Herbata różana

Jak zrobić herbatę domowym sposobem?

Brygida85Brygida85 - specjalista Tipy.pl
Pomimo, iż nie mamy żadnych problemów z zakupem herbat bardzo dobrej jakości jednak przygotowując własnoręcznie herbatę mamy pewność, że będzie ona zupełnie naturalna i z pewnością znakomita w smaku. Po spróbowaniu domowych herbat myślę że większość z Was nie będzie chciała pić już żadnej innej. Poniżej przedstawiam przepis na herbatę z liści wiśniowych, z jabłek i z dzikiej róży.
1
Herbata wiśniowa
Herbata z liści wiśniowych

Świeże liście umyte i osuszone ciasno układamy w słoiku, dokładnie zamykamy i pozostawiamy do przefermentowania na 8-10 dni. Po tym czasie wyjmujemy je i rozkładamy na czystej blasze do ciasta i zostawiamy w suchym miejscu do wysuszenia. Pamiętajmy aby nie pozostawiać na słońcu aby listki zbyt szybko się nie przesuszyły i nie stały zbyt łamliwe. Po wysuszeniu drobno kroimy listki i herbatka jest już gotowa do spożycia.

2
Jabłko
Herbata z jabłek

Skórkę z grubo obranych winnych jabłek wysuszyć na blacie w piekarniku. Po wysuszeniu skórka powinna mieć kolor ciemnobrązowy. Następnego dnia pokroić i włożyć do słoiczka. Herbata już jest gotowa do zaparzenia.

3
Herbata z dzikiej róży

Owoce dzikiej róży należy przebrać i umyć. Po ich odsączeniu rozsypujemy na blasze cienką warstwę do suszenia. Najlepiej jest suszyć owoce dzikiej róży w temperaturze 80-90 stopni - wówczas są najmniejsze straty wit. C. Owoce suszy się w piekarniku aż do momentu, aż będzie można je pokruszyć w palcach (ale nie całkowicie na proszek).

Suszenie zaczynamy w piekarniku w temperaturze 90 - 100 stopni C, a następnie po ok. 10 min obniżamy temp. do 80 st. C i następnie do 60 st. i 15 st. C. Dzięki takiemu suszeniu róże będą zawierały nawet zwiększone ilości witamin (dzięki odparowaniu wody). W ten sposób suszymy owoce około 3 - 4 godz.

Powiązane porady

torebki herbaty
Herbata mrożona
Właściwości herbaty Uulung

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

luzia
07.10.2017
Suszyć to w całości ? Czy wydrążyć z pestek? Tą dziką różę
awelaborat
11.04.2016
Bardzo poprosze
dakos
13.02.2015
ile taki likier moze byc przechowywany?
head
02.02.2015
OSUSZYĆ znaczy wytrzeć np papierowym ręcznikiem... -,-
Aneta
30.10.2014
i następnie do 60 st. i 15 st. C. Dzięki takiemu suszeniu róże będą zawierały nawet zwiększone ilości witamin (dzięki odparowaniu wody). W ten sposób suszymy owoce około 3 - 4 godz.Wpisz komentarz
Nie bardzo rozumiem ten fragment tekstu, 15st.C ? dotyczy to suszenie owoców dzikiej róży "herbata z dzikiej róży", proszę o wyjaśnienie czy to pomyłka czy tak ma być
pozdrawiam
Aneta
ula
06.08.2013
[quote=motylq]wydaje się być dobre, tylko nie rozumiem tu jednej rzeczy, bo przepis nie jest dokładnie opisany, mianowicie chodzi mi o herbatę z liści wiśni - Świeże liście umyte i osuszone ciasno układamy w słoiku - czym to osuszyć, bo poniżej pisze żeby drugi raz suszyć ale nie na słońcu. To pozostawić po prostu w pomieszczeniu gdzie nie dociera słońce czy w piekarnku? czy jak jeszcze inaczej?[/quote]
Zrobiłam herbatkę z liści wiśni według podanego przepisu zapach po wyjęciu ze słoika po fermentacji był wspaniały roznosił się po całym mieszkaniu po wysuszeniu pokroiłam i zaparzyłam w czajniczku po ostygnięciu esencje rozcieńczyłam z wodą i tu zapach ok ale smak niekoniecznie gorycz cierpkość nawet po osłodzeniu nie wiem co źle zrobiłam może powinny liście dłużej się fermentować
onka
06.11.2011
Jesienna herbata
Mój dziadek jesienią i wiosną (czasem nawet zimą, gdy była ciepła) robił herbatę z gałązek drzew owocowych: łamał gałązki blisko pnia drzewa (połowę długości gałązki/ taką większą końcówkę wyrzucał) i gotował do uzyskania koloru, gdy nad naczyniem unosił się zapach wiśni, czy jabłek, zestawił naczynie z ognia i pozostawiał na chwilę (czasem aż wystygł napar) i raz jeszcze podgrzewał do pierwszego wrzenia - potem nalewał do szklanki, czasem lekko słodził. To była prawdziwa-domowa herbata, ale wątpię, czy dziś jeszcze by mi smakowała :) chyba przyzwyczaiłam się do kupowanej :)
Kranek
25.10.2011
Są specjalne sklepy kolonialne, gdzie można dostać i kawę do prażenia i liście herbaty. Ale jest jeden problem, to strasznie drogie jest no i samemu trzeba to robić.
herbatnik
21.10.2011
Witam serdecznie
Jest to fajnie opisane ale niestety nic nie powiedziano czy owoce z dzikiej róży trzeba najpierw wyczyścić z pestek czy mają być z pestkami, moim zdaniem jest to bardzo istotne, przecież tam są takie cieniutkie bardzo ostre no i takie trudne do od dzielenia włoski. Jeśli mogę prosić o taką informacje to bardzo proszę.
Pozdrawiam serdecznie
Brygida85
21.01.2010
Liście należy suszyć tak jak zioła. Najlepiej jest je związać i zawiesić gdzieś do wyschnięcia w suchym, dobrze wentylowanym pomieszczeniu, z daleka od promieni słonecznych. Dobra wentylacja miejsca, w którym będziesz suszyć zioła zapewni dokładne suszenie i dzięki wentylacji liście nie zapleśnieją, nie zbutwieją i nie przyciągną żadnych owadów.