olej marchwiowy

Jak zrobić olej marchwiowy?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
olej marchwiowy
1 z 5
Czy kiedykolwiek rozważałaś zastosowanie oleju marchwiowego do wzmocnienia włosów? Jeśli nie, warto to zrobić. Olej marchwiowy sprawi, że włosy będą lśnić i wyglądać młodziej. Olej z marchwi posiada wiele innych zastosowań. Dowiedz się, jak go przygotować i stosować.
P

* 2-3 marchewki, najlepiej własne lub organiczne
* oliwa z oliwek
* tarka lub malakser
* gaza
* czysty słoik

1
olej marchewkowy
Marchewki obierz ze skórki, zetrzyj je na tarce lub w malakserze. Przełóż startą marchewkę do garnka. Zalej ją oliwą z oliwek, tak by oliwa pokryła marchew w całości. Przykryj garnek pokrywką i gotuj na wolnym ogniu. To spowoduje, że marchewka zmięknie i nasiąknie odpowiednio olejem.
2
olej marchwiowy przepis
Podczas gotowania oliwa zmieni kolor na pomarańczowy. Wówczas zgaś płomień i pozostaw do ostygnięcia. Nim przecedzisz marchew z oleju zostaw ją jeszcze na 24 godziny, aby się zamarynowała.
3
olej marchwiowy jak zrobić
Na drugi dzień przecedź miksturę. Na gazę lub gęste sitko przełóż marchewkę. Odciśnięty olej przelej do szklanej butelki lub słoika. Zakręć korek i przechowuj olej w chłodnym miejscu lub w lodówce.
4
olej marchwiowy na skórę
Jak używać oleju?

  • Przeciwzmarszczkowo – stosuj wieczorem. Odrobinę oleju wlej na dłoń rozetrzyj i wetrzyj w skórę twarzy. Olej uelastyczni skórę i wygładzi zmarszczki.
  • Na włosy – odrobinę oleju wetrzyj we włosy, by stymulować ich wzrost i wzmocnić uszkodzone włosy.
  • Plamy starcze i trądzik – odrobinę oleju marchwiowego wetrzyj w miejsca z których ten problem występuje.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Duże usta
suche dłonie
Siemię lniane

Komentarze (1)

* Pola wymagane

yoanna
19.02.2016
działa też jako naturalny samoopalacz :)