Co zrobić żeby łóżko nie skrzypiało

Cztery sposoby, jak wyciszyć skrzypiące łóżko

lucy - specjalista Tipy.pl
Co zrobić żeby łóżko nie skrzypiało
1 z 5

Nawet jeśli nie cierpisz na chroniczną bezsenność, zakłócenia snu mogą wpływać na twoją wagę, nastrój, zdrowie psychiczne, a nawet geny. Trudno uniknąć bezsenności, jeśli przeżywamy stres, źle się czujemy lub mamy hałaśliwych sąsiadów. Jednak to, co nigdy nie powinno nam zakłócać snu, to skrzypiące łóżko. Oto kilka szybkich i łatwych sposobów przy użyciu przedmiotów, które na pewno macie w domu. Dzięki nim będziecie mogli spać spokojnie i wy, i wasi sąsiedzi, jeśli ich macie.

1
Sposób na skrzypiące łóżko

Dokręcenie śrubek Niekiedy naprawa skrzypiącego łóżka może ograniczyć się jedynie do przykręcenia kilku śrubek lub wkrętów. Sprawdź wszystkie połączenia w ramie łóżka i dokręć wszystkie śrubki w miejscach, gdzie się poluzowały. Możesz również spróbować dodać do nich podkładki (jeśli jeszcze ich nie mają), aby mocniej trzymały. Najlepsze będą gumowe lub plastikowe.

2
Skrzypiące łóżko co robić

Skarpetki Drewnianą ramę łóżka można wyciszyć przy pomocy starych skarpetek. Po prostu przesuń materac i wyłóż środkową belkę skarpetkami lub innym materiałem (na przykład starym T – shirtem). Dzięki temu materac nie będzie miał bezpośredniego kontaktu z ramą, co powinno zapobiec skrzypieniu. Poza tym znajdziesz zastosowanie dla niepotrzebnych zdawałoby się materiałów.

3
Wosk na skrzypiące łóżko

Wosk Tak jak w przypadku skrzypiących szuflad, tak i tutaj może być pomocny wosk. Kiedy znajdziesz już połączenie, z którego pochodzi skrzypienie, wetrzyj w nie świecę, parafinę lub wosk pszczeli na całej powierzchni. W zależności od rodzaju ramy łóżka, może będzie konieczne rozmontowanie połączeń. Prawdopodobnie trzeba będzie nałożyć kilka warstw wosku, zanim łóżko przestanie skrzypieć.

4
art/2016/24822_157146_big.jpg

Olej W przypadku ram metalowych skrzypienie może wyeliminować naoliwienie łączeń lub sprężyn. Kilka kropli oleju roślinnego lub spryskanie WD-40 powinno sprawić, że łóżko przestanie wydawać dźwięki.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Spawanie
odkręcanie słoika
płytki łazienkowe

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Łukasz
19.08.2016
Z metalowym OK, ale przestrzegam przed używaniem WD-40 do likwidowania skrzypienia w łóżkach drewnianych. Skrzypienie się wtedy jeszcze bardziej nasili.