pokrzywa syrop

Jak zrobić syrop z pokrzywy?

pitulinka - specjalista Tipy.pl
pokrzywa syrop
1 z 4
Tradycyjnie syrop z pokrzywy stosowany jest do oczyszczania krwi. Syrop z pokrzywy jest również doskonały na reumatyzm i artretyzm. Pokrzywa zawiera dużą ilość żelaza i może być stosowana do leczenia anemii. Gdy dodamy odrobinę wody i lodu otrzymamy orzeźwiający napój. Poznaj 2 proste przepisy na syrop z pokrzywy.
1
pokrzywa syrop
Syrop z pokrzywy będzie wybawcą dla osób z astmą jak i dla tych, którym doskwierają problemy skórne. Zapobiega problemom ze strony układu oddechowego jak i moczowego, a także przeciwdziała przeciw wypadaniu włosów. Sprawdź i potwierdź jego działanie.
2
syrop z pokrzywy
Sok z pokrzywy

Najprostszy przepis na syrop
  • 1kg młodych liści pokrzywy
  • 2,5l wody
  • 2,5kg cukru

Liście umyj i włóż do garnka z wodą. Duś pokrzywy na średnim ogniu przez 1 godzinę. Następnie odcedź liście, a do pozostałego płynu dodaj cukier i zamieszaj aż do jego rozpuszczenia się. Otrzymany syrop przelej do słoika lub szklanej butelki i zakręć.
3
syrop pokrzywa miód cytryna
Syrop z pokrzywy, miodu i cytryny

Do przygotowania tego syropu potrzebujemy:
  • 400g świeżych młodych liści pokrzywy
  • sok z 6 dużych cytryn
  • 800g cukru
  • 5 łyżek miodu
  • 1 litr filtrowanej wody

Pokrzywę umyj i posiekaj. Do garnka wlej wodę i dodaj cukru. Zagotuj wodę z cukrem, potem duś syrop przez 5 minut. Posiekaną pokrzywę przełóż do ceramicznej miski, a następnie zalej ją syropem. Przykryj talerzem lub pokrywką, pozostawiając na 10 minut. Teraz dodaj sok z cytryny i miód. Odcedź liście pokrzywy na sicie lub gazie. Syrop przelej do czystej butelki lub słoika. Zakręć i przechowuj w ciepłym, ciemnym miejscu.

Syropy mieszaj w stosunku ¼ szklanki soku i ¾ wody. Syrop można przechowywać do 6 miesięcy.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane