nawłoć napar

Jak zrobić napar z nawłoci?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
nawłoć napar
1 z 4
Żółte ziele, które występuje na polach i łąkach dość powszechnie, nie tylko ładnie wygląda w wazonie a posiada także właściwości lecznicze. Rośnie wszędzie w Polsce i jest częstym składnikiem ziołowych herbat. Napar z nawłoci posiada właściwości antybakteryjne, wzmacnia organizm oraz pomaga w alergiach. Najbardziej znany jest z własności moczopędnych oraz jako płukanka na stany zapalne gardła. Będąc na spacerze zerwij parę gałązek do domowej apteczki.
P

  • 1 szklanka ciepłej wody
  • 1 łyżka suszonej nawłoci
  • lub
  • 2 łyżki świeżej nawłoci

1
napar z nawłoci
Do kubeczka lub szklanki wsyp odpowiednia ilość suszonej lub świeżej nawłoci. Zagotuj wodę i zalej kubek z ziołami. Nakryj kubek pokrywką lub spodkiem, aby wydobyć mocniejszy aromat naparu.
2
nawłoć pospolita
Jeżeli nie używasz zaparzacza, przecedź napar przez sitko. Najlepsze działanie moczopędne ma napar zaparzany przez 15-20 minut, niezależnie czy jest pity ciepły czy zimny. Pij napar 2-3 razy w ciągu dnia.
3
nawłoć napar
Gdy zacznie się sezon warto nawłoć zasuszyć. Zerwij parę kiści nawłoci i powieś do wyschnięcia w suchym chłodnym miejscu. A gdy już całkowicie uschną zerwij kwiaty i liście z łodygi i przechowuj w szczelnym pojemniku.

Niektórych napar z nawłoci może uczulać, objawiając się skórną wysypką.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane