Nawłoć właściwości lecznicze

Jak stosować nawłoć w celach leczniczych?

majka - specjalista Tipy.pl
Nawłoć właściwości lecznicze
1 z 4
Nawłoć jest zalecana do leczenia infekcji i zapaleń, zapobiega tworzeniu się kamieni nerkowych oraz pomaga przy ich usuwaniu. Może obniżyć poziom cholesterolu i zapobiega miażdżycy, jest skutecznym lekarstwem na zapalenie górnych dróg oddechowych i zatorów, nieżytu nosa, sezonowych alergii, zapalenia zatok, przeziębienia i grypy. Maść z oleju i nawłoci jest tradycyjnym lekarstwem na bóle i stanowi wspaniały dodatek do jakiegokolwiek leczenia zapalenia stawów, działa uśmierzająco na ból.
1
Nalewka z nawłoci przepis
Przepis na nalewkę z nawłoci

Wypełnij mały słoik około od 1/2 do 3/4 pojemności posiekanymi świeżymi kwiatami nawłoci. Jeśli zastosujesz suszone kwiaty, wypełnij słoik od 1/4 do 1/2 pojemności. Wlej alkohol wysokoprocentowy, taki jak wódka lub brandy, napełniając słoik do końca. Zakręć, oznakuj etykietą i przechowuj w ciemnym suchym miejscu przez co najmniej 4 do 6 tygodni. Odcedź. Nalewki są zazwyczaj zdatne do spożycia przez co najmniej 1 rok.

Nalewkę na ogół dawkuje się w małych ilościach (około 5 kropli zmieszanych z łyżką miodu). Typowa dawka dla dorosłych może zawierać od 30 do 60 kropli nalewki rozcieńczonej w małej ilości wody i być przyjmowana od 3 do 5 razy dziennie. Dawkowanie należy dostosować do indywidualnych potrzeb związanych np. z masą ciała, wiekiem, metabolizmem i stanem zdrowia. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości, skonsultuj się z lekarzem.
2
Herbata z nawłoci
Do herbaty

Użyj około 2 łyżki świeżych kwiatów na 1 szklankę wody. W przypadku korzystania z suszonych kwiatów, użyj ich o połowę mniej (1 łyżka na 1 kubek wody). Przykryj i odstaw na 15 do 20 minut przed wypiciem. Osładzaj miodem w razie potrzeby.

Ciepła herbata będzie działać jako środek moczopędny i antyseptyczny w leczeniu łagodnych infekcji pęcherza. Jeśli masz problemy z nerkami, koniecznie skonsultuj się z lekarzem.
3
Olej z nawłocią
Olej z nawłocią

Wypełnij słoik od 1/4 do 1/2 pojemności suszonymi kwiatami nawłoci. Wlej olej (słonecznikowy, migdałowy lub oliwę z oliwek) tak, aby wypełnić naczynie do końca. Następnie wybierz jeden z opisanych poniżej sposobów:

  • Powolny sposób - Zamknij słoik i włóż go do ciemnej szafy na 4 do 6 tygodni. Odcedź.

  • Słoneczny sposób - Nie zakręcaj słoika, ale przykryj go kawałkiem gazy lub kawałkiem bawełny. Ustaw słoik w słonecznym oknie i pozostaw na kilka dni (lub kilka tygodni). Ciepło słoneczne przyspieszy cały proces.

  • Szybki sposób - Nie zakrywaj słoika, ustaw go w małym rondelku zawierającym kilka kubków wody. Ustaw go na małym palniku i ogrzewaj przez około 2 do 3 godzin, obserwując olej. Możesz potem przecedzić olej i użyć go od razu, albo pozostawić go na kilka dni.
?

Wskazówki
Suszenie kwiatów nawłoci:

Rozłóż główki kwiatów na ręczniku papierowym. Palcami lub nożyczkami rozdziel wszelkie większe części tak, żeby kwiaty mogły wyschnąć w jednej warstwie. Możesz też powiesić kwiaty nawłoci do wyschnięcia. W zależności od wilgotności powietrza na danym obszarze, może to potrwać kilka dni lub tydzień i więcej. Po całkowitym wyschnięciu, przechowuj w oznaczonym słoiku. Suszone zioła ogólnie pozostają świeże przez 9 miesięcy do roku, ale jeśli kolor zacznie blaknąć, przygotuj świeżą porcję.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Kinia
26.04.2018
Najlepiej to kupić gotowy preparat w aptece, nawłoć jest np. w fitolizynie ziołowej, o działaniu moczopędnym i przeciwzapalnym.