Jak usunąć pluskwy łóżkowe

Domowe sposoby zapobiegania pluskwom łóżkowym

katja - specjalista Tipy.pl
Jak usunąć pluskwy łóżkowe
1 z 7
Pluskwy łóżkowe to małe(4-5 mm) pasożyty, które żywią się ludzką krwią. Zamieszkują w materacach lub szczelinach w pobliżu łóżka, a na żer wychodzą nocą. Gdy raz się zalęgną, niezwykle trudno jest się ich pozbyć. Jedni stosują w tym celu środki chemiczne, jednak te często mają negatywny wpływ zarówno na ludzi, jak i zwierzęta. Na szczęście istnieją domowe sposoby, dzięki którym zapobiegniesz inwazji pluskiew łóżkowych. I to bez ryzyka wystąpienia negatywnych skutków ubocznych.
1
Czyszczenie materaca
Czyszczenie parą

Jednym z najskuteczniejszych sposobów zwalczenia tych małych pasożytów jest potraktowanie ich wysoką temperaturą. Dlatego zarówno żeby pozbyć się pluskiew, jak i zapobiec ich inwazji w przyszłości, należy często prać pościel w wysokiej temperaturze, a materace czyścić za pomocą mopa parowego. W temperaturze powyżej 65°C pasożyty te nie mają szans przeżyć.

Olejek lawendowy
Pluskwy łóżkowe nie znoszą zapachu olejku lawendowego. Wystarczy, że skropisz nim prześcieradła, poduszki i kołdrę, a pluskwy na pewno będą je omijać.
2
Pluskwy łóżkowe zwalczanie
Uszczelnianie

Ten sposób nie zwalczy już istniejących skupisk pluskiew, ale zapobiegnie ich inwazji w przyszłości. Wystarczy, że uszczelnisz próg przy drzwiach wejściowych oraz wszystkie inne szczeliny w pobliżu okien, szafek, rur i innych miejsc, którymi pasożyty mogłyby przedostać się do twojego domu.

Mięta

Liście mięty to kolejny doskonały środek odstraszający pluskwy. Wystarczy, że rozgnieciesz liście w dłoniach i rozsypiesz dookoła łóżek i szczelin, którymi pasożyty mogłyby dostać się do domu. Możesz włożyć liście także pod prześcieradła lub pokrowce na materace.
3
Olejek z drzewa herbacianego właściwości insektobójcze
Olejek z drzewa herbacianego

Olejek herbaciany ma dwojakie działanie. Z jednej strony – dzięki swoim przeciwbakteryjnym i przeciwgrzybiczym właściwościom, pozwoli szybko pozbyć się śladów po ugryzieniach pluskiew. Z drugiej strony – rozcieńczony z innym środkiem czyszczącym i rozpylony w pobliżu łóżka, zapobiegnie inwazji pasożytów.

Alkohol izopropylowy

Alkohol izopropylowy znany jest ze swoich właściwości wysuszających i odkażających. Spryskaj nim siedlisko pluskiew, a skutecznie je zabijesz. Pamiętaj jednak zdezynfekowane w ten sposób prześcieradła i pościel muszą być następnie porządnie wyprane.
4
Soda oczyszczona właściwości
Soda oczyszczona

Działa podobnie jak alkohol izopropylowy. Posyp nią podłogę w pobliżu szczelin czy ubytków w ścianach oraz nanieś odrobinę na łóżko oraz materac.

Trawa cytrynowa

Działa na dwa sposoby. Jej zapach odstrasza pluskwy podobnie jak olejek lawendowy. Dodatkowo trawa cytrynowa zwiększa odczyn kwasowy w miejscu, w którym jest zaaplikowana na taki, który jest dla pluskiew nie do zniesienia.
5
Przyprawy właściwości insektobójcze
Goździki

Olejek goździkowy to kolejny specyfik, którego pluskwy łóżkowe nie tolerują. Wystarczy, że spryskasz nim materac, poduszki oraz pościel.

Pieprz cayenne

Zmieszaj pieprz cayenne z imbirem i rozcieńcz wodą. Uzyskasz w ten sposób roztwór, który skutecznie odstraszy pluskwy. Wystarczy, że spryskasz nim łóżko i szczeliny w ścianach i podłodze.
6
Talk właściwości
Talk
Posyp nim materace, pościel i szczeliny w podłodze, a skutecznie zabijesz pluskwy. Wszystko wyczyść na koniec mopem parowym lub wygotuj w pralce.

Tymianek

Jego intensywny zapach (szczególnie po spaleniu), w krótkim czasie odstraszy wszystkie niechciane insekty. Możesz również spryskać tymiankowy napar w pobliżu wejścia do domu oraz wszelkich szczelin. Pluskwy będą się trzymać z daleka.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

brzydki zapach
odświeżone buty
odkurzanie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Marta
28.09.2017
Nie da się im zapobiec.przynosi się je nawet z autobusu .a kto ogląda ubrania przychodzac do domu.nikt.dlatego nawet w czystych domach są.tak mi się trafilo.bo w melinie nie mieszkam a problem był.