Jak zrobić domowy odplamiacz

Domowy odplamiacz, który usunie nawet stare i zaschnięte plamy

katja - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić domowy odplamiacz
1 z 4

Nie musisz inwestować w drogie i często nieskuteczne odplamiacze, by pozbyć się trudnych plam. To, czego potrzebujesz, na pewno masz już w swoim domu. Ten prosty w przygotowaniu środek wywabi plamy z wina, kawy, soku pomarańczowego, herbaty, sosu pomidorowego, sosu sojowego, moczu, krwi, błota, a nawet gumy do żucia! Zobacz, jak go zrobić.

P

woda utleniona, płyn do mycia naczyń, woda, soda oczyszczona (opcjonalnie)

1
Sposób na plamy

W butelce z atomizerem wymieszaj 100 mililitrów płynu do mycia naczyń z 200 mililitrami wody utlenionej. Spryskaj plamę i wycieraj szmatką do momentu aż zniknie. Jeśli potrzebujesz mocniejszego środka o ściernej strukturze, dodaj do mikstury z poprzedniego kroku odrobinę sody oczyszczonej. Obydwa preparaty doskonale nadają się do odplamiania wszelkiego rodzaju tkanin, od dywanów po bluzki i prześcieradła. Usuną plamy z trawy, kawy, tłuszczu, szminki i różnego rodzaju sosów.

2
Naturalny odplamiacz jak zrobić

Dlaczego to działa? Najważniejszym składnikiem odplamiacza jest płyn do mycia naczyń! Jego formuła została stworzona z myślą o rozbijaniu i usuwaniu resztek jedzenia oraz tłuszczu. Ph płynu jest jednocześnie na tyle neutralne, że nie uszkadza włókien tkanin. Z kolei woda utleniona przyspiesza proces utleniania, dzięki czemu plama jest usuwana szybciej.

3
Co na plamy

Uważaj jednak, ponieważ woda utleniona to delikatniejsza wersja wybielacza. Przed jej zastosowaniem zrób test na niewidocznym obszarze tkaniny, żeby sprawdzić, czy jej nie odbarwisz. Używaj wody utlenionej o stężeniu nie większym niż 3%.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Zołza
21.01.2020
Hej, na plamy różne i na brud na szafkach wypróbowałam zwykłą pastę do zębów zamiast detergentów czy takich środków, jeśli nie wierzycie, sprawdźcie na skarpetach, zmocz skarpetę wodą, daj na nią pastę miętowa i pierz skarpetę ręcznie do 5 minut, tak samo z szafkami
Ania tak
01.09.2019
Poszukaj w necie, wywabiam nim plamy z wina, ketchupu i z trawy, powinno na chilli podziałać
Usel
11.08.2019
Niestety, na plamy z sosu chili nie działa ;-( Plama była w miarę świeża, ok 2 godzin po zaplamieniu. sos taki od kimchi.
Kim bradley
28.05.2018
Działa ! Świetnie !!
Marek 195
23.02.2018
Jak usunąć stare plamy po oleju jadalnym po wypraniu spodniu spodni proszę o poradę.