Co zrobić żeby ciasto było dłużej świeże

Prosty trik, żeby ciasto dłużej pozostało świeże

katja - specjalista Tipy.pl
1 z 4

Właśnie upiekłaś pyszne ciasto. Choć najchętniej zjadłabyś całe naraz, postanowiłaś dawkować je sobie po kawałeczku - tak długo, jak tylko dasz radę. Jednak po kilku dniach twój ulubiony placek wysycha i staje się czerstwy. Przyjemność jedzenia z każdym dniem traci na wartości. Czy istnieje jakiś sposób, aby ciasto dłużej pozostało świeże? Oczywiście! I to bardzo prosty sposób.

1
Ciasto dłużej świeże porady

Jak zazwyczaj kroisz tort? Zaczynasz od środka i promieniście wykrawasz poszczególne cząstki. A ciasto? Od lewej do prawej, kawałeczek po kawałeczku. To błąd. W ten sposób znacząco skracasz czas jego świeżości.

2
Jak kroić ciasto

Aby tort lub placek zachowały świeżość na dłużej, najpierw przekrój je na pół. Kolejne kawałki wykrawaj ze środka, a nie od krawędzi ciasta. Następnie zsuń z sobą dwie zewnętrzne połówki ciasta. Dzięki temu nie wyschnie ono jak miałoby to miejsce, gdybyś kroiła je w tradycyjny sposób.

3
Pojemnik na ciasto

Aby ciasto zachowało świeżość jeszcze dłużej, umieść je w szczelnym pojemniku wraz z przekrojonym na pół jabłkiem. Wilgoć jabłka skutecznie ochroni ciasto przed sczerstwieniem.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane