zabawy na sylwestra

Jak zorganizować zabawy na Sylwestra?

RozrywkaRozrywka - specjalista Tipy.pl
zabawy na sylwestra
1 z 10
Organizujesz małe przyjęcie sylwestrowe w domu. Zadbaj o to by wieczór nie był sztywny i nudny. Zorganizuj gry i zabawy, które pochłoną i rozbawią twoich gości. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na gry dobre na Sylwestra i nie tylko.
1
zabawy sylwestrowe - krok 1
Zgadnij miesiąc.

Przeglądnij stare magazyny i kolorowe pisma. Wypisz listę światowych lub krajowych wydarzeń sportowych, kulturalnych lub skup się na skandalach świata show biznesu (wszystko zależy od zainteresowań twoich i twoich znajomych). Podczas wieczoru sylwestrowego poproś gości by zgadli, w którym miesiącu minionego roku coś się wydarzyło np. kiedy Kate Winslet otrzymała oskara. Pytania mogą być również bliższe wam np. kiedy któraś ze znanym wam osób ma urodziny, imieniny itp. Każdy kto odgadnie prawidłową odpowiedź powinien otrzymać nagrodę, lub osoba, która będzie miała najwięcej poprawnych odpowiedzi powinna zostać szczególnie wyróżniona.

2
zabawy sylwestrowe - krok 2
Szarady z przeszłości.

Przeglądnij gazety i wybierz z nich jakieś szczególne wydarzenia, następnie każde z nich zapisz na oddzielnej karteczce. Podziel swoich gości na dwójki i każdej z tych dwójek wylosuj jedno wydarzenie. Każda z dwójek będzie musiała przedstawić wylosowane wydarzenie, tak by wszyscy goście mogli przypomnieć sobie zdarzenia minionego roku.

3
zabawy sylwestrowe - krok 3
Zgadnij czyje to postanowienie.

Rozdaj gościom karteczki i poproś by napisali na nich swoje postanowienia noworoczne. Sam dopisz kilka dodatkowych postanowień, które rozśmieszą wszystkich zebranych. Wrzuć wszystkie karteczki do kapelusza. Kiedy wszystkie karteczki znajdą się w kapeluszu wyjmuj je pojedynczo i czytaj na głos, goście będą zgadywać kto był autorem czytanych postanowień. Najlepiej, jeżeli zgadujący nie będą zdradzać swoich przypuszczeń na głos tylko zapiszą je na kartkach. Na końcu ten, kto zgadywał najlepiej otrzyma nagrodę.

4
zabawy sylwestrowe - krok 4
Znajdź postanowienie.

Na kartkach papieru napisz śmieszne postanowienia typu "w nowym roku ogolę głowę", ukryj je w pod różnymi przedmiotami w domu. Każdy z gości ma znaleźć jedną przepowiednię i przeczytać ją na głos.

5
zabawy sylwestrowe - krok 5
Nie mogę powiedzieć.

Zanim przyjdą goście na kartkach napisz nazwiska osób, które w minionym roku najczęściej pojawiały się w tabloidach. Na tej samej kartce napisz 4 słowa, których nie wolno użyć opisując wybranego celebrytę. Podziel wybranych gości na dwie drużyny. Jednej z osób z którejś z drużyn wręcz kartkę, pozostali członkowie drużyny mają minutę by zgadnąć, kim jest opisywana osoba, jeżeli im się nie uda szanse zyskuje druga drużyna. Ta drużyna, która zgadnie zwycięży. Np. wybrana gwiazda to Doda, słowa, których nie wolno użyć to: królowa, elektroda, piosenkarka, gwiazda. Osoba ją opisująca może powiedzieć np. „uprawia ten sam zawód, co Kayah, jest kontrowersyjną blondynką”.

6
zabawy sylwestrowe - krok 6
Sylwestrowy mix słów.

Każdy z gości wymyśla słowo, które kojarzy mu się z nocą sylwestrową (wszyscy mogą użyć tego samego słowa) i następnie w ciągu pięciu minut każdy musi wymyślić jak najwięcej słów złożonych tylko i wyłącznie z liter, które zawiera pierwsze słowo. Kilkakrotne powtarzanie taj samej litery nie jest dozwolone chyba, że występuje ona więcej niż jeden raz w pierwszym słowie. Ten, kto ułoży najbardziej oryginalne słowo wygrywa.

7
zabawy sylwestrowe - krok 7
Zgadywanki z życia gości.

Przed imprezą przygotuj krótkie notki o każdym z gości (najlepiej o czymś, co miało miejsce w minionym roku). Np. "urodziły mu się bliźniaki", imię osoby…………, imiona dzieci……………..i…………… Lub "nosił ten sam strój codziennie przez dwa tygodnie", imię osoby……………, opis stroju………………………… Napisz wszystkie zagadki na jednej kartce i każdemu z gości wręcz jedną kopię. Ten, kto będzie miał najwięcej poprawnych odpowiedzi po 10-15 minutach wygrywa.

8
zabawy sylwestrowe - krok 8
Kto wygrywa nagrody?

Co 10 minut (lub rzadziej, zależnie od tego jak długa ma być impreza) wywołuj z pośród gości pytaniami takimi jak "kto jest najmłodszy", "kto przyniósł najlepsze jedzenie", "kto najgłośniej śpiewa", "kto siedzi obok pani domu", itd. Za każdym razem przyznawaj danej osobie nagrodę. Dzięki temu praktycznie każdy z gości będzie "zwycięzcą", i dzięki temu będzie się dobrze bawił na twojej imprezie.

9
zabawy sylwestrowe - krok 9
Prawda czy fałsz.

Na kartce papieru napisz imię każdego z gości, przy każdym imieniu napisz kilka zadań prawdziwych i fałszywych. Kartki rozdaj gościom na około godzinę (w tym czasie mogą się trochę zorientować), po tym czasie muszą zdecydować, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. Osoba, która będzie miała najwięcej poprawnych trafień wygrywa nagrodę. Kiedy wszyscy już będą zdecydowani przeprowadźcie ogóle glosowanie co może być prawdą a co fałszem, to doskonała zabawa.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

strój świnki
Frytki z jabłek
fajerwerki

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

aaaaaa
31.12.2014
kto wymyslil takie durnoty!!!!!
Silminyel
29.12.2012
Całkiem ciekawe pomysły. Szczególnie podoba mi się trzecia propozycja, mogłoby być dosyć śmiesznie. Nie jestem przekonana do dziesiątej zabawy. Niektórzy mogliby się poczuć odrobinkę urażeni, gdyby mieli inne poczucie humoru niż my. Osobiście nie odważyłabym się na przeprowadzenie tej zabawy. W zeszłym roku spędzałam sylwestra na domówce u znajomej. Największym uznaniem cieszyły się dwie gry, pierwsza to popularny twister, drugą wymyślił kolega. Nazwaliśmy ją 'Zombie'. Wszyscy byli zachwyceni i świetnie się bawili. Przed zagraniem polecam wynieść delikatnie i niebezpieczne rzeczy do jednego pomieszczenia i ustalić głośno, że do tego pokoju nie wchodzimy. Zabawa zaczyna się od wybrania kogoś, kto będzie 'Zombie'. Gasimy w całym domu światło. Zombie liczy, jak podczas zabawy w chowanego, a pozostali się chowają. Po zakończeniu odliczania Zombie szuka schowanych osób, nadal po ciemku, ostrożnie, po omacku poruszając się po domu. Dobrze jest ostrzec wcześniej gości, na które miejsca powinni uważać np. szklany regał, donice z kwiatami itp. by niczego nie potrącili. Kiedy Zombie kogoś znajdzie i dotknie, ta osoba również staje się Zombie i dołącza do poszukiwań. Najzabawniej jest, gdy osoby szukające wydają 'straszne' dźwięki udając prawdziwych zombie. Wygrywa osoba, która zostanie znaleziona jako ostatnia i w następnej turze to ona jest Pierwszym Zombie. Zabawa dość ciekawa, raczej dla rozsądnych ludzi z poczuciem humoru. Najlepiej bawić się w nią na trzeźwo. Jeżeli znasz swoich gości i masz do nich zaufanie, polecam ją. U nas się świetnie sprawdziła, bawiliśmy się przez długie godziny i nikt ani nic nie ucierpiało. Dobrym sposobem na domówkę jest też wspólne przygotowywanie pizzy. Przeważnie kończy się to sporym bałaganem w kuchni, bo ludzie później zaczynają się wygłupiać, sypać nawzajem mąką i paćkać keczupem, ale wiąże się to z dobrą zabawą i ostatecznie oszczędzamy też na jedzeniu, bo nie musimy zamawiać, ani samemu przygotowywać głównego dania.
bijacz
22.12.2012
idiotyczne
Nata.
31.12.2011
Dobre porady, aczkolwiek poszukuję czegoś na 2 osoby, niestety.
kot
01.01.2011
ale głupoty
fancy01
31.12.2010
''krok'' 10 jest THE BEST ! :)
dzięki