ozdoba choinkowa

Jak zrobić ozdoby choinkowe?

Monisia99Monisia99 - specjalista Tipy.pl
ozdoba choinkowa
1 z 15
Zbliżają się święta. Sklepy pełne są choinek i świątecznych ozdób. Nie musisz jednak ulegać pokusie i ich kupować. Możesz bowiem własnoręcznie wykonać oryginalne ozdoby na choinkę. Wbrew pozorom nie jest to wcale trudne i nie wymaga wielu pieniędzy. Twoje ozdoby będą wyjątkowe i z pewnością zachwycą wszystkich twoich gości. Poniżej znajdziesz wskazówki jak je wykonać.
P

* Ozdobny karton – do kupienia tutaj
* Klej
* Taśma dwustronnie klejąca
* Forma w kształcie koła, może być również dowolny kształt do wyboru
* Nóż do papieru lub wycinak
* Brokat
* Dziurkacz

1
ozdoby choinkowe - zrób to sam
Z kartonu wytnij 12 kwadratów o boku 4 cm.
2
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Zwiń kwadraty w stożek. Nie jest to absolutnie konieczne, aby u dołu stożka boki perfekcyjnie przylegały do siebie. Na końcu bowiem dodamy ozdoby, które zakryją te niedoskonałości.
3
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Za jedną krawędź stożka nałóż klej. Jeśli nie masz tubki kleju z aplikatorem, użyj czegoś, co ułatwi ci jego naniesienie.
4
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Chwyć stożek między kciuk a palec wskazujący, dociśnij i przytrzymaj przez około 10 – 15 sekund. W tym czasie klej powinien połączyć oba boki stożka. Odstaw gotowy stożek na kilka minut do całkowitego wyschnięcia.
5
ozdoba na choinkę - zrób to sam
W ten sposób sklej w stożki wszystkie wycięte wcześniej kwadraty.
6
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Z kartonu wytnij koło o średnicy 6 cm. Połóż go prawą strona do spodu i na tylną stronę znajdująca się u góry nałóż klej.
7
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Teraz przyklej stożki wokół koła. Aby ułatwić sobie pracę, przed nałożeniem kleju narysuj na kole dwie średnice przecinające się pod kątem prostym. Podzielisz w ten sposób koło na ćwiartki. W każdej ćwiartce przyklej po 3 stożki. W ten sposób łatwiej będzie ci rozmieścić stożki równomiernie. Pamiętaj, że miejsca klejenia stożków powinny znajdować się na górze.
8
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Po umieszczeniu wszystkich stożków na miejscu, użyj jakiegoś narzędzia, aby docisnąć stożki od wewnątrz do koła.
9
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Teraz czas na zabawę z brokatem. Nałóż odrobinę kleju do wnętrza stożka i rozprowadź go równomiernie przy pomocy małego pędzelka po całym wnętrzu.
10
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Nad każdym stożkiem pracuj pojedynczo, dzięki temu klej nie będzie ci wysychał. Wsyp brokat do wnętrza stożka, zakręć nim kilka razy dokoła, by brokat pokrył całą powierzchnię, a następnie jego nadmiar wsyp z powrotem do pojemnika. Możesz zobaczyć teraz różnicę pomiędzy stożkiem z błyszczącym brokatem, a pustym stożkiem.
11
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Kiedy już wszystkie twoje stożki będą wypełnione błyszczącym brokatem, weź 2 samoprzylepne krążki i przyklej je jeden na drugim na środku ozdoby, w miejscu, gdzie stykają się wszystkie rożki stożków.
12
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Na wierzchu przyklej kawałek wycięty z tekturki w dowolnym kształcie. Może to być kółko z prostymi lub falowanymi bokami. Najlepiej wygląda, jeśli połączysz ze sobą za pomocą samoprzylepnych krążków dwa różnych rozmiarów koła. Mniejsze koło znajdujące się u góry możesz pokryć brokatem.
13
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Na szczycie jednego stożka przy pomocy dziurkacza zrób otworek. Wstążeczkę złóż na pół i przewlecz złożony koniec przez dziurkę.
14
ozdoba na choinkę - zrób to sam
Przeciągnij wstążkę przez dziurkę do odpowiedniej długości, aby utworzyć haczyk. Dwa wolne końce znajdujące się z przodu ozdoby zwiąż ze sobą tworząc kokardkę. Ozdoba na choinkę jest już gotowa.
Strona 1 z 15

Powiązane porady

Bombki z muliny
Bombka ze zdjęciem
bombki ze sznurka

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

nirvanaa
23.12.2011
Ozdoba wyszła pięknie !!!!

dziękuje za umieszczenie

WESOŁYCH ŚWIĄT !