Malowanie ścian porady

5 częstych błędów w malowaniu – i jak ich uniknąć

lucy - specjalista Tipy.pl
Malowanie ścian porady
1 z 6
Jeśli chcesz pomalować sama swoje mieszkanie i jednocześnie, by efekt twojej pracy wyglądał profesjonalnie, nie popełnij poniżej opisanych błędów.
1
Wybór pędzla lub wałka
Wybranie złej jakości pędzla lub wałka

Rozwiązanie: Aby praca została odpowiednio wykonana, trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Zauważyłem, że ludzie nie mają problemu z wyborem droższych farb, ale decydują się kupować tanie pędzle czy wałki. Później, kiedy widzą włos lub grudki pod farbą na ścianie, zdają sobie sprawę z błędu, jaki popełnili. Inwestycja w dobre pędzle i wałki warta jest dodatkowych kosztów.
2
Odpowiednie przygotowanie ścian
Nieodpowiednie przygotowanie

Rozwiązanie: Może się wydawać to oczywiste, ale zawsze powinniśmy najpierw doprowadzić do porządku swoje ściany, tak by były gładkie, czyste i wolne od wszelkich niedoskonałości zanim zaczniemy malować.
3
Odpowiednie malowanie
Zbyt długie malowanie po zanurzeniu pędzla lub wałka

Rozwiązanie: Majsterkowicze często malują po zanurzeniu pędzla czy wałka do momentu aż będzie suchy. Problem? Kiedy zbyt długo malujemy po pojedynczym nabraniu farby, włosie pędzla wysycha, a materiał na wałku filcuje się. Pociągniecie pędzla czy wałka zawsze powinno być gładkie. Kiedy farba się kończy, to czas na ponowne jej nabranie.
4
Odpowiedni ruch malowania
Nieodpowiedni oddech

Rozwiązanie: Sposób, w jaki oddychamy podczas malowania - szczególnie, jeśli malujemy przy krawędziach – może wpłynąć na stabilność naszej ręki. Kiedy musimy być bardziej precyzyjni, wstrzymajmy oddech lub wydychajmy powietrze, . Nasze ciało więcej się rusza, kiedy wdychamy powietrze.
5
Zabezpieczenie farby
Pozostawienie resztek farb do wyschnięcia

Rozwiązanie: Aby przedłużyć czas przydatności pozostałej po malowaniu farbie, wypróbuj takie oto dwa sposoby: W przypadku farb wodnych połóż bezpośrednio na powierzchnię czystą folię, a następnie zamknij pojemnik. W przypadku farb olejnych przed ponownym zamknięciem nalejmy delikatnie na powierzchnię około centymetr wody.
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane