Refleksologia uszu zalety

Refleksologia uszu – gdzie i jak uciskać?

katja - specjalista Tipy.pl
Refleksologia uszu zalety
1 z 4
W medycynie Dalekiego Wschodu uważa się, że zewnętrzna część ucha to system zakończeń nerwowych powiązanych z całym ciałem. Odpowiednie uciskanie tych punktów może więc mieć lecznicze działanie na określone obszary naszego organizmu. Jeśli nie wierzysz w moc medycyny alternatywnej, jedno przyznasz na pewno. Masaż uszu to niezwykle odprężające i odstresowujące doświadczenie, które pozwoli ci odzyskać równowagę po ciężkim dniu. Poniżej dowiesz się jak masować uszy, by odbyło się to z korzyścią dla naszego zdrowia.
1
Jak robić masaż uszu
Osoba masowana powinna położyć się płasko i oprzeć głowę na poduszce podtrzymującej kark. Należy odgarnąć jej włosy w taki sposób, by odsłonić uszy. Może również wygodnie usiąść. Masażysta ustawia się z tyłu, tak by jego dłonie miały swobodny dostęp do głowy masowanego.
Ułóż dłonie w sposób pokazany na zdjęciu. Kciukami delikatnie masuj uszy dookoła małżowiny, zaczynając od dolnej części i przesuwając się ku górze. Pozostałe palce mogą w międzyczasie masować potylicę. Wykonaj tę czynność trzy razy.
2
Refleksologia uszu zdrowie
Teraz zajmij się dolną częścią małżowiny usznej. Chwyć ją między kciuk, a pierwsze dwa palce. Na zmianę ściskaj ją i roluj w palcach przez kilka sekund. Punkty uciskowe znajdujące się w płatkach uszu są połączone z głową i karkiem.
Następnie przesuń dłonie wzdłuż krawędzi uszu, kontynuując proces uciskania i rolowania. Pobudzisz w ten sposób punkty połączone z takimi częściami ciała jak ramiona, łokcie, nadgarstki, stopy i kostki. Powtórz cały krok trzy razy.
Teraz umieść kciuki na skroniach masowanego, a palce wskazujące u góry małżowiny usznej (patrz zdjęcie). Dociśnij palcami małżowinę uszną i masuj ją krótkimi, okrężnymi ruchami. Powtórz masaż trzy razy. Znajdujące się w tym miejscu punkty uciskowe korespondują z karkiem, biodrami, kolanami oraz odcinkiem lędźwiowo-krzyżowym.
3
Masaż ucha punkty
Umieść opuszki palców wskazujących w uszach masowanego. Nie wkładaj ich jednak głęboko. Delikatnie uciskaj wnętrze ucha opuszką palca, a następnie zwalniaj ucisk. Powtórz tę czynność trzy razy. Przesuwaj ucisk dookoła obwodu wewnętrznej części ucha. Następnie potwórz to samo wzdłuż zewnętrznego obwodu. W tej części ucha znajdują się punkty powiązane z organami wewnętrznymi i ośrodkiem głodu i sytości.
Teraz włóż do środka ucha kciuki (patrz zdjęcie). Delikatnie pociągnij uszy ku górze i przesuwaj okrężnym ruchem. Powtórz czynność trzy razy. Następnie zasłoń uszy otwartymi dłońmi, palcami masując tył głowy. Masaż skończony.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

akupresura
masaż uszu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane