ośnieżone lampiony - na Boże Narodzenie

Jak zrobić ośnieżone lampiony?
DonataDonata - specjalista Tipy.pl

Te pokryte śniegiem lampiony dają piękny, ciepły efekt, kiedy zapalimy w środku świece. Gładki wierzch szklanego lampionu ozdobiony jest za pomocą drobinek imitujących śnieg. Szklane lampiony możemy znaleźć w sklepach z artykułami domowymi, a także na wszelkiego rodzaju wyprzedażach. Przy wykonywaniu lampionów możemy powołać się na własną kreatywność, ponieważ projekt ten może być zastosowany na wszelakich szklanych pojemnikach i naczyniach. Na początek możesz spróbować na małych kieliszkach od wina i umieścić w środku małą świeczkę, efekt będzie zaskakujący.
P

* Naczyńko nadające się na lampion (kieliszek od wina, szklaneczka, słoik itp.)
* Klej do decoupage
* Pędzelek
* Sztuczny śnieg (płatki - można kupić na Allegro)
* Papierowy talerzyk

1
sztuczny śnieg instant
Sztuczny śnieg w proszku (instant) można kupić na aukcjach Allegro. Suchy śnieg (bez dodawania do niego wody) przesypujemy na talerzyk.
2
nakładanie kleju
Przy pomocy pędzelka na zewnętrzną ściankę naczynia nanieś grubą warstwę kleju.
3
obtaczanie w śniegu
Po nałożeniu kleju obtaczamy szklaneczkę w sztucznym śniegu.
4
po obtoczeniu w śniegu
Po wykonaniu tej czynności pozostaw lampion na kilka minut tak, aby nałożona warstwa sztucznego śniegu mogła przyschnąć, a następnie przejdź do kolejnego kroku.
5
nakładanie warstwy kleju
Kiedy lampion jest już wystarczająco suchy, posmaruj wierzch śniegu kolejną grubą warstwą kleju. Pozostaw naczynko na kilka dni do całkowitego wyschnięcia.
6
lampiony pokryte śniegiem
Po upływie około dwóch dni wierzchnia warstwa lampionu stanie się mniej biała i bardziej przeźroczysta, dzięki czemu uzyskamy efekt zmrożonego śniegu. Teraz pozostaje włożyć nam świeczkę do środka i gotowe.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ziaaaaaa
22.12.2010
fajne! tylko śnieg mam taki jak mąka i nie klej deco coś tam (xd) a polimerowy ; ))