Sok z marchwi właściwości

10 cudownych właściwości soku z marchwi

monika_w - specjalista Tipy.pl
Sok z marchwi właściwości
1 z 11

Picie soku marchwiowego pozwoli ci na przyswojenie w skoncentrowanej formie wszystkich zdrowych składników zawartych w tym warzywie. Marchew jest źródłem witamin oraz beta-karotenu, który stanowi fantastyczny przeciwutleniacz. Jedna szklanka soku dziennie wpłynie korzystnie na funkcjonowanie całego organizmu. Sok marchwiowy wspomaga zdrowie naszych oczu, stabilizuje poziom cukru, wzmacnia działanie układu odpornościowego i zwalcza stany zapalne. To tylko kilka ze zdrowotnych właściwości marchwi. Oto lista dziesięciu kolejnych:



<iframe width="100%" height="439" src="https://interia.tv/embed-video?id=2418692&cid=INTERIA/portal/tipy&play=1&volumeOff=1" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


1
Marchew właściwości odżywcze

Zapobiega starzeniu się Wysoka zawartość beta-karotenu, który przez nasze organizmy zamieniany jest na witaminę A, spowalnia proces starzenia się i zapobiega degradacji komórek. Witamina A sprzyja produkcji kolagenu w skórze, dzięki czemu poprawia jej elastyczność. To także silny antyutleniacz, który pomaga zwalczać uszkodzenia skóry wywołane wolnymi rodnikami.


2
Marchew pomaga trawienie

Poprawia trawienie Kolejnym pozytywnym aspektem działania soku marchwiowego jest stabilizowanie układu trawiennego. Marchew stanowi ponadto doskonałe źródło błonnika, minerałów i enzymów wspomagających trawienie i zapobiegających rozwojowi wrzodów żołądka.


3
Marchew działanie przeciwnowotworowe

Zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwór Beta-karoten zawarty w marchwi zabezpiecza przed rakiem. Wiele badań wykazało, że witamina A, wytwarzana z karotenu, rozbija wolne rodniki, które mogą powodować uszkodzenia komórek, co w efekcie może doprowadzić do rozwoju nowotworu. Szczególnie przydatne przy profilaktyce raka piersi i skóry.


4
art/2016/24588_156115_big.jpg

Oczyszcza wątrobę Jednym z cudownych efektów regularnego, codziennego picia soku z marchwi jest także to, że wspiera on wątrobę w procesie oczyszczania organizmu z substancji toksycznych. Wysokie dawki witaminy A produkowanej z soku, doprowadzą do redukcji otłuszczenia wątroby, co z kolei poprawi jej funkcjonowanie. Pij zatem sok tak często jak to możliwe, aby poziom witaminy A w organizmie był zawsze wysoki.


5
art/2016/24588_156116_big.jpg

Poprawia funkcjonowanie mięśni Sok marchwiowy stanowi bogate źródło potasu, dzięki któremu poprawia się działanie naszych mięśni. Potas zapobiega skurczom, oraz wspomaga prawidłowe działanie systemu nerwowego, więc może być niezwykle korzystnym rozwiązaniem problemu niewydolności mięśniowych i transportu ważnych substancji odżywczych zapobiegających spazmom.


6
art/2016/24588_156117_big.jpg

Wspomaga system odpornościowy Duża szklanka soku marchwiowego dostarczy organizmowi około 35% dziennej dawki witaminy C, której potrzebujesz aby wzmocnić odporność na choroby. Bez witaminy C organizm nie zwalczy infekcji i zakażeń, co przełoży się na wyższą skłonność do łapania przeziębień i innych dolegliwości.


7
art/2016/24588_156118_big.jpg

Wzmacnia kości Kolejnym pozytywnym skutkiem picia soku z marchwi jest wzmacnianie kości. Wapno, które zawarte jest w marchewce pomoże utwardzić zarówno kości, jak i zęby. Pamiętaj, że niedobór wapna w organizmie może ujawnić się problemami w późniejszym wieku, łącznie z groźbą rozwinięcia osteoporozy.


8
art/2016/24588_156119_big.jpg

Zapobiega chorobom serca Korzyści picia soku marchwiowego są po prostu niezliczone. Substancje i minerały zawarte w nim zapobiegają powstawaniu problemów układu sercowo-naczyniowego. Sok i zawarte w nim przeciwutleniacze chronią przed stresem oksydacyjnym i obniżają cholesterol we krwi. Badania wskazują także, że regularne picie soku marchwiowego zapobiega zawałom serca i udarom mózgu.


9
art/2016/24588_156120_big.jpg

Poprawia zdrowie oczu To jeden z najbardziej znanych efektów działania soku marchwiowego: jest on niezwykle korzystny dla twoich oczu. Produkcja witaminy A wywołana piciem soku poprawia jakość widzenia i zdrowie nerwów wzrokowych. Niedobór witaminy ogranicza zdolność oczu do dostosowywania się do zmian środowiskowych zatem jest dużo prawdy w powiedzeniu, że jedzenie marchewki pozwoli dobrze widzieć w ciemności.


10
art/2016/24588_156121_big.jpg

Wspomaga kontrolę wagi Poranna szklanka soku marchwiowego to także świetny sposób na kontrolowanie wagi. Ma tylko 80 kalorii, ale lecz zawarty w nim błonnik nasyci cię i pozwoli spokojnie dotrwać do posiłku w czasie lunchu. Skoncentrowane w soku witaminy i minerały dostarczą mnóstwa energii, co pomoże ci powstrzymać się od podjadania pomiędzy posiłkami.


Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

witaA
14.03.2016
TO JEST PRAWDA, polecam marchewkę !