Mycie w zmywarce

6 błędów, jakie prawdopodobnie popełniasz używając swojej zmywarki

lucy - specjalista Tipy.pl
Mycie w zmywarce
1 z 7
Około 75% gospodarstw domowych cieszy się posiadaniem zmywarki do naczyń. Dzięki temu mieszkańcy domu nie muszą spędzać kilku godzin tygodniowo, pochylając się nad zlewem. Mimo to istnieje wciąż mnóstwo nieporozumień dotyczących tego, jak najlepiej zmywać naczynia– niektóre z nich mogą zaskoczyć nawet najbardziej perfekcyjnych gospodarzy.
1
Zmywarka działanie
Błąd:Sądzisz, że mycie ręczne jest lepsze niż mycie w zmywarce

Zarówno w kwestii bezpieczeństwa zdrowotnego, jak również ekologii, zmywarki górują nad zmywaniem ręcznym. Temperatura wody, która zapewni naszym naczyniom czystość to 60 stopni Celsjusza – wyższa niż ta, którą mamy w kranie, ale zwykła dla zmywarki. Wyjątkowo sprawne ręczne mycie naczyń pomoże nam zaoszczędzić wodę, ale pozostaną na nich smugi, a szybkość, z jaką trzeba zmywać, z pewnością nie pozostawi ich wystarczająco czystymi. Czy twoja zmywarka jest stara lub nieskuteczna? Cóż, w takim przypadku mycie ręczne jest prawdopodobnie najlepszą opcją.
2
Płukanie talerzy do zmywarki
Błąd: Płuczesz naczynia zanim włożysz je do zmywarki

Nie rób tego! Detergent musi mieć gdzie pracować – a jeśli twoje naczynia nie mają zabrudzeń, enzymy w tabletkach będą tylko krążyć we wnętrzu zmywarki. Z czasem może to spowodować niszczenie naczyń. Usunięte z naczyń przed włożeniem ich do zmywarki powinny tylko być większe kawałki jedzenia.
3
Odpowiedni detergent do zmywarki
Błąd: Używasz nieodpowiedniego detergentu

Starego typu detergenty w proszku są lepsze dla rur w zmywarce niż płynne detergenty; te drugie mogą osadzać się w nich i je zapychać.

Inny problem? Wiele z ogólnodostępnych detergentów do zmywarek zawiera mnóstwo szkodliwych chemikaliów. Aby zmywanie było bardziej ekologiczne, poszukaj środków bez zawartości chloru i substancji przeciwbakteryjnych.
4
Domowy detergent do zmywarki
Błąd: robisz sama detergent

Chociaż trudno mi to mówić, nie ma alternatywnego środka do mycia naczyń domowej roboty, który choćby w części spełniał funkcje, jakie spełnia specjalny detergent. Środki wykonane samemu w domu nie tylko nie umyją i nie odkażą twoich naczyń tak dokładnie, ale również, w zależności od użytych składników, mogą pozostawić na naczyniach zacieki, uszkodzić zmywarkę i/lub naczynia, a także unieważnić gwarancję na sprzęt.
5
Noże w zmywarce
Błąd: wkładasz do zmywarki noże i tarki

Z czasem zmywarka może stępić noże i tarki. Inne przedmioty, które należy myć ręcznie? Delikatna porcelana, kryształ, ręcznie malowane metalowe lub szklane naczynia. Ogólnie, wszystko co stare, luksusowe lub wartościowe. Rzeczy wykonane z plastiku, drewna, żelaza lub cyny również powinny być myte ręcznie.
6
Zmywarka porady
Błąd: Nie zdajesz sobie sprawy z możliwości swojej zmywarki

Oprócz naczyń kuchennych można zmywać w zmywarce wiele różnych rzeczy. Lepiej jest myć twarde przedmioty: narzędzia, kalosze, czapki do bejsbolu, pokrętła ceramiczne, półki z lodówki czy kosze. Nie zaleca się mycia miękkich przedmiotów, takich jak ręczniki, gąbki czy pędzle.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

lodówka - stal nierdzewna
deska do krojenia
sól

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

aZjA
07.04.2016
ale za to można myć śmierdzące zapocone klapki, kalosze utytłane w syfie z chodników i ulic.... dobre ha ha
Ktos
07.04.2016
To jak to jest, na poprzedniej stronie info, ze nie mozna myc rzeczy plastikowych a na fotce powyzej kilkanascie roznych plastikowych rzeczy?
ginter
07.04.2016
PŁUCZESZ??? No nie!!! Ludzie... Podstawówka się kłania :/
somsiad
07.04.2016
Ja myję babciną protezę bo pasta do zębów podobno wyciera...
facet
07.04.2016
Jeżeli autorka muje w zmywarce capiące walonki, to zupę pewnie gotuje w pralce, a kibel służy jej za wazę do zupy? Dziekuję za tak bzdurne porady. A naczynia przed włożeniem do zmywarki opłukuję i szlak ich nie trafia, dzięki temu ze zmywarki nie cuchnie jak z odbytu.
xtra
07.04.2016
nie płukać naczyń bo się zniszczą? może nie jeść z nich bo się zniszczą? co za bzdury. Wolę wymienić naczynia niż zmywarkę w której zatkały się kanaliki, bo ktoś troszczył się jakimiś talerzami... I tak prędzej się wytłuką niż zeżre je detergent.
AXEL
07.04.2016
Co za bzdury tu wypisujecie ? Spróbuj pismaku wsadzić brudne zaschnięte naczynia do zmywarki i ciekawe czy ci zmywarka to umyje ? Nawet przy 70 stopniach pozostaną przyschnięte dropy i smugi na naczyniach. Nie od dziś mam zmywarkę i przetestowałem wiele programów na kilku jak nie kilkunastu zmywarkach.
Mazec
07.04.2016
Bzdura z tym niepłukaniem naczyc bo wtedy zaschniete sie niedomywają- oczywiście sie ich nie myje reczne tylko płucze czy namacza- wtedy "pranie" w zmywarce jest skuteczne
Chaos&Masakra
07.04.2016
Świetny pomysł z tym "nie płukaniem". A jak finalnie zatka się resztkami żarcia z talerzy pompa "odbioru wody", wypompowująca do ścieku i zbiornik to co? Kupić nową zmywarkę po 3 latach?
Dobrym tipem jest kupno zmywarki z metalową podstawą wnętrza - bo przynajmniej śruby mają się czego trzymać.
bolo
06.04.2016
to co można myć w zmywarce skoro Delikatna porcelana, kryształ, ręcznie malowane metalowe lub szklane naczynia , Rzeczy wykonane z plastiku, drewna, żelaza lub cyny powinny być myte ręcznie według redaktorzyny tego artykułu.