Jak usunąć plamy z oleju z kostki brukowej

Dd - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Z twojego samochodu kapie olej? Jeżeli twoja nowo ułożona kostka brukowa pokryta jest tłustymi plamami, to nie wymienisz jej na nową. Olej wsiąka głęboko i trudno bo zmyć. Jednak i na to jest prosty sposób. Wystarczy do tego butelka Coca Coli. Z jej pomocą pozbędziesz się plam z oleju na kostce brukowej, betonie czy kamieniu. Jeżeli chcesz wiedzieć jak to zrobić przejdź dalej.
1
Jak usunąć plamy z oleju z kostki brukowej krok 1
Do całego procesu potrzebujesz butelki Coca Coli i starej ścierki. Jeżeli zabrudzenie jest stare i wyjątkowo duże, może przydać się również szczotka i mydło w płynie. Zacznij jednak od usunięcia wierzchniej warstwy oleju, która z łatwością wsiąknie w ręcznik papierowy. Dzięki temu czyszczenie będzie o wiele łatwiejsze.
2
Teraz stopniowo wylej sporą warstwę Coca Coli na plamę (wlewaj tak długo aż płyn przestanie wsiąkać i pozostanie na powierzchni) i pozostaw na całą noc. Płyn wsiąknie głęboko i bez problemu poradzi sobie z wypłukaniem tłustej plamy. Rano kiedy wstaniesz, weź starą szmatkę lub rolkę ręczników papierowych i dokładnie odsącz cały płyn, aby olej znów nie wsiąknął w podłoże. Po plamie nie powinny pozostać żadne pozostałości.
3
Jeżeli plama była wyjątkowo duża lub zdążyła zaschnąć zanim próbowałeś ją usunąć, to może pozostać po niej ślad. Nie znaczy to jednak, że nie da się jej usunąć w całości. Weź ciepłą wodę z odrobiną mydła w płynie i szczotkę do czyszczenia dywanów. Powoli, okrężnymi ruchami szoruj plamę, a po chwili spłucz ciepłą wodą. Kostka będzie jak nowa.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

bt
02.05.2020
Jak się robi olej z kostki brukowej?
Arek
31.03.2020
U mnie cola też nie pomogła. Dopiera jak u kolegi pasta dała radę.
Aneta
01.08.2019
Coca cola czy sama cola, bo na zdjęciu jest oryginalna cola - coca cola to nazwa własna produktu?
Danuta
17.06.2019
Panie Arkadiuszu, co to za pasta?
franka
22.05.2019
Co to za pasta, jeżeli można wiedzieć?
Arkadiusz
23.04.2019
U mnie niestety cola nie pomogła. Fakt, że troszkę plama zrobiła się blada, ale dalej było widać. Znajomy polecił mi pastę do usuwania takich plam i dopiero ona całkowicie pomogła usunąć olej z kostki.