Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak zrobić własną maść antybakteryjną?

Jak zrobić własną maść antybakteryjną?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ta maść zmniejsza ból, zatrzymuje swędzenie po ukąszeniach, leczy i przynosi ulgę. Działa antybakteryjnie i zapobiega infekcjom. Można stosować ją na rany, ukąszenia, czyraki, wysypkę, popękaną lub suchą skórę. Zielona maść zawiera: liście babki, kwiaty nagietka, liście żywokostu, kwiat krwawnika oraz liście rozmarynu.
1
Maść antybakteryjna przepis
Umieść zioła w słoiku wypełniając go w 1/3 lub 1/2. Można użyć dowolnej wielkości słoika, w zależności od tego ile maści chcesz uzyskać.

Napełnij słoik oliwą z oliwek, olejem kokosowym lub olejem ze słodkich migdałów. Zostaw kilka centymetrów niewypełnionej przestrzeni.
2
Ziołowe domowe maści
Załóż pokrywkę na słoik. Umieść ręcznik na dnie wolnowaru, następnie umieść w nim słoiki, napełnij wolnowar wodą tak, aby prawie zakryć słoiki. Ustaw wolnowar na małym ogniu i pozostaw na 3 dni. Olej i zioła muszą być podgrzane, aby uwolnić swoje cenne właściwości, ale nie mogą być zbyt gorące. Woda wyparuje, więc dolewaj jej w razie potrzeby, aby utrzymać stały poziom.

Po 3 dniach przecedź zioła z oleju przez bawełniany materiał, gazę lub drobne sitko. Odcedź tyle oleju ile tylko zdołasz, rób to rękoma – wówczas uzyskasz najwięcej produktu.
3
Maść z nagietkiem właściwości
Uzyskany ziołowy olej może być produktem docelowym. Jeśli chcesz uzyskać maść, wlej 2 szklanki oleju ziołowego do miski. Dodaj 1/4 szklanki wosku pszczelego. Włącz palnik na mały ogień i powoli rozgrzej olej, aż wosk pszczeli roztopi się.

Gdy wosk się rozpuści, wlej 1 łyżkę olejku z witaminą E. Maść możesz zachować i stosować nawet przez 5 lat lub dłużej.

Przenieś maść do pojemnika z dozownikiem, aby ułatwić sobie dozowanie. Ważne jest, aby wlać maść do pojemników zanim zacznie się ona ochładzać. W innym przypadku wosk pszczeli zacznie gęstnieć, co znacznie utrudni zadanie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Babka lancetowata o roślina o wielu cennych dla zdrowia właściwościach. Jednym z zastosowań jej liści jest na przykład...
Jak stosować babkę lancetowatą na gardło i kaszel?
Babka lancetowata o roślina o wielu cennych dla zdrowia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt