młode pędy świerku

Jak zrobić syrop z młodych pędów świerku?

HanNaSolo - specjalista Tipy.pl
młode pędy świerku
1 z 4
Domowy tradycyjny syrop z młodych pędów świerku można znaleźć na regionalnych jarmarkach. Można też go zrobić samemu. Syrop z młodych pędów posiada nie tylko lecznicze właściwości, lecz też niesamowicie smakuje. Ma ciekawy leśny aromat. Doskonale sprawdza się jako dodatek do potraw. Przygotuj tradycyjny syrop z młodych pędów świerku.
P

  • 1 szklanka młodych pędów świerku
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka cukru, białego lub turbinado lub demerara

1
Pędy świerku
Pędy świerku zbieramy jak najmniejsze, najmłodsze. Te, które dopiero co wydostały się z brązowej otoczki. To właśnie one mają najwięcej soku.
2
syrop młode pędy świerku
Do słoika włóż młode pędy świerku. Zalej je wodą i zakręć wieczko. Postaw słoik w ciepłym, słonecznym miejscu. Przelej przez sitko odciągając od wywaru młode pędy świerku.
3
mode pędy świerku syrop
Wywar wlej do małego garnka. Dodaj cukier i gotuj na średnim ogniu. Mieszaj dopóki cukier całkowicie się rozpuści. Przelej do słoików i przechowuj w lodówce. Syrop będzie nadawał się do spożycia do kilku tygodni.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

jaanek
02.05.2016
z sosny to wiem ale ze świerku nie słyszałem. dlaczego zalewa się wodą a nie zasypuje cukrem- dziwne.
sdfds
02.05.2016
smakuje nijak, jest tak lecznicze jak herbata ktora pijecie :x
Ja
02.05.2016
Polecam, od laty '70 ulubiony specyfik w rodzinie. Dobre i tanie :)
dsf
02.05.2016
Zamiast raczyc się znowu cukrem, mozna zagotować na mleku.
dona
02.05.2016
Nic nowego, już ze 60 lat temu moja matka tak ratowala się z choroby pluc. Przepis dobry, ale co będzie, jak leśniczy zlapie na obskubywaniu swierkow?