Jak zrobić domowy odplamiacz

Domowy odplamiacz, który usunie nawet stare i zaschnięte plamy

katja - specjalista Tipy.pl
Jak zrobić domowy odplamiacz
1 z 4
Nie musisz inwestować w drogie i często nieskuteczne odplamiacze. To, co potrzebne, żeby pozbyć się nawet starych plam z jedzenia i picia masz już w swoim domu. Ten domowy odplamiacz wywabi plamy z wina, coli, soku pomarańczowego, herbaty, sosu pomidorowego, sosu sojowego, kawy, moczu, krwi, błota, a nawet gumy do żucia! Zobacz, jak go zrobić.
P

woda utleniona, płyn do mycia naczyń, woda, soda oczyszczona (opcjonalnie)

1
Sposób na plamy
W butelce z atomizerem zmieszaj jedną część płynu do mycia naczyń z dwiema częściami wody utlenionej. Spryskaj plamę i wycieraj szmatką do czasu, aż zniknie.

Jeśli potrzebujesz mocniejszego środka o ściernej strukturze, dodaj do mikstury z poprzedniego kroku odrobinę sody oczyszczonej.

Oba preparaty doskonale nadają się do odplamiania wszelkiego rodzaju tkanin, od dywanów po bluzki i prześcieradła. Usuną plamy z trawy, kawy, tłuszczu, szminki i różnego rodzaju sosów.
2
Naturalny odplamiacz jak zrobić
Dlaczego to działa? Najważniejszym składnikiem odplamiacza jest... płyn do mycia naczyń. Jego formuła została stworzona z myślą o rozbijaniu i usuwaniu resztek jedzenia i tłuszczu. PH płynu jest jednocześnie na tyle neutralne, że nie uszkadza włókien tkanin. Woda utleniona przyspiesza zaś proces utleniania, dzięki czemu plama jest usuwana szybciej.
3
Co na plamy
Uważaj jednak. Woda utleniona to bardziej delikatna wersja wybielacza. Zrób test na niewidocznym obszarze tkaniny, żeby sprawdzić czy jej nie odbarwisz. Używaj wody utlenionej o stężeniu nie większym, niż 3%.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Jak używać wybielacza do tkanin?
ubrania pachnące stęchlizną
używanie dezodorantu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane