Jak dbać o dom

6 rzeczy, o których zapominasz dbając o dom

lucy - specjalista Tipy.pl
Jak dbać o dom
1 z 7
Każdy popełnia błędy, nawet jeśli sprawa jest tak ważna jak odpowiedzialność za własny dom. Nieważne, jak bardzo jesteś sumienna, zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że wystawisz dom na ogromne, kosztowne w naprawie zniszczenia. I możliwe, że nie będziesz sobie nawet zdawała sobie z tego sprawy. Przeczytaj, jakie być może zaniedbałaś obowiązki, wystawiając swój dom na ryzyko uszkodzenia.
1
Czyszczenie rynien
Ignorowanie rynien

Nikt nie lubi czyścić rynien. Oprócz tego, ze jest to nieprzyjemne, to jeszcze niebezpieczne. Nic więc dziwnego, że odkładasz to zawsze na później. Jednak w takim wypadku zbierają się w nich liście i śmieci. Nie potrwa to długo, rynny się zapchają, a twój dom będzie narażony na uszkodzenie. Rozwiązanie? Zainstaluj wygodny system na rynny zaprojektowany tak, by rynny nie zapychały się, Chroni przed szkodliwym działaniem wody, a przy tym nie wymaga żadnej konserwacji.
2
Filtry czyszczące
Zapominanie o filtrach

Chociaż urządzenia służące do ogrzewania i klimatyzacji są dość łatwe do przeglądu, sumienny właściciel domu będzie również pamiętał o regularnej wymianie filtrów. Są ku temu dwa powody. Jednym z nich jest fakt, iż filtry wpływają bezpośrednio na jakość powietrza wewnątrz domu. Drugi z kolei to fakt, iż brudne filtry mogą podwyższać opłaty za energię. Tak więc czyste filtry mogą przynieść korzyść również w postaci oszczędności.
3
Wilgoć w domu
Niewysuszanie wilgoci

Aby wilgoć w piwnicy stała się poważnym problemem, nie musi być w tym pomieszczeniu wody po kostki. Znajdź każdą wilgoć, nawet jeśli jest bardzo mała. Woda dostaje się do piwnicy w wielu ukrytych miejscach, a na jej działanie nie będzie trzeba długo czekać. Zanim poszukasz rozwiązania, musisz najpierw znaleźć źródło wilgoci. Kiedy już będziesz wiedziała, skąd pochodzi, będziesz mogła przedsięwziąć odpowiednie kroki.
4
Zmiękczacz wody
Zaufanie do wody

Czy czerpiesz wodę z prywatnej studni, czy też lokalnego państwowego źródła, zawsze jest możliwość, że będziesz mieć twardą wodę – to jest wodę, która ma wysoką zawartość minerałów. Być może nie jest ona szkodliwa dla zdrowia, ale z pewnością może być źródłem kłopotów z hydrauliką. Ignorancja nie jest błogosławieństwem, przynajmniej w tym przypadku. Aby uniknąć problemów w przyszłości, zbadaj swoją wodę, aby sprawdzić, czy zawiera ona potencjalnie problematyczne stężenia wapnia i/lub magnezu. Jeśli tak jest, zainstaluj zmiękczacz do wody.
5
Nieszczelne uszczelki
Nieszczelne uszczelki

Nie sądź, że uszczelki nie tracą terminu swojej przydatności do użycia. Choć ich żywotność jest z pewnością dłuższa niż na przykład mleko – zwykle około dziesięciu lat – uszczelki, zarówno lateksowe, jak i akrylowe, w końcu ulegają niszczeniu. Tak więc sprawdź okna, drzwi, wanny, zlewy i umywalki. Tam, gdzie zauważysz, że uszczelnienie wyschło lub popękało, usuń je i zastąp nowym. Pamiętaj też, że mimo wszystko popękana uszczelka jest lepsza niż żadna.
6
Popękane rury w domu
Kontrola rur

Kiedy latem lub wczesną jesienią włączasz zraszacz, prawdopodobnie nie będziesz myśleć o silnych mrozach zimą – ale może powinnaś. Jeśli mieszkasz w rejonie, gdzie występują mroźne zimy, ważne jest osuszanie zewnętrznych rur hydraulicznych zanim wystąpią pierwsze mrozy. Woda, którą w nich pozostawisz, może zamarznąć, powodując pęknięcia. Wiosną takie popękane rury zaskoczą cię koniecznością drogiej naprawy lub nawet wymiany z powodu przecieków.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane