Jak zrobić krystalizowany imbir

Jak przygotować krystalizowany imbir?

majka - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić krystalizowany imbir
1 z 4
Imbir jest jedną z moich ulubionych przypraw. Uwielbiam ciepły i lekko pikantny smak imbiru, ale, co ważniejsze, jest to również bardzo zdrowy produkt. Imbir jest pomocny przy problemach trawiennych, w tym przy niestrawności i mdłościach. Imbir można dodawać do potraw w postaci świeżej lub suszonej, ale istnieje także opcja krystalizowania, czyli kandyzowania imbiru, która nadaje się do wszelkiego rodzaju przepisów. Aby kandyzować imbir w domu, trzeba zakupić dość dużą ilość świeżego imbiru. Oto jak to zrobić:
Składniki:
- 0,3 kilograma świeżego imbiru (obranego)
- woda
- około 0,3 kilograma cukru
1
Imbir w cukrze właściwości
Pokrój imbir ma plasterki średniej grubości. Plastry powinny być tej samej grubości, żeby gotowały się równomiernie.

Umieść pokrojony imbir w garnku na kuchence i wlej tyle wody, aby tylko zakryć imbir. Doprowadź do wrzenia, a następnie zmniejsz ogień i pozostaw na 45 minut.
2
Imbir kandyzowany
Dodaj cukier do plasterków imbiru i pozostałej wody. Ponownie doprowadź do wrzenia, a następnie zmniejsz ogień. Pozwól, aby mikstura gotowała się, mieszaj od czasu do czasu, przez około 20 minut.

Odcedź plasterki imbiru na sitku, zachowując powstały syrop.
3
Imbir właściwości odżywcze
Odłóż plasterki do wyschnięcia. Posyp je cukrem po jednej stronie. Pozostaw do wyschnięcia na kilka godzin, a następnie odwróć i posyp drugą stronę cukrem.

Posypane cukrem i całkowicie suche plastry schowaj w szczelnym pojemniku. Możesz je tam przechowywać nawet przez kilka miesięcy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Owocowe szaszłyki
Awokado
winogrona

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane