Musztarda na stłuczenia i oparzenia

Musztarda na stłuczenia i oparzenia - jak stosować?

Dd - specjalista Tipy.pl
Musztarda na stłuczenia i oparzenia
1 z 4
Każdemu z nas zdarzają się bolesne stłuczenia lub oparzenia. Szukając domowych sposobów na uśmierzenie bólu proponujemy skorzystanie z cudownych właściwości musztardy. Przekonaj się na własnej skórze o jej skutecznym działaniu. Wypróbuj na oparzenia, stłuczenia czy bolesne siniaki. Przyniesie ulgę w bólu i pomoże przywrócić skórę do prawidłowego stanu.
1
Musztarda na stłuczenia i oparzenia krok 1
Kiedy już zdarzy ci się oparzenie lub stłuczenie, nie sięgaj po lód czy apteczne maści. Udaj się do lodówki i wyciągnij słoiczek musztardy. Nałóż na łyżeczkę odrobinę i rozsmaruj na oparzonej skórze lub stłuczeniu. Pozostaw na kilka minut, a w razie potrzeby dodaj kolejną warstwę. Już po chwili odczujesz ulgę w bólu.
2
Jeżeli chodzi o stłuczenia i siniaki, nałóż musztardę od razu po urazie. Chłód w połączeniu z właściwościami musztardy zapobiegną obrzękowi i powstawaniu zasinień. Oczywiście możesz stosować musztardę na starsze zasinienia, lecz jej działanie ograniczy się do przyspieszenia wchłaniania krwiaka i złagodzenia bólu.
3
Odrobinę musztardy możesz również nałożyć na niewielkie oparzenia. Poparzona skóra przestanie piec, a właściwości musztardy przyspieszą proces regeneracji skóry. Oparzenie smaruj co kilka godzin cienką warstwą musztardy. Rano po oparzeniu nie będzie śladu. Nie stosuj jej jednak na głębokie oparzenia, gdyż możesz zabrudzić ranę. W takich przypadkach należy bezzwłocznie udać się do lekarza i nie próbować działań na własną rękę.

Warto więc zadbać o to, aby musztarda zawsze znajdowała się w twojej lodówce. Zrezygnuj jednak z używania bardzo ostrych gatunków, gdyż zamiast pomóc, mogą podrażnić skórę.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kurczburcz
21.04.2016
Na spierzchniętą skórę stóp, zrogowacenia i opuchlizny, zmiany grzybiczne: mocz stopy w dość gęstej papce musztardy z wodą ok. 15 minut. Podobnie można robić z paznokciami i skórkami u dłoni. Wyniki szybkie i rewelacyjne. Nie bez kozery olej musztardowy używany był od wieków do pielęgnacji włosów (przetłuszczające się) i skóry oraz właśnie paznokci.
maniek
20.04.2016
Równie dobrzre oddziałuje na stłuczenia roztwór octu i wody.
Waldi_WK
20.04.2016
A nie lepiej użyć uzarinu i zimnych okładów? Jak się jako młody człowiek uczyłem agresywnej jazdy na rolkach to w ten sposób leczyłem większość stłuczeń.