Co zrobić żeby koty nie drapały

Jak zrobić domowy odstraszacz dla drapiących kotów?

lucy - specjalista Tipy.pl
Co zrobić żeby koty nie drapały
1 z 4
Kochamy nasze koty... są naszymi pupilkami, ale nie mogą drapać naszych mebli. Próbowałam już wielu sposobów, aby je do tego zniechęcić. Na początku spryskiwałam różne powierzchnie olejkiem pomarańczowym... ale to im nie przeszkadzało. Potem próbowałam lawendowym... co to dla nich! W końcu wypróbowałam ten domowy odstraszacz kotów, który składa się z kombinacji kilku olejków eterycznych. Eureka, to działa! Koty nie drapią kanapy i nie oddają moczu na dywan. WYGRAŁAM!
1
Eteryczny olejek cytrynowy i eukaliptusowy
Będziesz potrzebować butelki ze spryskiwaczem, kilka kropli płynu do naczyń, cytrynowego olejku eterycznego, eukaliptusowego olejku eterycznego oraz wody.
2
Domowy odstraszacz kotów
Napełnij butelkę do wysokości 3/4 wodą, następnie dodaj kilka kropli bezbarwnego płynu do naczyń. Płyn powinien być bezbarwny, aby nie zabrudził tkanin... działa jak środek łączący wodę i olejki.

Teraz dodaj po 10 kropli eukaliptusowego i cytrynowego olejku eterycznego. Zakręć zakrętkę i mocno wstrząśnij.
3
Sposób na drapiące koty
Spryskaj powierzchnie, w których nie chcesz, by twój kot przebywał. Ja stosuję ten płyn w kątach i oparciach sofy. Używałam go przez tydzień i jest świetny. Koty nie są nim zaniepokojone, tylko po prostu unikają miejsc, które spryskałam. Jest on też zupełnie naturalny, więc nie trzeba się martwić, że zaszkodzimy naszym pieszczochom.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Zen
25.04.2016
Taki detal... jaką butelkę?
0,5 litrową 5 litrową?
Upraszczacz
15.04.2016
Są też gotowe repelenty dostępne w 'zoologach".
ewa
14.04.2016
Czy zamiast olejku eukaliptusowego połaczonego z cytrynowym mógłby być zastosowany np wyciąg z liści eukaliptusa cytrynowego?