Kryzys w związku

8 powodów, aby zerwać związek

monika_w - specjalista Tipy.pl
Kryzys w związku
1 z 9
Masz poczucie, że utknąłeś w związku? Wydaje ci się, że to jednak nie to? Oto kilka wskazówek, które pozwolą ocenić czy nadszedł czas na zmianę.
1
Zranienie uczuć
Zostałeś głęboko zraniony

To jedyna z sytuacji, w której związek może być zerwany bezwarunkowo. Jeśli osoba, której powierzyłeś swoje emocje rani cię w jakikolwiek sposób – uciekaj. Już! Poważnie!
2
Smutek w związku
Związek sprawia, że częściej jesteś smutny niż radosny

Relacje emocjonalne nigdy nie są i nie będą tylko szczęśliwe, jednakże powinny wnosić dużo radości do twojego życia. Jeśli układają się one w ten sposób, że dostarczają ci więcej przykrości, niż powodów do szczęścia, są frustrujące i napełniają cię depresją a do tego nie dzieje się w nich zbyt wiele pozytywnych rzeczy, które zrównoważyłyby smutki, uciekaj, póki jeszcze możesz.
3
Nadmiar obowiązków
To ty musisz wykonać całą pracę

Jeśli to ty jesteś tą osoba, która dba o związek wykonując telefony, planując randki i dając buziaki, cóż, znaczy to, że nie dostajesz z tej relacji tego, co powinieneś (po prostu: odrobiny miłości w zamian za ciężką pracę). Może to także oznaczać, że twój partner ma dość waszego związku, ale nie znajduje odwagi aby go zakończyć. Chwyć więc za lejce i zakończ to sam (jak z resztą zawsze).
4
Zdrada
Zdradzono cię

Kiedy zaufanie roztrzaska się jak porcelanowy kubek rzucony o ścianę, nie ma dłużej sensu kontynuować związku. Poza tym, wart jesteś więcej niż osoba, która nie potrafi zapanować nad sobą na tyle, aby być wobec ciebie lojalna.
5
Poprzedni partner
Nie możesz przestać myśleć o poprzednim partnerze

Być może nie dałeś sobie wystarczająco dużo czasu po rozstaniu z poprzednim partnerem, zanim zacząłeś znowu umawiać się na randki, a może ten nowy partner nigdy nie będzie tym „kimś” jedynym, bez względu na to, ile czasu z nim spędzisz. Pamiętaj, że nie jest uczciwie spotykać się z kimś, a myśleć o kimś innym. Zerwij taki związek i albo spróbuj ponownie z byłym partnerem, albo poczekaj spokojnie na kogoś, kto będzie jeszcze lepszy.
6
Przyjaciele są przeciwko
Wszyscy twoim przyjaciele buntują się przeciwko twojemu związkowi

Pojedynczy przyjaciel, który nie toleruje twojego związku może być po prostu zazdrosny. Ale kiedy wszyscy twoi przyjaciele krytykują go, prawdopodobnie powinieneś wsłuchać się uważniej. Być może widzą oni coś, co tobie, zaślepionemu miłością, umyka. Oczywiście nie jest to powód aby zrywać z miejsca i od razu, lecz spróbuj chociaż porozmawiać z przyjaciółmi i wysłuchaj ich argumentów na poważnie.
7
Zdradziłeś
Zdradziłeś

Jeśli zdradzasz, to znak, że lepiej byłoby ci samemu. Nie dawaj satysfakcji swojemu partnerowi, aby to odkrył i ci to wykrzyczał w twarz. Im szybciej zakończysz ten związek, tym mniej obydwoje poranicie się wzajemnie.
8
Rozwidlenie dróg
Czujesz, że czas ruszyć w dalszą drogę

W rzeczywistości nie potrzebujesz żadnego namacalnego powodu, aby zakończyć związek, tak długo jak słuchasz swojej intuicji i dajesz jej szansę poprowadzić cię w życiu. Spokojnie wytłumacz swojemu partnerowi, że twój świat się zmienił i że chcesz być ponownie niezależnym singlem. Naturalnie, nie będzie to łatwe, ale uwierz, ma to więcej sensu niż trzymanie się kurczowo związku, w którym nie ma już uczucia.

Pamiętaj także, że związek z drugą osobą to nie zabawa, szczególnie, kiedy w grę wchodzą głębokie uczucia, którymi nie wolno się bawić. Miłość to nie tylko uniesienia, kwiaty i malowniczy księżyc w pełni, ale przede wszystkim ciężka praca każdego dnia, aby się nie zagubić w prozie życia. Rozmawiajcie ze sobą, dzielcie się tym, co dla was ważne, uczestniczcie nawzajem w swoim życiu. Dzięki temu odkryjecie, że tam głęboko w środku, jesteście tacy sami, pomimo pozornych różnic.

Wszyscy chcemy być kochani, wszyscy chcemy przynależeć. Nie krzywdźcie się nawzajem, przecież miłość to najgłębsza forma przyjaźni. I pamiętajcie - w życiu nie ma przypadków, wy także spotkaliście się w jakimś celu.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Kłamca
miłość
toksyczny związek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane