawiskiem naturalnym, jednak niekoniecznie w twoim mieszkaniu.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

bnm
05.08.2019
najlepszy sposób to kupić preparat oparty o olejki z drzewa herbacianego.
Marzena
23.03.2019
Ale w jakiej rozrobić w ciepłej czy w zimnej?