ból brzucha

Jak leczyć nerwicę żołądka?

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
ból brzucha
1 z 7
Nerwica jest chorobą układu nerwowego, która wpływa na niemal wszystkie narządy naszego ciała. Najczęstszą odmianą tej choroby jest nerwica żołądka. Cierpi na nią znaczna ilość osób. Przypadłość ta wiąże się z problemami trawiennymi i w niektórych przypadkach może być bardzo krępująca. Jeśli chcesz prawidłowo zdiagnozować swoją chorobę i podjąć leczenie, przeczytaj poniższe wskazówki.
P

* Spokój
* Wizyta u specjalisty
* Herbatki uspokajające

1
leczenie nerwicy żołądka  - krok 1
Nerwica żołądka związana jest z funkcjonowaniem układu pokarmowego. Powoduje ona biegunkę, bóle brzucha, a nawet jego skurcze, wymioty i gazy. Niektórzy tracą całkowicie apetyt, a widok jedzenia wywołuje u nich mdłości. Objawy te zwykle nasilają się w sytuacjach stresowych.
2
leczenie nerwicy żołądka  - krok 2
Jeśli zauważyłeś u siebie opisane wyżej objawy, niezwłocznie skontaktuj się lekarzem i umów się na wizytę. Lekarz z pewnością zleci ci zrobienie gastroskopii, aby wykluczyć wrzody żołądka i zakażenia bakteryjne. Po postawieniu prawidłowej diagnozy, lekarz podejmie odpowiednią decyzję co do dalszego leczenia.
3
leczenie nerwicy żołądka  - krok 3
Przyjmuj leki, które przepisze ci lekarz. Zleci ci on przyjmowanie środków uspokajających oraz leków działających rozkurczowo na mięśnie żołądka. Zapobiegnie to nieprzyjemnym objawom choroby.
4
leczenie nerwicy żołądka  - krok 4
Udaj się do psychologa. Nie brzmi to najlepiej, ale tylko taki lekarz będzie w stanie ci pomóc. Nerwica żołądka to choroba układu nerwowego i tak też trzeba ją leczyć. Umów się na specjalne spotkania i terapię. Skutki nie będą natychmiastowe, ale jeśli będziesz ciężko pracować, zobaczysz efekt.
5
leczenie nerwicy żołądka  - krok 5
Pij herbatki uspokajające. Najlepsze będą te z dodatkiem melisy. Łyżkę suszonych liści melisy wsyp do szklanki i zalej wrzątkiem, zaparzaj około 15 minut. Taką herbatkę pij dwa razy dziennie, najlepiej gdy jeszcze jest ciepła. Nie tylko działa uspokajająco, ale również ułatwia zasypianie.
6
leczenie nerwicy żołądka  - krok 6
Unikaj stresowych sytuacji. Staraj się zachować spokój. Nie myśl o rzeczach, które wywołują u ciebie uczucie lęku i w żadnym wypadku nie przejmuj się tym, co mówią inni. Organizuj wolny czas i rób to, co lubisz. Spotykaj się z przyjaciółmi, oni z pewnością pomogą ci w walce z chorobą.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

wyciszenie umysłu
Jak uniknąć stresu?
bądź odważny

Podobne porady

Komentarze (38)

* Pola wymagane

Henryk
18.07.2016
Nie wiem co mam ale jestem po wszystkich możliwych badaniach ktore nic nie wykazały gastro kolano usg z krwi i wiele innych a czuje się fatalnie mam nudności palenie w nadbrzuszu taki dziwny ścisk rano miewam odruchy wymiotny i cały chodzę nic mi się nie chce jestem śpiący i zmęczony mam to od pół roku i nie wiem jak sobie z tym radzić brałem juz różne leki które pomagają doraźnie i to wszystko lekarze rozkładają rece
Pogromca Debili
27.04.2015
Po pierwsze psycholog nie jest lekarzem, po drugie na pewno nie jest specjalistą od układu nerwowego...
minimax
27.10.2014
Nerwice sa swiadectwem zblokowanej w ciele energi emocjonalnej - a jest to wszedzie, w miesniach i narzadach wewnetrznych. Zeby pozbyc sie problemu trzeba usunac te energie z ciala - uchodzi poprzez stopy. W moim ponizszym wpisie moim znajdziecie jak to zrobic - bazowane na Sedona Method. Polecam inne ksiazki rowniez, jako ze razem z usuwaniem trzeba pracowac nad zmiana swojego myslenia, nawykow (ktore sa tylko automatycznym mysleniem i dzialaniem). NEUTRALNOSC - to klucz do pozbycia sie problemu. Wymaga to pracy nad soba, ale pomoze nie tylko na “nerwy”. Poprawic tym mozna cale swoje zycie, jako ze wszystko co przezywamy w swiecie materialnym zalezy od naszego myslenia (to trzeba sobie udowodnic samemu).

Jak to sprawdzic?

Nasze mysli zawsze sie lacza z uczuciami. To co myslimy w terazniejszosci jest widoczne dla nas, ale po chwili schodzi z pola uwagi. Zeby dojsc do tego co w nas "siedzi" nalezy obserwowac mysli i probowac dowiedziec sie gdzie w ciele siedzi energia z tym polaczona poprzez uzycie 2 sposobow:

1. Pytamy sie w myslach i patrzymy na odpowiedz umyslu (pojawi sie w glowie obpowiedz TAK lub NIE - na nic innego nie zwracamy uwagi)
- Czy ta mysl (ktora zobaczylem w tej chwili) polaczona jest z _wstawiamy 1 z ponizzych uczuc) ?
{apatia, zal, strach, pozadanie, zlosc, duma, odwaga, akceptacja lub spokoj}
Gdy dostaniemy odpowiedz to probujemy w ciele "czuc gdzie ta energia jest zablokowana. Gdy poczujemy ja to usuwamy ja przy pomocy mysli:
Chce zeby ta mysl jak i wszystkie inne polaczone z nia przez uczucie usunieta zostala z mojego ciala. Jesli dostaniemy odpowiedz w umysle ze NIE, to pytamy siebie"
" Czy wole cierpiec czy byc wolna od tego uczucia?"
Z regoly po tym pytaniu dostajemy odpowiedz Tak... i juz sie to dzieje.
Jak zaczniemy czuc uczucie w ciele, to zadajemy sobie pytania i usuwamy ta energiae do momentu az usuniemy to co czujemy.

2. metoda to po zauwazeniu mysli pytamy sie o uczucie i szukamy go w ciele. Zostajemy z tym co zaczynamy czuc jak najdluzej obserwujac go swoja uwaga. Nasza uwaga zacznie ta energie "rozmywac". Czasami mamy tego tak duzo i "napiecie jest tak wysokie, ze nie sposob jest dluzej zostac z tym uczuciem. Przeraywamy wiec i powracamy po chwili. Ta metoda pracujemy az usuniemy to co czujemy. Powoli uczucia beda sie pojawiac w wiekszym natezeniu jak zaczniemy sobie pozwalac je czuc. Mozna zaczac kazda “sesje” od np. takiej formulki (slowa uzyte nie maja znaczenia -chec by tak sie stalo - czyli intencja ma) “Pozwalam sobie by uczucia przezemnie nieswiadomie spychane zaczely sie pojawiac w mojej swiadomosci.”

3. Mozna tez pominac mysli i tylko skupic sie na uczuciach w ciele. Obserujac je w TOTALNEJ uwadze. Tylko tak gleboka uwaga zacznie te uczucia “rozmywac” - neutralizowac.

Energia ta jest przez nas zatrzymywana (sciskana) pomiedzy pepkiem a narzadami rodnymi. Wszystkie bole glowy i inne bole w ciele to nic innego jak jakies zblokowane w ciele uczucie (z listy powyzej). Masaz podeszw stop - szczegolnie miejsc bolacych pomoze. Seks, lub masturbacja (gdy nie ma partnera) tez pomaga bo otwiera na jakis czas sciskane miejsce. Seks jest idealny na bol glowy. Powinien to byc seks ze stalym partnerem, a nie przygodny! W wodzie w wannie latwiej bedzie czuc wszystko w ciele, jako ze woda jest dobrym przewodnikiem elektromagnetycznej energii.

Ksiazki jakie maga pomoc.
Po polsku:

Polecam ksiazki Eckharta Tolle "Nowa Ziemia" i "Potega Terazniejszosci".
Nisargadatta Maharaj: “Rozmowy z Medrcem” - po angielsku “I am That” - jedna z najpiekniejszych ksiazek jaki czytalem.
Jiddu Krishnamurti - wszystko co mozna znalezc.

Po angielsku: (poszuklac w google - ksiazki mozna znalezc w pdf)

Lester Levenson: “No attachments, no aversions: The autobiography of a Master" - wielu nie moze uwierzyc ze to mozliwe ......a jednak .... trzeba samemu to zrobic ...
Lester Levenson: “The Ultimate Goal”, “The Way” - mp3
Lester Levenson: “Sedona Method” praktyczna metoda do usuwania energii emocjonalnej.
Youtube: Jiddu Krishnamurti, Eckhart Tolle

Milej lektury.
Aśka
27.10.2014
Hej! Ja choruje na nerwice żołądka od dziecka.. Zawsze miałam problemy z jedzeniem. Miałam blokadę. Rodzice wymuszali je we mnie i tak było zawsze, jadalam jak wróbelek ;) gdy podroslam ( cały czas szukając pomocy dlaczego nie mogę jeść) chodziłam do rożnych lekarzy. Nie mogłam normalnie funkcjonować. Aż w końcu poszłam do psychologa i tam dostałam sie na terapie. Niestety ona nie pomogła bo nie o to chodziło. W końcu dostałam lekarstwa i tak zarzywam je od lat zmieniając na inny o podobnym składzie. Po nich funkcjonuje normalnie i jest ok. Ale gdybym nie zarzyla lekarstwa choroba wraca.. Lekarz mówi ze pewnie będę musiała ej zarzywac już zawsze, a może kiedyś będzie taki dzień ze nie będę ich potrzebować.. Może.. W każdym razie nie bójcie sie iść do psychologa. Coraz więcej osób choruje ale boja sie iść i porozmawiać a to pomaga.. Naprawdę. I lekarstwa tez. Wiem co mowię gdyby nie pomoc dr. Evy to nie wiem co by ze mną było..
ibs
27.10.2014
Do zmęczona: słuchaj a może Ty masz zespół jelita drażliwego?
Z tego co piszesz to pasuje mi to w 100%: "Od kilku dni zwijam się z bólu żołądka, bulgocze mi w jelitach i czuję się tak jakbym brzuch miała maksymalnie spięty. Na zmianę zaparcia albo biegunka". Idź z tym go gastrologa lub gastroenterologa. Ja miałam identycznie, do tego doszło ciągłe podbijanie kwasów przez gazy w jelitach, czyli ciągle mi było i dalej jest kwaśno w buzi. Okropne uczucie. I też budziłam się rano i bałam ruszyć z łóżka, bo wiedziałam że zaraz mnie zacznie boleć. I faktycznie jak tylko jelita się obudziły i zaczęły się skręcać to ja zwijałam się w bólu. Moje jelita nie pracowały dobrze bo ich nigdy (!) tego nie nauczyłam. Tzn poranna rutynowa toaleta. Na szczęście trafiłam na nieco kontrowersyjnego aczkolwiek dobrego lekarza. Mijają już 2 lata jak się lecze, jest o niebo lepiej, właściwie to tak jak było przed kryzysem, ale ma być super jak nigdy. Samo niestety nie przejdzie.
dżon
27.10.2014
O mój Boże, ależ błędy!

Określenie "nerwica żołądka" jest bardzo potoczne. Współcześnie w psychopatologii nie mówi się o nerwicach, ale o zaburzeniach lękowych. W tym konkretnym przypadku o zaburzeniach lękowych z objawami wegetatywnymi.

Psycholog to nie lekarz! Może jak najbardziej pomóc, ale nie poprzez przepisanie leków czy zlecenie gastroskopii! Sugerowanie, że w takiej sytuacji tylko psycholog może pomóc, jest także nieprawdą. Można wybrać się do psychiatry, nawet dobry lekarz rodzinny może wdrożyć leczenie. W przypadku większości osób tego rodzaju objawy psychogenne nie są trudne do leczenia.

Zioła w rodzaju melisy faktycznie niektórym osobom pomogą. Ale nie wszystkim i raczej nie tym, dla których jest to problem permanentny, nie okazjonalny. Jeśli jednak ktoś nie ma na tyle nasilonego problemu, że kwalifikuje się do leczenia trybem ciągłym (które już powinien prowadzić psychiatra), skuteczniejsze od ziółek będą metody psychologiczne. U większości osób psychoterapia nie będzie niezbędna. Dobrze z objawami wegetatywnymi radzą sobie metody relaksacji dużej (jak trening autogenny).
nerwik
27.10.2014
mi pomaga picie naparu z kłącza tataraka (do kupienia w sklepie zielarskim) pic kilka razy dziennie przed posilkiem. ma wlasciwosci rozkurczajace zoladka
misia
27.10.2014
Ja także cierpię na nerwica żołądka jak dotychczas to pomagają mi krople walerianowe i picie herbaty z melisy. Polecany psycholog na taką chorobie to największa głupota. Nasze babcie nie znały co to jest psycholog i żyły dłużej i w mniejszym stresie. Psycholog wam tyle pomoże co ksiądz z kropidłem.Żyjemy w realu a nie bujajmy w obłokach.
Pozdrawiam i życzę zdrowia
Leon1978
27.10.2014
Miałem sporo problemów trawiennych. Przez ok. 2 lata dochodziłem do wniosków z pomocą znajomych i samodzielnie. Konowały nadają się do wyciągania kasy i niczego więcej. Podstawowa rzecz, alergia pokarmowa - mąka, cytrusy, mleko. To najczęstsze alergeny. Kiedyś miałem roztroje żołądka, jelit, rozwolnienia, zatwardzenia, bóle żołądka itp. Ok. 4 lat temu pojawiła się pokrzywka i świąd skóry. Odstawienie wymienionych składników odżywczych sprawiło polepszenie samopoczucia, lepszą cerę i niższą wagę. A na jakiekolwiek bóle żołądka stosuję dodatkowo melisę 4 razy dziennie. Także zanim dasz sobie wmówić nerwicę zacznij od tego.
salvadore
27.10.2014
dobre- unikaj stresowych sytuacji , jak to zrobić , może mi się uda po śmierci