kartka bożonarodzeniowa z wyskakującym reniferem

Jak zrobić kartkę z wyskakującym reniferem?

Monisia99Monisia99 - specjalista Tipy.pl
1 z 27
Wybór odpowiedniej świątecznej kratki, którą chcesz wysłać z życzeniami dla rodziny i przyjaciół, może sprawić nam wiele kłopotów, zwłaszcza gdy starasz się znaleźć coś oryginalnego, by mieć pewność, że nikt inny nie wyślę podobnej. W tym roku stwórz więc coś swojego. Każdą kartkę możesz udekorować inaczej, w zależności od tego, do kogo ona ma trafić. Wyobraź sobie minę, tych którzy ją otrzymają. Poniżej przedstawiam sposób robienia kartki z wyskakującym reniferem Roberta Sabudy.
P

* Grubsze kartki papieru
* Linijka
* Spinacze do papieru
* Długopis bez tuszu
* Nożyczki
* Artykuły do dekorowania kartek – do wyboru

1
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Kliknij na obrazek obok i wydrukuj go na kartce grubszego papieru. Nie zmieniaj rozmiaru obrazka, będzie on stanowił bowiem całą podstawę kartki.
2
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Kliknij na obrazek obok i wydrukuj go w ten sam sposób, co wyżej – na twardej kartce i nie zmieniając rozmiaru.
3
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Przyłóż linijkę wzdłuż przerywanej linii narysowanej na środku kartki, którą wydrukowałaś. Poprowadź wzdłuż niej linię używając do tego celu wypisanego długopisu lub zaokrąglonej końcówki spinacza.
4
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Tak samo postępuj z szablonem renifera. Przy użyciu linijki i wypisanego długopisu lub spinacza dociśnij kartkę wzdłuż przerywanych linii.
5
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Ostrożnie i dokładnie wytnij kartkę wzdłuż czarnych zewnętrznych linii.
6
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Wytnij kawałki renifera wzdłuż czarnych nie przerywanych linii. Zachowaj szczególną ostrożność podczas wycinania poroża, może to być naprawdę trudne.
7
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż poroże na pół wzdłuż przerywanych linii, odginając połówki od siebie. W ten sposób linia przerywana znajdzie się na grzbiecie na zewnątrz. Dobrze zagnij.
8
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Rozprostuj poroże do pozycji wyjściowej. Delikatnie chwyć małą zakładkę znajdującą się na samym dole po prawej stronie.
9
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Zagnij prawą zakładkę do góry i dobrze złóż. Następnie puść zakładkę i odegnij ją z powrotem po pozycji wyjściowej.
10
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Powtórz dwie poprzednie czynności, wykonując to samo z lewą zakładką. Odłóż poroże na bok.
11
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Połóż głowę renifera na płaskiej powierzchni, tak aby linie znajdowały się u góry. Delikatnie chwyć małą zakładkę znajdującą się na górze
12
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż ją w stronę głowy i dobrze dociśnij. Teraz puść zakładkę i ustaw ją z powrotem w pozycji wyjściowej.
13
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż prawą stronę głowy renifera wzdłuż linii przerywanej i połóż ja na stronie lewej. Linie powinny znajdować się wewnątrz. Całość dobrze dociśnij. Ułóż głowę z powrotem w pierwotnej pozycji.
14
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż głowę renifera w kierunku ciała tak, by linie znajdowały się wewnątrz zagięcia. Dociśnij dobrze całość i ustaw z powrotem w pozycji wyjściowej.
15
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż ciało renifera wzdłuż przerywanej linii – powinna ona znajdować się na zewnątrz na grzbiecie. Całość dociśnij mocno, a następnie ułóż w pozycji wyjściowej.
16
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Chwyć małą zakładkę po prawej stronie na dole ciała renifera i zagnij ją do góry. Mocno dociśnij i przywróć do pozycji wyjściowej. To samo zrób z lewą zakładką na dole ciała.
17
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Niewielka ilość kleju nanieś na zakładkę znajdująca się na głowie renifera.
18
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Zagnij zakładkę do góry i przyklej do spodniej strony ciała renifera. Dociśnij całość razem, aby klej dobrze złapał.
19
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Złóż kartkę na pół wzdłuż przerywanej linii. Linie powinny znajdować się wewnątrz. Dobrze dociśnij krawędzie.
20
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Odwróć poroże tak, by linie znajdowały się na spodzie. Na dolne zakładki nałóż klej.
21
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Teraz odwróć poroże tak, by linie przerywane były widoczne. Korzystając z naszkicowanych na karcie figur, wyrównaj rogi, dopasuj zakładki do formy i dociśnij miejsce z klejem. Poczekaj aż klej wyschnie i poroże będzie dobrze zamocowane. Rogi powinny przylegać płasko do kartki.
22
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Odwróć ciało renifera tak, by linie przerywane znajdowały się na spodzie. Na zakładki u dołu ciała nałóż niewielką ilość kleju.
23
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Obróć z powrotem ciało renifera tak, by linie przerywane były widoczne. Korzystając ze wskazówkę na kartce, przyklej ciało w odpowiednie miejsce. Zakładki mocno dociśnij i poczekaj, zaklej wyschnie.
24
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Poczekaj, aż klej całkowicie wyschnie i ostrożnie zacznij zamykać kartkę. Jeśli części nie chcą się składać, zagnij je delikatnie używając do tego celu palców i powoli zamykaj.
25
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Całkowicie zamknij kartkę.
26
kartka bożonarodzeniowa - renifer
Dobra robota. Twoja kartka z wyskakującym reniferem jest gotowa. Teraz tylko trzeba ją udekorować.
?

Wskazówki
* Wyślij tę kartkę do przyjaciół.
* Użyj nożyczek do zaokrąglenia ostrych rogów.
* Posyp kartkę brokatem lub użyj brokatu w kleju, by nadać jej niesamowitego blasku.

Strona 1 z 27

Powiązane porady

Kartka na Boże Narodzenie z patyczka od lodów
Kartka bożonarodzeniowa z choinką origami

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

chocolatequin_
17.12.2014
proszę Cię, następnym razem nie pisz "kliknij na obrazek obok", ponieważ on się nie otwiera. kiedy mam zamiar zapisać zdjęcie, zapisuje się cała cholerna strona. To zdjęcie jest scalone z tą stroną. To nie jest link do czegoś tam. Jasne? Dziękuję za uwagę. Serdecznie pozdrawiam, Wesołych świąt xoxo