Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > 5 sposobów, za pomocą których skóra mówi nam, że coś jest nie tak

5 sposobów, za pomocą których skóra mówi nam, że coś jest nie tak

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Skóra to wyjątkowo istotna część naszego ciała. Często traktowana jest jako swoiste okno, przez które możemy obserwować stan zdrowia całego organizmu. Według dermatologów, wygląd Twojej skóry, jej odbarwienia lub nowe narośla, mogą być pierwszymi objawami poważniejszych problemów zdrowotnych. W poniższym artykule przedstawimy wam pięć zjawisk, za pomocą których skóra informuje nas o nieprawidłowościach wewnątrz naszego ciała.
1
Wypryski skórne
Wypryski i plamy na skórze

Wypryski skóry, którym towarzyszą inne objawy, takie jak gorączka, bóle stawów i mięśni mogą być oznaką infekcji i problemów w funkcjonowaniu narządów wewnętrznych. Mogą być również wynikiem reakcji alergicznych na pokarmy ,kosmetyki lub leki.
2
Nietypowy kolor opalenizny
Nietypowy kolor opalenizny i inne przebarwienia skóry

U osób chorych na cukrzycę nietypowy kolor opalenizny może sygnalizować problemy z metabolizowaniem żelaza. Żółtawy kolor skóry może z kolei świadczyć o niewydolności wątroby, która może objawiać się również poprzez żółtawe zabarwienie białek oczu.

Ciemnienie skóry, najlepiej widoczne na bliznach i fałdach skóry (a także stawach łokciowych i kolanowych) może być oznaką chorób hormonalnych, wpływających na funkcjonowanie nadnerczy - takich jak choroba Addisona.
3
Narośla na skórze
Nowe narośla

Ludzie, którzy zauważą na skórze nowe narośla powinni bezzwłocznie skonsultować się z lekarzem. Mogą okazać się one pierwszymi objawami raka skóry, chorobami narządów wewnętrznych lub wad genetycznych. Żółte wypukłości na ramionach, nogach i pośladkach mogą być konsekwencją zwiększenia stężenia trójglicerydów lub niekontrolowanej cukrzycy.
4
Zmiany na paznokciach przyczyny
Zmiany na paznokciach

Zmiany koloru lub kształtu paznokci są bardzo częstym objawem chorób niektórych narządów. Na przykład ich niezdrowy wygląd (przypominający zakażenie grzybem) może być objawem łuszczycy, która zwykle wpływa bezpośrednio na skórę. Dodatkowe bóle stawów praktycznie zawsze wskazują na łuszczycowe zapalenie stawów. Na zmianę koloru paznokci mogą wpływać również np. zaburzenia czynności wątroby lub nerek.
5
Sucha skóra przyczyny
Zmiany w twardości i suchości skóry

Wysokie ciśnienie krwi i choroby nerek mogą czasami powodować zgrubienia naskórka. Natomiast bardzo sucha skóra i jej uciążliwe swędzenie to częste objawy dolegliwości hormonalnych, takich jak niedoczynność tarczycy. Zapalenia i stwardnienia skóry mogą występować również u osób cierpiących na autoimmunologiczną chorobę zwaną twardziną układową. W skrajnych przypadkach dolegliwość ta może wywierać wpływ na narządy wewnętrzne, takie jak płuca lub serce.

Bardzo obwisła i jedwabista skóra jest objawem bardzo rzadkiej choroby tkanki łącznej. Często okazuje się również oznaką pojawienia się raka układu krwionośnego ( np. chłoniaka lub szpiczaka mnogiego) i ma poważny wpływ na nasze narządy wewnętrzne.

Pamiętaj, jeżeli zaobserwujesz którąkolwiek z wymienionych powyżej zmian skórnych, powinieneś niezwłocznie skontaktować się ze specjalistą. Ważne jest jednak, aby nie wyciągać pochopnych wniosków. Zanim zaczniesz się martwić warto dowiedzieć się, co tak naprawdę ci dolega.
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mnóstwo osób przeżywa codziennie zakłopotanie spowodowane obecnością białych plam na swojej skórze. Przypadłość ta...
11 sposobów na białe plamy na skórze
Mnóstwo osób przeżywa codziennie zakłopotanie spowodowane...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt