pierwsza randka

O czym rozmawiać na pierwszej randce?

MiloscMilosc - specjalista Tipy.pl
Rozmowa na pierwszej randce nigdy i nie jest prosta. Żebyśmy się nie wiadomo jak starali zawsze zapadnie na pewien czas krępująca cisza, język nam się plącze, nie potrafimy ułożyć w myślach najprostszego pytania. Oczywiście istnieją osoby, które są mistrzami w tej dziedzinie, jednak większość ludzi ma taki sam problem podczas rozmowy z osobą, która wpadła im w oko. Poniżej znajdziesz kilka porad dotyczących rozmowy na randce, a mianowicie - o czym rozmawiać a na jaki temat lepiej zachować milczenie.
1
Unikaj rozmowy o ex

Generalnie temat swoich ex związków jest zakazany. Rozmowa o byłych chłopakach, dziewczynach i sprawach intymnych zamieni pierwszą randkę w prawdziwą katastrofę. Możliwe, że twój rozmówca został bardzo skrzywdzony w poprzednim związku lub nadal jest zakochany. Również przeszłe błędy popełniane w związkach nie są doskonałym tematem do rozmowy. Dotyczy to szczególnie kobiet, które często zaczynają na randkach temat swoich byłych. Chłopak jest znudzony a dziewczyna zaczyna płakać - idealny sposób na pierwszą i ostatnią randkę.

2
Zapytaj o rodzeństwo

Zwykle każdy z nas kocha swoje rodzeństwo, zatem jeśli zapytamy o braci i siostry to zyskamy dodatkowe punkty. Oczywiście chłopak nie powinien pytać na randce, czy dziewczyna ma jakieś śliczne i młode siostrzyczki. O rodziców jest niebezpiecznie się pytać ponieważ istnieje prawdopodobieństwo, że są chorzy lub dawno temu się rozwiedli.

3
Rozmowy o podróżach

Bardzo dobrym pomysłem jest rozmowa na temat podróży. Zapytaj się gdzie był/-a na wakacjach, jaki kraj uważa za najpiękniejszy, gdzie są najpiękniejsze plaże i jakie wyjazdy planuje w przyszłości. Jeśli dziewczyna marzy o jakiejś podróży możesz bardzo zapunktować mówiąc, że kiedyś ją tam zabierzesz. Poza tym, rozmowa na temat podróży może się przerodzić w rozmowę na temat różnych przygód i kultur.

4
Co pijesz?

Bardzo bezpiecznym tematem rozmowy, zwłaszcza jeśli randka ma miejsce w barze czy restauracji jest rodzaj ulubionego jedzenia oraz napojów. Temat ten jest interesujący i bezpieczny o ile nie trafiłeś na osobę uzależnioną od alkoholu czy anorektyczkę (bulimiczkę).

5
Rozmowa na temat pracy i kariery

Nauka, kariera i praca są wspaniałymi tematami, dzięki którym możesz również zapunktować. Jeśli chodzicie jeszcze do szkoły zapytaj się o przyszłe plany związane z edukacją oraz możliwościami kariery w różnych zawodach. Możesz się spytać o dotychczasowe osiągnięcia edukacyjne czy zawodowe.

6
Jakich masz przyjaciół?

Rozmowa na temat przyjaciół również może być ciekawa. Każdy z nas lubi przecież o nich opowiadać. Zarówno chłopak jak i dziewczyna będą z przyjemnością opowiadać na temat swoich przyjaciół, ich przyzwyczajeń, osiągnięć i pomysłów.

7
Zainteresowania

Teraz możesz śmiało porozmawiać na temat uprawianych sportów, ulubionej muzyki, filmów i różnych zainteresowań. Po pierwsze, jest do dobry temat do rozmowy a po drugie - dowiesz się jak wiele was łączy (lub różni).

8
Wspólna przyszłość

Jak już czujesz, że coś zaiskrzyło możesz delikatnie zacząć rozmowy o przyszłości. Nie chodzi o to, aby mówić o przyszłych dzieciach, jednak możesz wspomnieć, że kiedyś weźmiesz jego/ją nad ulubione jezioro czy punkt widokowy na miasto itp. Rozmowa taka sugeruje, że traktujemy sprawę poważnie i będziemy chcieli się jeszcze spotkać.

?

Wskazówki
* Nigdy nie rozmawiaj o polityce.
* Nigdy nie rozmawiaj o wierze i religii.
* Nie rozmawiaj o dietach i odchudzaniu (jest to nudny temat dla osoby, która się nie odchudza i drażniący dla tej, która ma nadwagę).

Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

hallinka
16.02.2016
Moim zdaniem nie warto silić się na zastanawianie się nad tym o czym będzie się rozmawiało na pierwszej randce. Wychodzę z założenia, że nie ma tematów tabu, a jak potoczy się rozmowa zależy już tylko od nas, spotkanie pokaże o czym będziemy chcieli porozmawiać, a o czym nie. Wydaje mi się, że jak pojawia się chemia na spotkaniu, łączy coś dwoje osób, to tematy same przychodzą, nie ma niezręcznej ciszy. A przygotowywanie listy tematów przed spotkaniem, o czym można rozmawiać, jest dla mnie dość śmieszna. Ostatnio najczęściej spotykam się z mężczyznami poznanymi przez mydwoje i sprawa dla mnie jest bardzo prosta, ponieważ przed spotkaniem rozmawiam z danym mężczyzną, wiem czym się interesuje, mniej więcej już przez internet mogę się zorientować czy ta rozmowa swobodnie się toczy czy jednak jest ona wymuszona. Między innymi to właśnie weryfikuje to czy spotkam się z facetem czy nie. A jak już dojdzie do spotkania, to z osobą, którą jako tako poznałam i nie mam problemów, żeby podczas spotkania prowadzić normalną rozmowę.
d
28.09.2015
sds
Paulina
28.09.2015
Sóper artykół bardzo mnie sie przydal juz sie nie stresóje na randce z mojom loff i nie ma ciszy. Zrobiłam blond spytałam się o diete a ona byla gróba, ale w ostatecznosci sypiamy ze sobom
aa
25.02.2012
Dlaczego mielibyśmy nie rozmawiać o religii? Dla mnie to bardzo ważna dziedzina życia i jeśli miałoby się okazać że mężczyzna którego właśnie poznałam, ma poglądy w stylu "wszyscy katolicy to oszołomy", to nie chciałabym marnować czasu na kogoś takiego...
Mazda
05.10.2010
Dzieki jestem nie śmiały co do dziewczyn ten artukuł mi bardzo pomógł :D
THX