Skurcze łydki jak sobie pomóc

Skurcze łydki - pierwsza pomoc

dominika_d - specjalista Tipy.pl
Skurcze łydki jak sobie pomóc
1 z 4
Bolesne skurcze mięśni kończyn dolnych, które pojawiają się nagle i przerywają nawet najbardziej głęboki sen to problem, który dotyczy ponad 60% dorosłych.
1
Skurcze łydki przyczyny
Ich przyczyną najczęściej jest spanie w niewygodnej pozycji, kiedy za bardzo uciskamy na nerwy. Skurcze mogą wskazywać też na niedobór witaminy D, dlatego często można zaobserwować poprawę w miesiącach letnich, kiedy organizm produkuje więcej „słonecznej witaminy”.
2
Skurcze łydki co robić
Niestety, bolesne skurcze pojawiają się częściej po 50 roku życia, ponieważ pogarsza się kondycja układu nerwowego. W niektórych przypadkach za skurcze może być odpowiedzialne zaburzenie równowagi elektrolitowej (głównie niedobór potasu i magnezu) lub zaburzenia nerwowo-mięśniowe, takie jak stwardnienie zanikowe boczne (ALS), znane jako choroba Lou Gehriga.
3
Skurcze łydki masaż
Jak złagodzić ból, kiedy skurcz wyrwie nas z przyjemnego snu? Ulgę przynosi powolny, równomierny masaż lub rozciąganie. Można przejść się po pokoju lub siedząc na łóżku sięgnąć dłonią w kierunku palców stopy i wyprostować nogę. Często przyczyną skurczu jest picie zbyt małej ilości płynów, dlatego warto sięgnąć po szklankę wody i uzupełnić braki.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane